Skocz do zawartości

zmiana prądu budowlanego na zwykły?


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Czy można zmienić prąd budowlany (obecnie bardzo drogi) na zwykły prąd domowy bez odbioru domu?




Podpinam się pod temat jako, że mam działkę ale budowy jeszcze nie rozpoczynam więc nie chciałbym płacić jak za budowę :/
Napisano
Nie można zmienić rodzaju dostarczanego prądu bez odbioru budynku, gdyż energetyka przydziela Ci większy przydział mocy, aby w trakcie działania urządzeń budowlanych nie nastąpiło przeciążenie sieci.

Z drugiej strony różnica w kosztach użytkowania przyłącza zwykłego i budowlanego wcale nie jest taka wielka. Czytałem na tym forum, że ktoś nie odebrał zamieszkiwanego budynku przez 25 lat.
Napisano
O warunkach korzystania z poszczególnych rodzajów taryf decydują operatorzy sieci elektroenergetycznej, a informacje na ten temat można znaleźć w Taryfie Energetycznej obowiązującej na terenie obsługiwanym przez konkretnego operatora.
Napisano
W moim ZE jest tak, że nie musisz mieć odebranego domu, wystarczy tylko jeśli jest stan surowy zamknięty i masz w domu zamontowaną rozdzielkę, oczywiście chodzi o instalacje trójfazową, ale najlepiej o szczegóły dowiadywać się u źródła (my tak zrobiliśmy).
Pozdrawiam
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z drugiej strony różnica w kosztach użytkowania przyłącza zwykłego i budowlanego wcale nie jest taka wielka. Czytałem na tym forum, że ktoś nie odebrał zamieszkiwanego budynku przez 25 lat.


Marcin123 jesteś mistrzem wyszukiwania absurdów. Przecież te 25 lat to do filmu Barei się nadaje!
Napisano
Marcin123 jeżeli ponad 60 zł miesięcznie to nie jest dla ciebie dużo to życzę powodzenia. Ja ostatnio zapałaciłem rachunek za prąd budowlany za 2 m-ce przy zużyciu 0 kWh wynióśł ponad 130 zł.
Napisano
Ja też za 2 mieś przy zużyciu 0 KWh zapłaciłam rachunek na prodą budowlany w kwocie 127 zł, przy czym 60 zł / mies to opłata stała, to jest bardzo dużo. Będę dzwonić do nich co to jest za koszt te 60 zł

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...