Skocz do zawartości

Napędy baram garażowych


Recommended Posts

Napisano
Wyposażenie bramy garażowej w napęd elektryczny sprawia, że nasze życie staje się wygodniejsze i bezpieczniejsze. Dlatego, aby uzyskać pełną satysfakcję z posiadania bramy z napędem, należy dobrać do bramy właściwy napęd.

Na dobór napędu ma wpływ wiele czynników. Podstawowe z nich to: rodzaj bramy, jej wymiar, ciężar oraz częstotliwość użytkowania. Są to podstawowe parametry, które określają typ napędu.

Dokonując dalszej weryfikacji, należy zwrócić uwagę jakie właściwości techniczne posiada napęd, tzn. jaka jest jego prędkość otwierania, czy zapewnia on niezawodne i bezpieczne użytkowanie, jaka jest oferta akcesoriów dodatkowych, pozwalających na dostosowanie sposobu otwierania bramy do potrzeb użytkownika.

Ważnym kryterium decydującym przy wyborze urządzeń, z których korzystamy na co dzień, powinno być bezpieczeństwo. Dlatego wybierając napęd do bramy garażowej, każdy inwestor powinien sprawdzić, czy został on przetestowany i certyfikowany na zgodność z wysokimi wymogami normy europejskiej 13241-1 z zakresu bezpieczeństwa. Przed przypadkowym przytrzaśnięciem w bramach z napędem zabezpiecza mechanizm automatycznego odłączenia, który powoduje, że brama po napotkaniu na nagłą przeszkodę natychmiast zatrzymuje się. Innym elementem, który sprawia, że czujemy się bezpieczniej, jest automatyczne ryglowanie bramy w szynie napędu. Podczas zamykania brama automatycznie się rygluje, co bardzo skutecznie zabezpiecza przed podważeniem. Ten system ryglowania jest mechaniczny, a więc działa także w razie braku prądu!

Stosując napęd do bramy w garażu bez drugiego wejścia, należy pamiętać o wyposażeniu napędu w awaryjne otwieranie bramy od zewnątrz, które umożliwi dostanie się do garażu np. w razie awarii prądu.

Warto też pamiętać, że nawet jeśli garaż nie jest podłączony do sieci energetycznej nie trzeba rezygnować z komfortu posiadania bramy z napędem. Umożliwia to napęd z przenośnym akumulatorem. Można go łatwo transportować i naładować w ciągu kilku godzin. Jak w telefonach komórkowych: akumulator ładuje się przy pomocy ładowarki podłączonej do gniazda sieciowego. Praktycznym uzupełnieniem jest bateria solarowa, którą łatwo montuje się do ściany lub na dachu garażu.
  • 2 lata temu...
Napisano
Zgadzam się tutaj z poprzednikiem i nie chcę powielać, ale moim zdaniem najważniejsze kwestie to właśnie : rozmiar bramy, ciężar, częstotliwość użytkowania. Znając moje wymagania, poszedłem do jednego z doradców i on w bardzo profesjonalny sposób pomógł mi dobrać coś odpowiedniego. Sam pewnie nie dałbym rady bo choć interesuję się elektroniką, to nie aż tak żeby samemu wybierać sobie napęd do bramy. Musisz wiedzieć czego chcesz, jakie masz oczekiwania - wtedy bez problemu znajdziesz coś dla siebie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...