Skocz do zawartości

Kredyt na budowę domu na 100%/Oddanie do użytku/Stan wykończenia


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Noszę się z zamiarem budowy domu w województwie mazowieckim. Niestety mam kilka pytań odnośnie kredytu na 100% wartości nieruchomości.

Otóż dom ma mieć 130 m2. Jest to dom parterowy, dach czterospadowy, prosta konstrukcja.

Kwota kredytu to ok 370 000 z czego 90 000 chcę wydać na zakup działki a resztę tj. 280 000 na budowę domu.

W tym momencie chciałbym dowiedzieć się do jakiego stanu powinien być doprowadzony budynek. Z informacji uzyskanych od "Pani w okienku" usłyszałem, iż musi nastąpić odbiór urzędowy i dopuszczenie do użytkowania.

Jakie warunki musi spełnić budynek aby zostać dopuszczonym do użytkowania?

Czy w domu muszą być pomalowane ściany, podłogi, płytki w łazience itp.?

Czy można oddać do użytkowania dom w którym są wszystkie instalacje (zatwierdzone, mają zakończenia, działają), budynek jest zamknięty, ale w środku i na zewnątrz niepomalowany (tylko szara elewacja, szara ściana), brak podłóg (tylko wylewki), przed domem jest trawa i prowizoryczne ogrodzenie?

Kiedy kierownik budowy zamyka dziennik?

Z góry dziękuje za informację.

Jednocześnie dodam, iż czytałem na tym forum wątek o podobnym tytule. Cóż założycielka miała chyba takie same intencje jak ja, ale po przeczytaniu stwierdzam, iż toczy się tam dyskusja o cenach materiałów i robociźnie. A przecież pytanie było inne.

abrzoza1
Napisano
Dzięki za link, jednak nie znalazłem tam poszukiwanych informacji.

Jeśli ktoś mógłby jeszcze coś dorzucic od siebie to jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Pzdr
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Dzięki za link, jednak nie znalazłem tam poszukiwanych informacji.

Jeśli ktoś mógłby jeszcze coś dorzucic od siebie to jestem otwarty na wszelkie sugestie.

Pzdr



Przede wszystkim musisz mieć odbiór budowlany. Płytek w łazience mieć nie musisz. Nie kazdego przecież na nie stać.
Najpierw skorzystaj z porad i wybierz najtańszy kredyt hipoteczny, bo może się okazać, że np. w innym banku otrzymałbyś kredyt na budowę, który pozwoliłby Ci na urządzenie domu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...