Skocz do zawartości

jak uniknąć mostków cieplnych pod drzwiami


Recommended Posts

Napisano
czy ktoś mógłby napisać (a może ktoś ma rysunki) jak prawidłowo wykonać połączenie podłogi i posadzki na parterze pod drzwiami wejściowymi, balkonowymi i garażowymi z podjazem/schodami wejściowymi/tarasem aby nie powstał tam mostek przez który będzie uciekało ciepło;
Napisano
Izolację dolnej krawędzi oscieżnicy drzwiowej wykonuje sie tak samo jak w przypadku osadzania okien. W miejscu gdzie bedą mocowane drzwi ustawia się klocki nośne z impregnowanego drewna a wolną przestrzeń pod oscieżnicą wypełnia się pianką poliuretanową. W przypadku zagłębienia oscieżnicy w podłodze w miejscu jej osadzenia należy pozostawić odpowiednio szeroki rowek w posadce, sięgający do warstwy nośnej stropu lub podłogi.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
A jak to zrobić pod bramą garażową segmentową która standardowo nie ma progu. Czy są jakieś progi wpuszczane w podłogę garażu pod bramą albo z czego taki próg można zrobić aby wytrzymywał nacisk przejeżdżającego samochodu. Czy są jakieś specjalne profile, czy też wystarczy kantówka drewniana wpuszczona w podłogę, ale jak ją wówczas zabezpieczyć na styku z betonem.
Napisano
Ja też mam problem z wylewką. Moi tani, ale jednak mało dokładni fachowcy zrobili wylewkę wylewkę w salonie i na tarasie w ten sposób że w w kilku miejscach mają połączenie i gdy pada deszcz to wilgoć przenika z tarasu do środka domu. Jak można naprawić ten błąd?

Czy nalezy wyciąć wylewkę w salonie przy oknach balkonowych i zrobić ją ponownie?
Czy może wystarczy tylko posmarować wylewkę na tarasie Dyserbitem wodoodpornym - czy to wystarczy (tak doradził mi inny "fachowiec")?
Proszę o fachową poradę.

pozdrawiam
Darek
Napisano
Przy bramie segmentowej w progu umieszcza się najczęściej kątownik stalowy rozdzielający pokrycie podłogowe garażu od nawierzchni podjazdu. Natomiast wystarczającą ochronę cieplną bramy zapewnia izolacja podpodłogowa.
Jeśli taras nie jest połączony konstrukcyjnie z podłogą domu,, to na styku płyty tarasowej ze ścianą domu powinna być wykonana dylatacja np. z pasków styropianu grubości 2 cm. Powierzchnia tarasu musi też być pochylona 1, 5 - 2 % w stronę krawędzi co zapobiega zaleganiu wody. Na połączeniu ściany z płyta tarasu niezbędne jest ułożenie izolacji w postaci np. blachy wywięnietej na wysokość ok. 20 cm na ścianę. Blaszany fartuch należy równiez umiescić w progu drzwi tarasowych , a ewentualne szczeliny wypełnić silikonem.

Odrebna sprawa jest wykonanie izolacji powierzchni tarasu. W przypadku ułożenia tam płytek ceramicznych - przed ich przyklejeniem - należy powierzchnię pokryć izolacja z tzw. płynnej folii. Zapobiega to wnikaniu wody w płytę tarasową i chroni przed odspajaniem się płytek.
Napisano
jeżeli wylewka garażu będzie się stykała z elementami betonowymi czy kamiennymi podjazdu do będzie w tym miejscu niezły mostek przez który bedzie uciekało ciepło, nawet jeżeli będzie oddzielony kątownikiem stalowym to niewiele się poprawi; dla garażu ogrzewanego z bramą szerokości 5 metrów taki mostek jest nie do zaakceptowania; czy sa jakieś "cieplejsze" metody wykonania takiego połaczenia posadzki garażu i podjazu?

[ Dodano: 26.09.2005, 21:16 ]
czy nie ma już lepszych pomysłów w tym temacie?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Informacja z programu Mój Prąd z 1 lipca: "Zgodnie z §3 ust. 5 Regulaminu trwającego naboru wniosków o dofinansowanie, z uwagi na znaczne zwiększenie ilości zarejestrowanych wniosków, przewidywany czas oceny zostaje zwiększony do 240 dni roboczych. Przypominamy również, że jest to jedynie przewidywany czas rozpatrzenia wniosku. Błędy we wnioskach wydłużają czas oceny i procedowania wniosków."
    • Czyste Powietrze to nieco inna bajka, faktycznie jeszcze bardziej mroczna, ale o niej przynajmniej mówią. Natomiast o Mój Prąd 6,0 w ogóle nie słychać nigdzie, jakby nagle przestała istnieć. Była tylko informacja w marcu, ze rozpatrywanie przedłużają do czerwca. I zapadła cisza.
    • @retrofood, z tego co można zaobserwować na oficjalnym profilu FB NFOŚiGW https://www.facebook.com/NarodowyFunduszOchronySrodowiskaiGospodarkiWodnej/ to, delikatnie mówiąc, programy z dotacjami nie zbierają pozytywnych opinii. To sygnał, że program wsparcia ma problemy z płynnością działania.    W przyszłym tygodniu opublikujemy artykuł o problemach z programem Czyste Powietrze, za którego organizację, tak jak za program Mój Prąd, odpowiada NFOŚiGW.
    • Witam, mamy projekt kanalizacji, ale jest on dość ubogo przedstawiony i wydaje się, że nieprzemyślany - główna rura idzie pod klatką schodową, pod którą jest schowek, z podłoga obniżoną o jakieś 57cm względem podłogi w domu. Chciałbym zrobić zmianę i prosiłbym o sprawdzenie czy taka zmiana wydaje się poprawna. Kanalizacja według projektu jest to brązowa linia. Moja propozycja to zielona linia (ciemnozielona - Fi160, jasnozielona F110): To jest rzut parteru. Na poddaszu użytkowym mam dwie łazienki znajdujące się nad pionem kanalizacyjnym po lewej stronie (ten oznaczony jako "I"). Nad drugim pionem (oznaczonym jako "II") nie ma nic do przyłączenia, to chyba tylko odpowietrzenie. Pierwsza zmiana, to przeniesienie pionu z kuchni do biura - tak czy inaczej będzie to pod łazienką na poddaszu. Chce tu zastosować rurę niskoszumową Fi160 i odpowiednie mocowania by maksymalnie zredukować możliwość hałasu. Mogę na poddaszu tę rurę przedłużyć do dachu i zrobić tam odpowietrzenie? Druga zmiana to poprowadzenie linii przez małą łazienkę zamiast przez schowek (który jest obniżony o 57cm). Trzecia zmiana to drugi pion. Jeśli to tylko odpowietrzenie (bo na poddaszu nie ma tam żadnych odpływów) to czy jest sens kuć ścianę, jak obok mam komin z wolnym szybem wentylacyjnym w kominie, który tez wystaje 50cm ponad dach? Na kominie nad tym szybem dam daszek i wydaje mi się, że to będzie to samo co idąca tuż obok rura w ścianie. Czwarta zmiana to dodanie odpływu liniowego w garażu. Nie chce by ktoś mi powiedział czy to jest dobrze i brał za to odpowiedzialność. Chce porady i opinii. Jak będę wiedział, czy to ma sens, czy może kompletna katastrofa, to wtedy uderzę do projektanta i z nim będę dalej rozmawiał.
    • Czy Redakcja nie może zapytać rzecznika prasowego ministerstwa?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...