Skocz do zawartości

Elementy półkoliste


Recommended Posts

Napisano
A u mojej siostry majster zrobił piękną kolumienkę ze zwykłej płyty, którą ponacinał co klika centymetrów i obrobił gipsem. Wyszło całkiem fajnie. Można więc zrobić łuki w prosty sposób.
  • 4 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Bo to jest tak jakby ktoś pytał: jak w tydzień zostać magistrem. Ja widziałem jak fachowcy wyginają płyty, ale sam nawet nie próbowałem, bo trzeba jednak mieć jakieś doświadczenie żeby to robić. Ja mam za sobą ledwo parę mieszkań, więc jestem za cienki.
Płyty g/k trzeba zwilżyć, trochę odczekać i... wyginać. Ile zwilżyć, ile odczekać - to juz kwestia wprawy. Przy małych promieniach - jedną stronę można ponacinać., a powstałe nierównomierności na łuku gubi się szpachlowaniem.
Napisano
  Cytat

Bo to jest tak jakby ktoś pytał: jak w tydzień zostać magistrem. Ja widziałem jak fachowcy wyginają płyty, ale sam nawet nie próbowałem, bo trzeba jednak mieć jakieś doświadczenie żeby to robić. Ja mam za sobą ledwo parę mieszkań, więc jestem za cienki.
Płyty g/k trzeba zwilżyć, trochę odczekać i... wyginać. Ile zwilżyć, ile odczekać - to juz kwestia wprawy. Przy małych promieniach - jedną stronę można ponacinać., a powstałe nierównomierności na łuku gubi się szpachlowaniem.

Rozwiń  

Czyli większość ludzi może przestać myśleć o elementach półkolistych wykonanych samodzielnie! icon_smile.gif Dzięki retrofood. Lepsza taka brutalna prawda od mulenia tematu przez kolejne milion postów. icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
  • 5 lata temu...
Napisano (edytowany)
Ścianki łukowe (czyli krzywoliniowe), zarówno niższe, jak i sięgające sufitu, dodają wnętrzom charakteru i mogą pełnić różne funkcje - np. parawanu natrysku w łazience. Można je wykonać zarówno jako tzw. suchą zabudowę (czyli w konstrukcji szkieletowej, z użyciem płyt gipsowo-kartonowych), lub wymurować z cegieł bądź np. pustaków szklanych.
Jeśli ścianka nie była przewidziana w projekcie domu, przed jej zbudowaniem trzeba ustalić, czy nie obciąży nadmiernie stropu (ocenę powinien przeprowadzić konstruktor z uprawnieniami)

Konstrukcja krzywoliniowej ścianki z płyt jest niemal taka sama, jak konstrukcja ścianki prostej, tylko ma gęściej rozmieszczone profile słupkowe - co 20-40 cm - i profile poziome ponacinane w celu ukształtowania łuku.
Jeśli promień krzywizny ścianki jest duży, poszycie można wykonać ze standardowych płyt gipsowo-kartonowych lub gipsowo-włóknowych, mocowanych na sucho lub po ich nawilżeniu. Specjalne cienkie (6 mm) płyty gipsowe zbrojone włóknem szklanym umożliwiają uzyskanie krzywizny o małym promieniu - 600 mm dla strony wklęsłej i 1000 mm dla wypukłej, a nawet mniejszym.

Do budowy krzywoliniowych ścianek murowanych najlepiej nadają się drobnowymiarowe elementy ścienne - standardowe cegły ceramiczne pełne i kratówka lub cegły wapienno-piaskowe. Na ścianki o dużym promieniu krzywizny można też użyć bloczków z betonu komórkowego, a zaokrąglenia ukształtować przez obróbkę bloczków. Edytowano przez Budujemy Dom - otoczenie domu (zobacz historię edycji)
Napisano
Z kolei pustaki szklane mogą być ciekawym elementem wystroju wnętrza.
Można z nich wykonywać całe ścianki działowe, jak też rozmaite "półścianki", proste i zakrzywione.
Pustaki mogą być przezroczyste, półprzezroczyste, bezbarwne lub kolorowe.
W zależności od koloru, jego nasycenia i rodzaju szkła przepuszczają od 50 do 80% światła.

Z pustaków szklanych łączonych zaprawą często wykonuje się ścianki w pomieszczeniach wilgotnych.
Wznosząc szklaną ściankę w sposób tradycyjny, czyli murując, możemy wykonać także płaszczyzny zakrzywione,
co nie jest możliwe przy łączeniu elementów w systemach tzw. suchych.
Napisano
A czy można prosić o coś więcej na temat murowania luksferów bez zaprawy?

Może ktoś robił cos takiego i tak z wlasnego doswiadczenia cos napisze?
Napisano
to wlasciwie nie jest juz wtedy murowanie. Zeby postawić ściankę z pustaków szklanych bez zaprawy, wykorzystuje się profile z PVC lub metalowe. Są to systemy - rama obwodowa i profile poziome oraz pionowe do oddzielania pustaków. Ścianki w systemach PVC szybko się montuje ale nie są za stabilne. Aluminiowe śa za to wytrzymałe, sztywne i stabilne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Cześć! Fajnie oderwać się od tematu wakacji i pomyśleć też o domu – wyobraź sobie, jak miło wracać z urlopu do przytulnego, dobrze ocieplonego wnętrza. Ja postawiłem na pełną termomodernizację z Cadela Project – od audytu, przez ocieplenie i tynkowanie, aż po ogarnięcie całego wniosku o dotację „Czyste Powietrze”. Efekt? Komfort przez cały rok i niższe rachunki: Cadela Project - Program Czyste Powietrze Miłego planowania kolejnych wyjazdów (i remontów)!
    • Cześć! Jeśli Wasze wnętrza ostatnio zamieniły się w solarium, to znak, że przyszedł czas na solidną termoizolację – nie tylko od wewnątrz, ale przede wszystkim od zewnątrz. Ja powierzyłem ekipie Cadela Project pełną termomodernizację od A do Z: audyt, dobór materiałów, ocieplenie, a do tego ogarnęli mi wszystkie formalności z dotacją „Czyste Powietrze”. Teraz mam przyjemny chłód latem i oszczędności przez cały rok: Zobacz więcej o Cadela Project Miłego chłodzenia!
    • Cześć! Wiara we własne siły to podstawa, ale żeby naprawdę zobaczyć efekty (i poczuć ciepło), liczą się konkretne działania. Ja postawiłem na pełną termomodernizację – ekipa Cadela Project ogarnęła wszystko od A do Z: audyt, ocieplenie, tynk, a nawet formalności związane z dotacją „Czyste Powietrze”. Efekt przerósł moje oczekiwania, a rachunki za ogrzewanie poleciały w dół: Cadela Project - wniosek z programem czyste powietrze Pozdrawiam i trzymam kciuki za Wasze „cuda”!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...