Skocz do zawartości

felerna działka


Recommended Posts

Trzeba usunąć humus (ziemię nienośną), nawieźć piach o różnych frakcjach i bardzo dokładnie zagęścić specjalistycznym sprzętem, czasami trzeba użyć dodatkowych materiałów np. geowłókninę. Muszą to robić prawdziwi fachowcy. Jest to niestety zabieg kosztowny. Jestem laikiem i moje wypowiedzi wynikają z doświadczenia a nie wiedzy specjalistycznej.
Link do komentarza
Moze warto się w takiej sytuacji zastanowic nad piwnicą? Jezeli będziesz musiał postawić wysokie ściany fundamentowe a potem wypełnić je piaskiem i żwirem, to może się okazać, że kilkadziesiąt wywrotek materiału bedzie kosztowało tyle samo co strop nad piwnicą....
Link do komentarza
Jeżeli teren wokół jest raczej równy (lub znasz historię tego dołu) to prawdopodobie powstał nienaturalnie. Powinieneś zastanowić się nad piwnicą ( zwróć uwagę na wody gruntowe lub poprostu zrób badania gruntowe ) ewentualnie jeżeli nie chcesz piwnicy to masz gotowy wykop pod ławy fundamentowe ( ale musisz sprawdzic co jest pod spodem żeby sie nie okazało, że śmieci np.).
Link do komentarza
Miałem podobny problem. Skończyło się na wybudowaniu piwnicy. Przede wszystkim należy wykonać badania geologiczne w celu stwierdzenia, na jakim poziomie występują wody gruntowe, chodzi o to, aby później nie występowały w piwnicy. Przejrzałem dużo gotowych projektów i nie znalazłem nic na moją lokalizację (mała powierzchnia działki), skończyło się na projekcie indywidualnym, polecam takie rozwiązanie, gdyż masz, co chcesz. Proszę nie wierzyć w opinie, że piwnica to zbędny wydatek, tak się wydaje na początku. Większość znajomych narzeka na brak pomieszczeń gospodarczych, 20 m2 to czasami za mało.
W moim przypadku znaczenie miało także położenie kanalizacji w drodze. Postawienie piwnicy, a co się z tym wiąże parteru na odpowiednim poziomie umożliwiło zastosowanie kanalizacji grawitacyjnej na parterze i poddaszu, w piwnicy zastosuję kiedyś pompę, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Link do komentarza
Jeśli zdecydujesz się zasypać dół - to trzeba zagęszczać wsypywany piach lub żwir warstwami ok 40cm (oczywiście jak pisał już ktoś najpierw trzeba usunąć grunt nienośny - humus i nasypy, bo ci później osiądzie dom jak nie usuniesz).

Można to zrobić tanim kosztem umieszczając tabliczkę "Przyjmę ziemie z wykopów" - ale musisz wtedy być ciągle na działce aby ci "śmieci" nie przywieźli - a najlepiej pochodzić po sąsiednich dużych budowach - które dopiwero się zaczynają i nie mają jeszcze wykopu i zaproponować kierownikowi że przyjmiesz grunt z wykopu (oni muszą go wywozić i płacą za składowanie - więc jeżeli twoja działka jesty bliżej niż ich zwałka to napewno zawiozą to do ciebie i to za darmo ! )
Link do komentarza
Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. winna jestem kilka wyjaśnień: dół jest naturalnym ukształtowaniem terenu , poziom wód gruntowych jest niski nie wiem dokładnie jaki, nie mam zdjęcia działki bo to dałoby realny wygląd działki. Działka ma 30 arów , 30/100m, od drogi asfaltowej oddziela ją rów melioracyjny(przebiega przez całą miejscowość). Dołek jest ładny szkoda mi go zasypywać, już bardziej byłabym skłonna wybrać projekt indywidualny, ale nie wiem jaki to koszt. Generalnie podobają mi się domki małe i klasyczne, typu Mały Dworek z Archetonu. nie lubię domów wysokich. Podpiwniczenie też pewnie sporo podnosi koszty budowy, a mnie piwnice raczej nie będą potrzebne. Co będzie jeżeli dom stanąłby w tym dole. Nie jest on tak wielki, a widziałam że sąsiedzi postawili dom w podobnym zagłębieniu terenu. Może ktoś ma ciekawe propozycje projektów na takie działki. Ja ostatecznie gdyby nie było innego wyjścia zastanawiałam się nad częściowum podpiwniczeniem i fundamentami schodkowymi. nie wiem z jakimi kosztami to się wiąże. icon_confused.gif
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
dziubek
1.
jakiej wielkosci jest ten dol? dlugosc, szerokosc, glebokosc?
jak gleboko jest warstwa nosna pod tym dolem?
jak dol ma 1m glebokosci - to prawie wystarczy ci na standardowe fundamenty - pozniej (po ich wykonaniu) mozesz wszystko zasypac.

2.
myslales/as nad zmiana usytuowania budynku na dzialce? moze masz taka mozliwosc, rozwazylbym to, szczegolnie, ze ten dol ci sie podoba.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...