Skocz do zawartości

Jak OSKROBAĆ I POMALOWAĆ ściany zewnętrzne???


Recommended Posts

Napisano
Mam do odnowienia zewnętrzną ścianę starego budynku (odchodząca farba) i potrzebuję podpowiedzi jak się do tego zabrać, co będzie mi potrzebne i jak przez to przebrnąć. Chcę to sam wykonać ponieważ kiedyś trzeba się tego nauczyć.
Czym i w jaki sposób najlepiej oskrobać tą ścianę i w jaki sposób przygotować ją do pomalowania, a następnie czym i jak najlepiej ją pomalować?
Jak uda mi się to zrobić i uzyskam forumową pomoc, to prześlę zdjęcia i sami to ocenicie, tylko ktoś musi mi podpowiedzieć jak to wykonać. Pozdrawiam...
icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mam do odnowienia zewnętrzną ścianę starego budynku (odchodząca farba) i potrzebuję podpowiedzi jak się do tego zabrać, co będzie mi potrzebne i jak przez to przebrnąć. Chcę to sam wykonać ponieważ kiedyś trzeba się tego nauczyć.
Czym i w jaki sposób najlepiej oskrobać tą ścianę i w jaki sposób przygotować ją do pomalowania, a następnie czym i jak najlepiej ją pomalować?
Jak uda mi się to zrobić i uzyskam forumową pomoc, to prześlę zdjęcia i sami to ocenicie, tylko ktoś musi mi podpowiedzieć jak to wykonać. Pozdrawiam...
icon_biggrin.gif




Witaj,
wydaje mi się, że skoro sama ta farba już odchodzi to dobrym urządzeniem będzie karcher.
Później. (zakładam, że chcesz to zrobić RAZ a porządnie na długieeeee lata)
Sprawdź chłonność tej ściany (zobaczysz to mniej więcej jak polejesz zwykłą wodą jak będzie się wchłaniać i jak długo schnąć)
(na moje oko pewnie sporo będzie skoro farba odpada) więc polecam użycie gruntu głęboko penetrującego (np. Hydrofobowy).
Po gruncie użyj farby podkładowej. (Większość na tym forum wie, że wieże tylko w amerykańską chemię, cóż z własnego doświadczenia to wziąłem) . Dlatego polecę tobie taki podkład:
http://www.majic.pl/pl/farby/wodne/zewn%C4...zne/id_182.html albo
http://benjaminmoore.pl/produkty/elewacje/...mer-024-75.html albo
http://benjaminmoore.pl/produkty/elewacje/...mer-023-74.html

No i na to farbę nawierzchniową i tutaj polecę tych samych producentów czyli:
http://www.majic.pl/pl/farby/wodne/zewn%C4...zne/id_250.html albo
http://www.majic.pl/pl/farby/wodne/zewn%C4...zne/id_180.html albo
http://benjaminmoore.pl/produkty/elewacje/...ouse-paint.html


Wiem, pewnie patrzysz na cenę i myślisz: Ale drogie farby!!! ale weź pod uwagę kilka kwestii:
1) Wydajność tych farb
2) Jakość tych farb
3) Swój czas, pracę lub pieniądze które w to poświęcisz
oblicz ile będzie ciebie to kosztować i wiedz, że najwcześniej kiedy będziesz się przejmował tą ścianą to za min 10 lat (oczywiście jak będziesz robił tak jak podaje producent).

I teraz policz sobie ile wyjdzie ciebie to zrobienie na innych produktach i miej na uwadze wygląd bloków które ocieplają od niedawna, jak to wygląda po 3-5 latach.
No i jak wykalkulujesz to na pewno mniej tobie wyjdzie jak raz zainwestujesz w porządne produkty.

Pozdrawiam
Adam
Napisano
Odpadanie farby z elewacji spowodowane jest prawdopodobnie przez parcie pary wodnej przenikającej przez ściany. Powłoka malarska o małej paroprzepuszczalności staje się więc barierą a ciśnienie pary wodnej niemające ujścia na zewnątrz powoduje odspajanie się farby. Dlatego do malowania należy użyć farb o wysokiej paroprzepuszczalności - tradycyjnych mineralnych lub specjalnie dostosowanych do renowacji starych budynków.

Sposób usuwania zniszczonej powłoki zależy od struktury tynku i jego wytrzymałości, rodzaju nałożonej farby. Profesjonalnie wykonuje się taki zabieg głownie przez piaskowanie na mokro wykorzystując agregaty wysokociśnieniowe.
Napisano
Panowie podpowiedzcie, jak najprościej i najszybciej oskrobać to na własną rękę i przygotować ścianę do malowania? Nie mam żadnego sprzętu wszystko muszę sobie kupić, a wiadomo, że nie chciałbym wpędzić się w jakieś ogromne koszty.
Napisano
Cytat

Panowie podpowiedzcie, jak najprościej i najszybciej oskrobać to na własną rękę i przygotować ścianę do malowania? Nie mam żadnego sprzętu wszystko muszę sobie kupić, a wiadomo, że nie chciałbym wpędzić się w jakieś ogromne koszty.



od sąsiada pożycz myjkę ciśnieniową i spróbuj tym.

Pozdrawiam
Adam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...