Skocz do zawartości

Docieplenie starego domu


Recommended Posts

Napisano
Witam. mam stary domek jeszcze z czsow poniemieckich jakies 100 lat. mam zamiar polozyc nowy dach i ocieplic go z zewnatrz. W zwiazku z tym mam pytanie i prosbe do szanownych forumowiczow o porade. Chce ocieplic ten domek styropianem grubosci 10 cm powierzchnia ocieplenia to okolo 150 m2, z jakimi kosztami musze sie liczyc i jakie produkty polecacie w takim przypadku. dziekuje i pozdrawiam Darek. Domek jest w woj pomorskim, powiat slupski.
Napisano
Ja bym na Twoim miejscu pokusił się na styropian o grubości, co najmniej 12-15 cm. Spójrz tutaj https://budujemydom.pl/budowlane-abc/domy-energooszczedne-i-pasywne/porady/8161-ocieplam-dom-jakiej-grubosci-powinien-byc-material-termoizolacyjny

Koszt materiałów jest dość łatwy do wyliczenia. 1m3 to około 110 zł
Z 1 m3 12 cm styropianu wyjdzie Ci 2,5 m2
Z 1 m3 15 cm styropianu wyjdzie Ci 2 m2

Do tego trzeba doliczyć klej do styropianu + siatkę + klej na styropian. Z tego co wiem kleju wychodzi jakieś 4 kg na m2, w paczce jest 25 kg a kosztuje ona około 23 zł.

Reszty materiałów nie znam cen. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę w moich wyliczeniach.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
dokładnie zgadzam sie z kolega powyżej Tak ja tez jestem na tym samym etapie mam dom po teściach i tez chce go ocieplić tylko 10cm styropian dom jest z przed 70 lat i pęka mi tyn od nieszczelnego dachu wiec musze wymienic dach i zrobic ocieplenie z nowym wodoodpornym tynkiem ja sie dowiadywałem i pełne obliczenia takiego metrażu 102 m2 jest to kwota ok 13 tys zł przesyłam kosztorys poniżej są to ceny z wawy z leroy merlin i taki koszt poniąsłem.

steropian 4284
klej do przyklejenia 1230
klej do zaciągania 1230
siatka 245 zł
kołek 340
grunt akrylowy kolor 1530
tynk akrylowy kolor 4000
suma 12859

Drodzy koledzy jestem nowy na tym forumi mam pytanie jak sprawdzić czy na tym budynku można postawić podasze użytkowe budynek był budowany dawno a wiadomo w tamtych czsach jakie były materjały widziałem ze z tyłu domy tesciu sw pam podlewał fundament opkowywał tył domu i podlewał nowym betonem jaki mialo to związek i czy macie jakąś rade dla mnie Pozdrawiam.




Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...