Skocz do zawartości

Wymiana wykładziny na panele a szafa Senator


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich Forumowiczów,
pierwszy post i pierwsze pytanie.

Podczas pierwszej renowacji pokoju kilka lat temu zrobiliśmy w sypialni wykładzinę na całej powierzchni, a potem zamówiliśmy szafę w systemie zabudowy z drzwiami przesuwanymi (firma Senator, Comandor, itp) . Szafę nam postawili na wykładzinie, bo inaczej nie można było. Szafa jest bezpodłogowa, a wszystkie szyny do prowadzenia drzwi są zamontowane na wykładzinie.
Teraz przyszedł czas na wyrzucenie wykładziny i położenie paneli.
Pytanie jest dość proste. Jak wykonać położenie paneli na styku z szyną szafy?

Dziękuję i Pozdrawiam
Marek
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam.
Najlepszym rozwiązaniem będzie częściowe rozmontowanie szafy/prowadnice/ i zabudowa panelami również od środka.
Nie polecam demontażu całej szafy,ponieważ w trakcie może dojśc do różnych usterek
Powodzenia.
Więcej o panelach
Napisano
Drzwi przesuwane w tej szafie są wykonane z płyty, czy są to lustra w ramie?
Jeśli zdemontujesz dolne prowadnice, ułożysz panele, na panele umocujesz prowadnice, to najprawdopodobniej konieczne będzie skrócenie drzwi icon_sad.gif i byłoby to prostsze przy drzwiach z płyty.
Jeśli masz zamiar pasować panele do prowadnicy, uzyskasz obniżenie podłogi, w którym zbierać się będzie piasek i inne zabrudzenia. Wydaje mi się, że krawędzie po cięciu paneli należałoby zamaskować kątowniczkiem aluminiowym, najlepiej w kolorze ram drzwi, albo prowadnicy. I od frontu i wewnątrz szafy. W związku z tym, że podłoga musi być pływająca, nie można przez nią przykręcać tych wykończeń do podłogi - przykleiłbym je klejem montażowym.
W niektórych prowadnicach górnych jest możliwość uniesienia drzwi, więc zanim zdecydujesz jak umieścić dolną prowadnicę zrób eksperyment: po zdemontowaniu prowadnicy, na podłodze połóż pas podkładu (pianki, korka, płyt ekologicznych, czego tam masz zamiar użyć pod panele), na to panel i prowadnicę. Spróbuj założyć drzwi. może się udać....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A myślałeś może o sprawdzonej budowie za granicą, skoro i tak mieszkacie poza Polską?
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...