Skocz do zawartości

tapeta strukturalna


lgum

Recommended Posts

Interesuje mnie tapeta strukturalna, chcę ją zastosować podczas/przy remoncie starych ścian. Czy można tapetę strukturalną zastosować na stare powłoki? Wystarczy usunąć luźne odpryski farb cz trzeba skrobać wszystko (wcześniej były farby kredowe)? Czy trzeba zagruntować ścianę przed klejeniem tapety?

Czy tapetę strukturalną po wyschnięciu a przed malowaniem gruntujemy czy mona od razu malować?
Link do komentarza
Podczas renowacji ścian, na których obecne są stare powłoki malarskie z całą pewnością skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie tapety strukturalnej, albo też tkaniny z włókna szklanego lub filcu. Okładziny bowiem wzmacniają powierzchnię, przeciwdziałają powstaniu następnych pęknięć i tworzą piękną, mocną powierzchnię.

Jeżeli ściany były uprzednio malowane podstawową czynnością jest usunięcie nieprzyczepnej powłoki, aż do uzyskania nośnego podłoża. Następnie należy całą powierzchnię starannie zmyć wodą z dodatkiem płynu myjąco-czyszczącego Fluren 37.

Kolejna czynność przygotowawcza to przeszlifowanie powierzchni papierem ściernym oraz jej odpylenie. Poza tym jeżeli na powierzchni obecne są pęknięcia i dziury trzeba je zaszpachlować odpowiednim produktem np. Flügger Filler lub Flügger Sandplast LH. Pęknięcia pomiędzy ścianą a listwami, framugami, mogą być wypełnione uszczelniaczem.

Gdy już powierzchnia wyschnie, należy przeszlifować naprawione miejsca papierem ściernym i odpylić całą powierzchnię. Następnie naprawione i chłonne miejsca trzeba zagruntować Flügger gruntem wodnym.
Na tak przygotowanej powierzchni można już nanieść wałkiem, najlepiej o długim włosiu klej Flügger 377 lub Flügger 380. Istotne jest również, że przed nałożeniem tapet wrażliwych na wilgoć, klej powinien pozostać na ścianie kilka minut do przeschnięcia ? aż będzie miał kleistą konsystencję.

Po zamocowaniu tapetę strukturalną malujemy pierwszy raz farbą rozcieńczoną 10% wodą, druga warstwa bez rozcieńczenia. Przy powyższych pracach oczywiście należy pamiętać o zachowaniu reżimów czasowo-temperaturowych.

Możliwe jest również mocowanie tapety strukturalnej na gładkie powierzchnie uprzednio malowane farbami olejnymi, alkidowymi, warunkiem jest jednak bardzo dokładne zszorstkowanie takiej powierzchni i zastosowanie Interioru przyczepnościowego, aby zapewnić właściwą adhezję.

Izabela Ziemba-Filip
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Podczas renowacji ścian, na których obecne są stare powłoki malarskie z całą pewnością skutecznym rozwiązaniem jest zastosowanie tapety strukturalnej, albo też tkaniny z włókna szklanego lub filcu. Okładziny bowiem wzmacniają powierzchnię, przeciwdziałają powstaniu następnych pęknięć i tworzą piękną, mocną powierzchnię.

Jeżeli ściany były uprzednio malowane podstawową czynnością jest usunięcie nieprzyczepnej powłoki, aż do uzyskania nośnego podłoża. Następnie należy całą powierzchnię starannie zmyć wodą z dodatkiem płynu myjąco-czyszczącego Fluren 37.

Kolejna czynność przygotowawcza to przeszlifowanie powierzchni papierem ściernym oraz jej odpylenie. Poza tym jeżeli na powierzchni obecne są pęknięcia i dziury trzeba je zaszpachlować odpowiednim produktem np. Flügger Filler lub Flügger Sandplast LH. Pęknięcia pomiędzy ścianą a listwami, framugami, mogą być wypełnione uszczelniaczem.

Gdy już powierzchnia wyschnie, należy przeszlifować naprawione miejsca papierem ściernym i odpylić całą powierzchnię. Następnie naprawione i chłonne miejsca trzeba zagruntować Flügger gruntem wodnym.
Na tak przygotowanej powierzchni można już nanieść wałkiem, najlepiej o długim włosiu klej Flügger 377 lub Flügger 380. Istotne jest również, że przed nałożeniem tapet wrażliwych na wilgoć, klej powinien pozostać na ścianie kilka minut do przeschnięcia ? aż będzie miał kleistą konsystencję.

Po zamocowaniu tapetę strukturalną malujemy pierwszy raz farbą rozcieńczoną 10% wodą, druga warstwa bez rozcieńczenia. Przy powyższych pracach oczywiście należy pamiętać o zachowaniu reżimów czasowo-temperaturowych.

Możliwe jest również mocowanie tapety strukturalnej na gładkie powierzchnie uprzednio malowane farbami olejnymi, alkidowymi, warunkiem jest jednak bardzo dokładne zszorstkowanie takiej powierzchni i zastosowanie Interioru przyczepnościowego, aby zapewnić właściwą adhezję.


laik nie ułoży takiej tapety,co do powierzchni tzw olejnych skrobanie tylko w przypadku warstw źle przylegających,prościej i taniej jest użyć Atlasa farby na trudne podłoża
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Nie posiadamy w ofercie takiego produktu „ATLAS farba na trudne podłoża” dlatego też nie mam pewności o jaki wyrób chodziło osobie, która go zaproponowała. Najprawdopodobniej mógł mieć na myśli „ATLAS GRUNTO-PLAST warstwa sczepna na trudne podłoża”, ale on nie nadaje się pod tapety, ponieważ posiada drobne kruszywo powodujące chropowatość powierzchni zwiększające przyczepność, ale mogące prowadzić do przetarcie się tapety w miejscu ostrych ziarenek.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Cytat

Nie posiadamy w ofercie takiego produktu „ATLAS farba na trudne podłoża” dlatego też nie mam pewności o jaki wyrób chodziło osobie, która go zaproponowała. Najprawdopodobniej mógł mieć na myśli „ATLAS GRUNTO-PLAST warstwa sczepna na trudne podłoża”, ale on nie nadaje się pod tapety, ponieważ posiada drobne kruszywo powodujące chropowatość powierzchni zwiększające przyczepność, ale mogące prowadzić do przetarcie się tapety w miejscu ostrych ziarenek.


mój drogi ekspercie a o masach szpachlowych to nie pomyślałeś?dajesz ten cerplast następnie gipsar uni nowa formuła następnie szlifujesz odkurzasz gruntujesz unigruntem (rozcieńczonym)i malujesz;proste icon_biggrin.gif farba dowolna npDP Akrylit 3000;i żebym to ja tłumaczył technologię ekspertowi technicznemu no nie to nie mieści sie w głowie,pozdrawiam,zawsze należy zatrudnić fachowca do wykonywania prac budowlanych
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...