Andrzej_Przybylski Napisano 28 sierpnia 2009 Udostępnij #1 Napisano 28 sierpnia 2009 Jak długo można czekać z otynkowaniem domu metodą tradycyjną (beton komórkowy)? Jaka jest grubość maksymalna tynku cementowo-wapiennego? Po jakim czasie można pomalować tynk? Czy konieczne jest zagruntowanie ścian przed tynkowaniem? Jaki rodzaj farb nadaje się na w/w tynk? Link do komentarza
H+H Polska Napisano 28 sierpnia 2009 Udostępnij #2 Napisano 28 sierpnia 2009 Jak długo można czekać z otynkowaniem domu metodą tradycyjną (beton komórkowy)?Zależy to głównie od wilgotności materiału, każdy materiał murowy posiada w momencie jego wbudowania pewien poziom wilgotności. W przypadku betonu komórkowego wynosi on około 35% (wyprodukowanie w zakładzie produkcyjnym). Jeżeli wilgotność ta spada do około 18-20% można przystąpić do robót tynkarskich. Jednakże należy pamiętać o kilku zasadach. W przypadku wykonywania tynków w okresie letnim podłoże z betonu komórkowego powinno być zwilżone wodą tak aby nakładany tynk nie wiązał zbyt szybko, gdyż utrudnia to prace tynkarskie i może spowodować powstawanie rys na tynku. Dla tynków gipsowych zalecałbym zastosowanie środków gruntujących. Jeżeli ściana jest silnie zawilgocona odradzałbym wykonywania tynków Jaka jest grubość maksymalna tynku cementowo-wapiennego? Nie większa niż 2cm, zalecana grubość to 1-1,5cmCzy konieczne jest zagruntowanie ścian przed tynkowaniem?Nie jest konieczne gruntowanie, jednakże zabieg ten ułatwia pracę malarskie (mniej przebić i mniejsze zużycie farby) gdyż gruntowanie polepsza przyczepność powłok i malarskiej. Jaki rodzaj farb nadaje się na w/w tynk? Na tynk cementowo wapienny można stosować każdy rodzaj farb. Link do komentarza
Flugger Napisano 28 sierpnia 2009 Udostępnij #3 Napisano 28 sierpnia 2009 Jeżeli o chodzi o grubość nakładania tynku oraz okres jego sezonowania, tutaj wiążące jest zalecenie producenta tynków i produktów do napraw dotyczące czasu, po którym można malować podłoże. Niedotrzymanie tego wymagania może spowodować złą przyczepność powłoki i przedwczesne jej złuszczanie i odchodzenie.Jeżeli chodzi o wybór farby na nowy tynk cementowo-wapienny najlepszym rozwiązaniem będzie Flügger Facade Impredur lub Flügger Facade silicate. Flügger Facade Impredur jest farbą silikonową, tworzy powłokę, która posiada własności samoczyszczące, co oznacza, że spływający po elewacji deszcz spłukuje z niej brud (powłoka hydrofobowa). Jednocześnie dzięki dobrej przepuszczalności pary wodnej powłoka umożliwia swobodne przenikanie pary wodnej. Jest to doskonały wybór jezeli dom położony jest w rejonie przemysłowym o dużym zanieczyszczeniu powietrza lub przy ruchliwej ulicy, a zależy nam na estetyce elewacji. Przed malowaniem farbą silikonową należy zastosować Flügger Facade grunt, który wzmocni, uszczelni podłoże i poprawi przyczepność.Kolejnym produktem do elewacji z tynku cementowo-wapiennego jest jak juz wspomniałam Flügger Facade silicate. Jest to farba krzemianowa, która tworzy powłokę wyjątkowo dobrze przepuszczalną dla pary wodnej i jest bardzo odporna na czynniki klimatyczne. Ponieważ spoiwo krzemianowe z czasem coraz głębiej przenika w podłoże i wiąże się z nim, ochrona powierzchni jest niezwykle trwała. To również powoduje, że wygląd takiej powłoki jest charakterystyczny, tzw. patynowy. Pod tą farbę trzeba zastosować odpowiedni grunt Flügger Facade grunt silikatowy.Natomiast, jeżeli chcemy uzyskać ciekawy, strukturalny wygląd powierzchni można dodać do tych farb elewacyjnych granulat - Flügger Facade granulat.Podczas malowania elewacji istotne jest, aby stosować się do zaleceń karty technicznej produktu. Najważniejsze zasady to temperatura- powinna wynosić min. 10°C, także podczas wysychania/utwardzania, nie może padać deszcz, a wilgotność powietrza nie może być wysoka. Należy ponadto unikać bezpośredniego działania słońca oraz wiatru na malowaną powierzchnię w przeciwnym razie może wystąpić efekt płowienia kolorów. Więcej informacji o produktach do elewacji http://www.flugger.pl/Produkter/Udendors%20facader.aspxMalowanie elewacji - krok - po kroku http://www.flugger.pl/~/media/PDF/How%20to...cader%20PL.ashxIzabela Ziemba-Filip Link do komentarza
Farby KABE Polska Napisano 1 września 2009 Udostępnij #4 Napisano 1 września 2009 Jaka jest grubość maksymalna tynku cementowo-wapiennego?Tynki stosowane na ściany z betonu komórkowego powinny zabezpieczać je pod względem mechanicznym, umożliwić dyfuzję pary wodnej z wnętrza muru na zewnątrz oraz zabezpieczyć podłoże przed zawilgoceniem od wody opadowej.Podstawowe zasady doboru zaprawy tynkarskiej:- Zaprawa tynkarska powinna być słabsza od podłoża, czyli w tym wypadku wytrzymałości betonu komórkowego na ściskanie. - Zaprawa tynkarska powinna być bardziej przepuszczalna od materiału ściennego. - Jeśli stosuje się układy wielowarstwowe, to każda kolejna warstwa, licząc w kierunku zewnętrznym, powinna być słabsza i bardziej przepuszczalna od poprzedniej. Dlatego do tynkowania ścian z betonu komórkowego zalecamy użycie lekkiej zaprawy cementowo-wapiennej jak np. KOMBI MTL, a nie tradycyjnej zaprawy cementowo-wapiennej.Zalecana grubość nakładania jednej warstwy zaprawy tynkarskiej KOMBI MTL wynosi min. 15 mm (12 mm - jeśli warstwą wykończeniową jest tynk cienkowarstwowy).W przypadku dużych powierzchni warstwę przekraczającą 20 mm, należy nakładać na dwa razy stosując metodę "mokre na mokre". W miejscach połączenia ścian z innymi materiałami budowlanymi oraz w miejscach występowania bruzd instalacyjnych należy wtopić w tynk siatkę z włókna szklanego o gramaturze 145÷165 g/m2.Po jakim czasie można pomalować tynk?Okres sezonowania "świeżego" tynku cementowo-wapiennego zależy od warunków atmosferycznych, grubości warstwy i rodzaju farby.Przyjmuje się ze okres wysychania takiego podłoża wynosi min. 1 dzień na każdy 1 mm grubości warstwy przy wysychaniu w temp. +20 stopni Celsjusza i wilgotności względnej powietrza 65%). Uwaga: Niska temperatura i wysoka wilgotność powietrza wydłużają okres wiązania nawet o kilka dni.Czy konieczne jest zagruntowanie ścian przed tynkowaniem ? Przed nakładaniem zaprawy KOMBI MTL nie jest konieczne gruntowanie ścian z betonu komórkowego, należy tylko tynkowaną powierzchnię obficie zwilżyć wodą w celu zwiększenia przyczepności tynku.Jaki rodzaj farb nadaje się na w/w tynk?" Warstwę wykończeniową muru z betonu komórkowego powinny stanowić paroprzepuszczalne farby elewacyjne. Można zastosować farbę krzemianową (silikatową) CALSILIT F, polikrzemianową NOVALIT F i silikonową ARMASIL F.Farba krzemianowa (silikatowa) CALSILIT F tworzy całkowicie mineralną powłokę o wysokiej paroprzepuszczalności co umożliwia swobodne odparowanie wilgoci z muru a jednocześnie dzięki zastosowaniu substancji hydrofobizujących, skutecznie zabezpiecza elewację przed opadami atmosferycznymi.Farba polikrzemianowa NOVALIT F jest wyjątkową farbą mineralną wyróżniającą się (w porównaniu do typowych produktów silikatowych) obniżoną alkalicznością, łatwym stosowaniem, zwiększoną odpornością na niekorzystne warunki podczas wiązania i aplikacji.Poza tym tworzy mineralne powłoki o wysokiej paroprzepuszczalności i niskiej nasiąkliwości powierzchniowej.Farba silikonowa ARMASIL F zapewnia najwyższą ochronę elewacji przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych i procesem zabrudzenia. Po zwilżeniu powłoki silikonowej na jej powierzchni powstaje efekt "odpychania": cząsteczek wody. Efekt ten skutecznie zabezpiecza elewację przed działanie opadów atmosferycznych i znacznie redukuje proces zabrudzania elewacji.Przed zastosowaniem farby elewacyjnej chłonna powierzchnia tynku cementowo-wapiennego wymaga zagruntowania odpowiednim preparatem.Do właściwego przygotowania podłoża pod farbę krzemianową stosujemy preparat CALSILIT GF, pod farbe polikrzemianową - preparat NOVALIT GF, a pod farbę silikonową - preparat HYDROPOR.Tomasz Puzyniak - Dział Rozwoju Produktów, Farby KABE Polska Link do komentarza
Sepro Napisano 21 czerwca 2010 Udostępnij #5 Napisano 21 czerwca 2010 Tu eksperci popisali się wiedzą. Dzięki! Link do komentarza
maxiu_pytajacy Napisano 12 stycznia 2012 Udostępnij #6 Napisano 12 stycznia 2012 Ja mam pytanie: Czy mogę gruntować ściany, których tynkowanie zakończyło się ok. 10.12 2011 (teraz mamy 12.01.2012)? Pytam, bo jest zima, nie ma mrozu, ale jest wilgotno. Mam ogrzewanie uruchomione 2-3 dni po tynkowaniu. Dwa tygodnie chodziło na temperaturze do 16 stopni w pomieszczeniach, a później zwiększyłem na 20 stopni. Jeszcze widać wilgoć na ścianach - mało, ale zawsze... Czy mam czekać z gruntowaniem aż ta wilgoć całkowicie zniknie? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 stycznia 2012 Udostępnij #7 Napisano 12 stycznia 2012 A czemu tak Ci spieszno z tym gruntowaniem ścian?Posadzki masz już zrobione? Ja na Twoim miejscu poczekałbym aż wszystko sobie spokojnie wyschnie. Link do komentarza
maxiu_pytajacy Napisano 28 stycznia 2012 Udostępnij #8 Napisano 28 stycznia 2012 Cytat A czemu tak Ci spieszno z tym gruntowaniem ścian?Posadzki masz już zrobione? Ja na Twoim miejscu poczekałbym aż wszystko sobie spokojnie wyschnie. Spieszno mi z gruntowaniem, bo mi spieszno Z różnych powodów posadzki były zrobione wcześniej niż tynki i są już suche.Od dalszych prac zatrzymują mnie tylko mokre tynki.Mam pytanie, czy jest jakaś metoda na dosuszenie tynków w zimie?Grzeję, wietrzę, osuszam powietrze osuszaczem, a na tynki nadal wychodzi woda...Czy tylko wiosna mi pomoże?...a może muszę czekać do lata? Link do komentarza
Glazurnik_Rotberg Napisano 28 stycznia 2012 Udostępnij #9 Napisano 28 stycznia 2012 czekaj az wyschnie... jak sie bedziesz spieszyc.... wyjda potem problemy :-) Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 30 stycznia 2012 Udostępnij #10 Napisano 30 stycznia 2012 Cytat Spieszno mi z gruntowaniem, bo mi spieszno Z różnych powodów posadzki były zrobione wcześniej niż tynki i są już suche.Od dalszych prac zatrzymują mnie tylko mokre tynki.Mam pytanie, czy jest jakaś metoda na dosuszenie tynków w zimie?Grzeję, wietrzę, osuszam powietrze osuszaczem, a na tynki nadal wychodzi woda...Czy tylko wiosna mi pomoże?...a może muszę czekać do lata? Osuszacz wypozycz i zobaczysz ile wiader wylejesz. 4 tygodnie i tak trzeba odczekać. Jeżeli na gruncie nie będzie zaleceń, to na farbie z pewnością tak. A skoro warunki wykluczają malowanie, to po co gruntować? Mała instrukcja. Link do komentarza
maxiu_pytajacy Napisano 31 stycznia 2012 Udostępnij #11 Napisano 31 stycznia 2012 Cytat Osuszacz wypozycz i zobaczysz ile wiader wylejesz. 4 tygodnie i tak trzeba odczekać. Jeżeli na gruncie nie będzie zaleceń, to na farbie z pewnością tak. A skoro warunki wykluczają malowanie, to po co gruntować? Mała instrukcja. Dzięki za radę! Już osuszacz wypożyczałem - właśnie dzisiaj odwiozłem Przez 4 doby ściągnęło raptem 9 litrów i stwierdziłem, że dalej nie będę męczył maszyny...Wietrzenie przynosi skutki.Inne terminy mnie gonią i dlatego chciałbym już malować. Link do komentarza
bajbaga Napisano 31 stycznia 2012 Udostępnij #12 Napisano 31 stycznia 2012 Szybko, to się pchły łapie. Link do komentarza
Adam123 Napisano 1 lutego 2012 Udostępnij #13 Napisano 1 lutego 2012 Szybko szybko a potem będziesz sobie w brodę pluł, że nie poczekałeś.PozdrawiamAdam Link do komentarza
maxiu_pytajacy Napisano 6 lutego 2012 Udostępnij #14 Napisano 6 lutego 2012 Cytat Szybko szybko a potem będziesz sobie w brodę pluł, że nie poczekałeś.PozdrawiamAdam Dlatego właśnie czekam...Mam nowe pytanie: Czy czekać aż tynk zbieleje? (bo ponoć ma być niemal biały w wersji ostatecznej)Pytam, bo już mi prawie wilgoć nie wyłazi i nie wiem, jak ocenić, czy już malować, czy nie. Link do komentarza
Adam123 Napisano 6 lutego 2012 Udostępnij #15 Napisano 6 lutego 2012 Cytat Dlatego właśnie czekam...Mam nowe pytanie: Czy czekać aż tynk zbieleje? (bo ponoć ma być niemal biały w wersji ostatecznej)Pytam, bo już mi prawie wilgoć nie wyłazi i nie wiem, jak ocenić, czy już malować, czy nie. Biały i jednolity. Im dłużej poczekasz tym wcześniej możesz zabierać się za gruntowanie (gruntem np. ceresit) potem farba podkładowa (np. majic PVA Primer) i później farba nawierzchniowa (też polecam majic bo ma rozsądną cenę i bardzo dobra jakość). No i potem już tylko użytkowanie Ale nieźle to napisałem ... Im dłużej poczekasz tym wcześniej możesz zabierać się... hehe chodziło, że wyjdzie na lepsze P.S.I jak do końca maszyny działały czy wietrzenie ? Bo tak się zastanawiałem z tym wietrzeniem bo mamy temperatury naprawdę niskie!PozdrawiamAdamTakie info na obecną chwilę maxiu_pytajacy w majiku mają teraz promocję na farby matowe białe i pastelowe w dobrej cenie, warto się zainteresować. Link do komentarza
maxiu_pytajacy Napisano 12 lutego 2012 Udostępnij #16 Napisano 12 lutego 2012 Cytat Biały i jednolity. Im dłużej poczekasz tym wcześniej możesz zabierać się za gruntowanie (gruntem np. ceresit) potem farba podkładowa (np. majic PVA Primer) i później farba nawierzchniowa (też polecam majic bo ma rozsądną cenę i bardzo dobra jakość). No i potem już tylko użytkowanie Ale nieźle to napisałem ... Im dłużej poczekasz tym wcześniej możesz zabierać się... hehe chodziło, że wyjdzie na lepsze P.S.I jak do końca maszyny działały czy wietrzenie ? Bo tak się zastanawiałem z tym wietrzeniem bo mamy temperatury naprawdę niskie!PozdrawiamAdamTakie info na obecną chwilę maxiu_pytajacy w majiku mają teraz promocję na farby matowe białe i pastelowe w dobrej cenie, warto się zainteresować. No to załamka trochę z tym "biały i jednolity", bo mało widzę bieli na ścianach, a dużo już czasu upłynęło.Osuszacz przez 4 doby ściągnął 8 litrów wody. Z czego przez pierwsze 3 ściągnął 7, a później przez 1 już tylko jeden litr...Wietrzenie stosuję w formie wymiany powietrza - przeważnie po nocy - nagrzanego na zimne, czyli okna na całą szerokość na kilka minut, temperatura spada o kilka stopni i zamykam. Czasem czynność w ciągu dnia powtarzam. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się