Skocz do zawartości

honeym

Uczestnik
  • Posty

    29
  • Dołączył

  • Ostatnio

honeym's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Nie wiem czy do końca prawdą jest, że koszty mocy ponosi się tylko raz na etapie przyłącza. W taryfach C11/C12 jest również miesiączna opłata abonamentowa za każdy kW mocy umownej. Nie wiem w jakich sytuacjach zakład energetyczny stosuje tę taryfę, ale w tej chwili na potrzeby budowy mam właśnie taką taryfę.
  2. Ale 25A dla 20kW to już za mało, więc 20kW czy 13kW nie powinno się porównywać, ale dziękuję za komentarz. Jednak moje pytanie nie dotyczy jak skorygować zapotrzebwanie w zakładzie en. aby zapłacić jak najmniej, a ile w praktyce mocy potrzebują takie domy. Pozdrawiam forumowiczów.
  3. Czy ktoś może się podzielić infrmacją jaka w praktyce jest potrzebna moc przyłącza energetycznego dla domu o pow. użytkowej ok. 170m2, przy braku instalacji gazowej, inaczej mówiąc wszystko na prąd a ogrzewanie np. pompą ciepła. Czy np. 20kW to dużo, czy dopiero 40kW to wystarczjąca moc.
  4. CZy ktoś się oreintuje ile może kosztować projekt instalacji wodnego ogrzewania podłogowego dla domu z poweirzchią podłóg ok. 200m2?
  5. ktoś już raz napisał (moim zdaniem słusznie) - nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie; wszystkie technologie mają jakieś zalety i wady; przede wszystkim zaczął bym od oczekiwań, np. jakiego współczynnika przenikania oczekujesz od komplentej ściany i ile w projekcie jest miejsca na tę ścianę, czy wiesz kto będzie tę ścianę wykonywał i jakie jest jego doświadczenie w różnych technologiach lub czy nie będzie problemu ze znalezieniem wykonawcy do technologii którą przyjmiesz; niektóre technologie (szczególnie chyba te "ciepłe") zakłądają wysoką "kulturę" budowlaną, a z doświadczenia wiem, że z tym ciągle jest nie tak jak zakładają producenci i oczekują prywatni inwestorzy; jeżeli będziesz znał swoje oczekiwania to ostatecznie projektant powinien tobie coś doradzić, aby zmiana była jak najprostsza; ja mam ścianę dwuwarstwową z betonu komórkowego, ale gdybym dzisiaj miał wybierać to wybrał bym ścianę trójwarstwową tylko po to, żeby elewacja była z cegły klinkierowej, taki dom z czasem wygląda szlachetniej, a jako mur nośny pewnie ciągle beton komórkowy;
  6. "powinna być nie mniejsza niż 4,5cm" - z czego to wynika? bo zawsze myślałem że z wytrzymałości warstwy betonu; poza tym w atrykule BD było wyraźnie napisane, że przy zastosowaniu płynnych jastrychów ta grubość może być mniejsza; pozdrawiam
  7. Dzięki, ale może jakaś przykładowa nazwa produktu, bo takich worków jest tam sporo.
  8. W ostatnim numerze BD (10/2005) jest informacja, że na wodne ogrzewanie podłogowe można jako jastych zastosować jastrych płynny, co pozwala zmniejszyć jego grubość. Czy można prosić o przykładowe produkty/producentów takich jastrychów.
  9. Nie zupełnie prawdą jest, że w tym miejscu rozpoczynam ocieplenie. Styropian jest ułożony już na ścianie fundamentowej i do strefy cokołowej również, tylko cieńszy aby powstał uskok powyżej cokołu. Dlatego zakładam, że standardowo nie było by tu mostka cieplnego.
  10. Mam wylany z betonu taras, na którym chciałbym zrobić posadzkę z desek z drewna egzotycznego. Jak zebzpieczyć ten beton i jak prawidłowo wykonać taką posadzkę aby dostające się pod deski woda nie zniszczyła tarasu. Gdyby nie ten beton to nie miał bym problemu, widziałem jak się to robi, ale ja już ten beton mam i nie chcę burzyć tego co jest.
  11. Mam dylemat czy zastosować profile startowe przy wykonywaniu elewacji (styropian). A dylemat dlatego, że to jest jakaś blacha lub alauminium i czy w tym miejscu nie powstaje po prostu mostek cieplny który spowooduje, że ściana będzie chłodniejsza na tej wysokości.
  12. Mam zrobioną wylewkę na gruncie (na parterze) na którą teraz powinna pójść folia i styropian, ale wylewka jest na tyle chropowata, że folia pod naciskiem z upływem czasu robi się perforowana czyli chyba przestaje pełnić swoją funkcję. Jak można to rozwiązać? Czy można np. ułożyć najpierw warstwę styropianu i dopiero na niej folię i kolejną warstwę styropianu? Proszę poradźcie!
  13. jeżeli wylewka garażu będzie się stykała z elementami betonowymi czy kamiennymi podjazdu do będzie w tym miejscu niezły mostek przez który bedzie uciekało ciepło, nawet jeżeli będzie oddzielony kątownikiem stalowym to niewiele się poprawi; dla garażu ogrzewanego z bramą szerokości 5 metrów taki mostek jest nie do zaakceptowania; czy sa jakieś "cieplejsze" metody wykonania takiego połaczenia posadzki garażu i podjazu? [ Dodano: 26.09.2005, 21:16 ] czy nie ma już lepszych pomysłów w tym temacie?
×
×
  • Utwórz nowe...