Skocz do zawartości

Tapetowanie


Recommended Posts

Napisano
Klej do tapet powinien być oczywiście odpowiednio dobrany do rodzaju tapety a zwłaszcza do jej gramatury (ciężaru) i rodzaju. Do tapet lekkich papierowych można stosować kleje o mniejszej lepkości, do tapet ciężkich, winylowych mocniejsze, do tapet z włókna szklanego kleje specjanie przeznaczone do tego celu głównie na bazie polimerów.
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Lepiej napiszcie o przygotowaniu ścian do tapetowania. Tylko raczej o różnych niuansach... a nie o tym, że trzeba je zmyć, albo cośtam cośtam jak mawiała jedna pani poseł icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A co do tych ostatnich?


tapety z włókna trudne w układaniu wymagają specialnego kleju najlepiej już gotowego,kleiłem je Metylanem ale nie polecam lepszy jest Semin Flugger,należy je pomalować,w trakcie układania w pomieszczeniu fruwa mnóstwo włókien tak jak przy docieplaniu wełną icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

chciałbym przypomnieć,że jeden z uczestników forum klasyfikował tapety jako :tykalne i nietykalne. icon_biggrin.gif


Tykalna to taka, którą można dotykać icon_smile.gif Nietykalna taka, od której trzeba trzymać się minimum pół metra? icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

Tykalna to taka, którą można dotykać icon_smile.gif Nietykalna taka, od której trzeba trzymać się minimum pół metra? icon_mrgreen.gif


Widzę, że śmichy chichy w poważnym temacie odchodzą!!!
Gość stach
Napisano
Cytat

Po przeczytaniu tego vademecum , mimo, że ułożyłem, nie chwaląc się, parę hektarów różnych-różnistych tapet na różnych-różnistych podłożach, nie podjąłbym się tapetowania icon_eek.gif
Kwiatki takie są:
"Krok 1: zmierz powierzchnię, którą ma pokryć tapeta, zostaw trochę wolnej przestrzeni pod górną i nad dolną krawędzią ściany."
Na co ta przestrzeń???
"Krok 5: klejenie zacznij w rogu pokoju, od drzwi lub okna. Niech paski tapet nachodzą na siebie w 1/8. Przyklejaj pasy od góry w dół."
Co dalej z tą zakładką???
"Krok 7: przejedź po tapecie myjką do okien, aby wygładzić pęcherze powietrza czy kleju."
Jak kiedykolwiek tapetowaliście, to wiecie, jak usuwa się pęcherze powietrza - tak się nie da...
"Krok 9: oklejając trudnie miejsca, takie jak: gniazdka elektryczne, wyłączniki, otwory wentylacyjne, pamiętaj o wyłączeniu prądu. Aby okleić gniazdko, umieść tapetę nad nim ( lub otworem wentylacyjnym) i wytnij jego kształt nożykiem do tapet. Pamiętaj, żeby nie było wolnego miejsca między gniazdkiem a tapetą. Jeśli oklejasz wąskie rogi pomieszczenia, rób pionowe nacięcia w tapecie."
Ja wymontowuję osprzęt elektryczny i montuję po wyschnięciu tapety...
A co z tymi nacięciami w rogach i do tego wąskich???
Generalnie - "fajny" icon_rolleyes.gif poradnik...
NIE POLECAM icon_confused.gif
Napisano
Ja pamiętam swoje pierwsze tapetowanie mojego pokoju w domu rodzinnym ( byłam tuż po podstawówce),wzjelyśmy sie do tego wraz z siostrą 2 lata młodszą. Była to tapeta papierowa niezmywalna,zakupiona na bazarze " u ruskich" i do tego jeszcze 2 fototapety z pejzarzem.
Klej był jakiś jak kleik ryżowy ( niewiem czym sie dzisiaj klei,ale myśmy miały to )

3 dni babrałyśmy sie tym klejem,ale w końcu pokój był wytapetowany( poddasze ,skosy)
Tam gdzie tapeta nie zachodziła za siebie zostało coś tam powieszone,w dużej ilości plakaty zespołów muzycznych

A jakie byłyśmy dumne z siebie.

Pejzarze też sie "prawie" udały.

Tak wytapetowany pokój przetrwał 3 - 4 lata.

Rodzice nic nam nie mówili,odnośnie tych eksperymentów,bo pieniążki na te tapety uzbierałyśmy zbierając porzeczki
Gość stach
Napisano
Cytat

Ja pamiętam swoje pierwsze tapetowanie [...]


A jak wyglądają Twoje osiągnięcia w tapetowaniu obecnie icon_biggrin.gif
Napisano
1. Zdzieram tapetę icon_wink.gif
2. Kupuję nową
3. Tnę pod wymiar
4. Smaruję tapetę klejem
5. Przyklejam
6. Suchą szmatką poleruję ją i dociskam na rogach tapety
7. Piję piwo na koniec roboty icon_wink.gif

Napisano
Cytat

A jak wyglądają Twoje osiągnięcia w tapetowaniu obecnie icon_biggrin.gif




Po tym pierwszym tapetowaniu było drugie, trochę (ale tylko trochę) lepiej wyszło...
Na chwilę obecną to...
zaniechałam sie w doskonaleniu swoich umiejętności tapeciarskich
( zostala mi jedynie umiejętnośc nakładania tapety na swoją twarzyczkę icon_mrgreen.gif )

I nie wiem czy mam czego żałować he he he
Gość stach
Napisano
Cytat

1. Zdzieram tapetę icon_wink.gif
2. Kupuję nową
3. Tnę pod wymiar
4. Smaruję tapetę klejem
5. Przyklejam
6. Suchą szmatką poleruję ją i dociskam na rogach tapety
7. Piję piwo na koniec roboty icon_wink.gif


A gdzie wyprawa do kasy po wypłatę icon_eek.gif
Plan jest OK, tylko te punkty od 1 do 7 mają jeszcze dużo podpunktów, a te z kolei dostarczają wielu podpodpunktów i wyborów icon_confused.gif
A co do polerowania, to ja poleruję okulary, zapotniałe ze zdziwienia, że można takie farmazony wypisywać i mieć dobre samopoczucie... I pisać je chyba tylko po to, aby nabijać licznik z postami...
Napisano
Cytat

A gdzie wyprawa do kasy po wypłatę icon_eek.gif
Plan jest OK, tylko te punkty od 1 do 7 mają jeszcze dużo podpunktów, a te z kolei dostarczają wielu podpodpunktów i wyborów icon_confused.gif
A co do polerowania, to ja poleruję okulary, zapotniałe ze zdziwienia, że można takie farmazony wypisywać i mieć dobre samopoczucie... I pisać je chyba tylko po to, aby nabijać licznik z postami...




I tu się kolego mylisz. Nigdy by mi nie przeszło na myśl żeby nabijać licznik bo gazetę mogę sobie kupić czy płytę. Jeśli ty masz przed oczami tylko budowę to pisz tylko o budowie. Poprosiłem o założenie działu Hyde Park w którym można by rozmawiać nie o budowie żeby rozkręcić to forum i Redakcja pozytywnie przychyliła się do tej prośby. Dlatego jest.

Więc poleruj te swoje okulary tylko kup sobie specjalną szmatkę co by ich nie zniszczyć...
Gość stach
Napisano
Cytat

I tu się kolego mylisz. Nigdy by mi nie przeszło na myśl żeby nabijać licznik bo gazetę mogę sobie kupić czy płytę. Jeśli ty masz przed oczami tylko budowę to pisz tylko o budowie. Poprosiłem o założenie działu Hyde Park w którym można by rozmawiać nie o budowie żeby rozkręcić to forum i Redakcja pozytywnie przychyliła się do tej prośby. Dlatego jest.

Więc poleruj te swoje okulary tylko kup sobie specjalną szmatkę co by ich nie zniszczyć...


Ale nie wiem, czy zauważyłeś, że tu jest dział "FORUM EKSPERTÓW', cokolwiek miałoby to znaczyć, a nie HYDE PARK...
A tu chciałbym widzieć posty mniej lub bardziej merytoryczne, czasem żartobliwe (w dobrym guście) wokól omawianego tematu, a nie kabaretowe kawałki!
A co do szmatki - mam juz taką - dzięki za troskę o moje okulary.
Gdzie mam szukać tego Hyde Parku? I jak będę miał ochotę to się TAM przejdę
Napisano
Cytat

Gdzie mam szukać tego Hyde Parku? I jak będę miał ochotę to się TAM przejdę


Na głównej stronie forum jest szósty od dołu icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A może jednak kilka rad dla ambitnych samouków?



Ok. Tylko co to ma być? Tapetowanie co do zasady jest proste jak sto metrów sznurka w kieszeni. Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. I tu zaczynają się schody.
Jedną z najważniejszych umiejętności tapeciarza jest umiejętność cięcia. Chodzi o to, że jeśli mamy sklejone ze sobą dwie warstwy tapety, to należy przeciąć tapetę górną (wierzchnią) nie tykając warstwy dolnej. Oczywiście od góry do dołu (albo odwrotnie, jak kto lubi), jednym pociągnięciem noża.
Po opanowaniu tej procedury uzyskuje się mianowanie na tapeciarza.
Napisano
Cytat

Jedną z najważniejszych umiejętności tapeciarza jest umiejętność cięcia. Chodzi o to, że jeśli mamy sklejone ze sobą dwie warstwy tapety, to należy przeciąć tapetę górną (wierzchnią) nie tykając warstwy dolnej. Oczywiście od góry do dołu (albo odwrotnie, jak kto lubi), jednym pociągnięciem noża.
Po opanowaniu tej procedury uzyskuje się mianowanie na tapeciarza.


Poprzeczka zawisła zaj...ście wysoko icon_smile.gif
Napisano
Jest to ważne o tyle, że takie cięcie stosuje się w narożnikach i w razie przecięcia dolne warstwy będziemy mieli widoczną szparę, bo tam przecięta tapeta zawsze się rozejdzie. Więc nie można do tego dopuścić. No a zakładkę wierzchniej warstwy trzeba przecież odciąć.
Pamiętam początek pracy u Austriaków. Zaprowadzili mnie do pokoju wzorcowego, całkowicie wytapetowanego i na moich oczach szef wziął jakiegoś gwoździa i pozadzierał jeden pas tapety na ścianie. No a moim zadaniem było usunąć uszkodzony pas i położyć nowy tak, aby ściana nie nosiła śladów naprawy. Ponieważ miałem kumpla w tej firmie i teoretycznie przygotował mnie do tego, sprawdzian udało mi się zaliczyć. icon_biggrin.gif Wcześniej oczywiście tapetowałem trochę amatorsko w Polsce, ale niemniej przeskok był znaczny. Szczególnie jeśli chodzi o sprzęt, którego w Polsce wtedy zupełnie nie było.
Napisano
Cytat

Jest to ważne o tyle, że takie cięcie stosuje się w narożnikach i w razie przecięcia dolne warstwy będziemy mieli widoczną szparę, bo tam przecięta tapeta zawsze się rozejdzie. Więc nie można do tego dopuścić. No a zakładkę wierzchniej warstwy trzeba przecież odciąć.
Pamiętam początek pracy u Austriaków. Zaprowadzili mnie do pokoju wzorcowego, całkowicie wytapetowanego i na moich oczach szef wziął jakiegoś gwoździa i pozadzierał jeden pas tapety na ścianie. No a moim zadaniem było usunąć uszkodzony pas i położyć nowy tak, aby ściana nie nosiła śladów naprawy. Ponieważ miałem kumpla w tej firmie i teoretycznie przygotował mnie do tego, sprawdzian udało mi się zaliczyć. icon_biggrin.gif Wcześniej oczywiście tapetowałem trochę amatorsko w Polsce, ale niemniej przeskok był znaczny. Szczególnie jeśli chodzi o sprzęt, którego w Polsce wtedy zupełnie nie było.


bardzo ciekawe,przecież idealne wręcz połączenie uzyskujesz gdy obydwa brzegi masz posmarowane ale nie sklejone,gdybys zechciał blizej wyjaśnic jak dokonałeś sztuki wklejejenia świeżego brytu miedzy dwa stare będę wdzięczny.Bardzo prosze o szczegółowy icon_smile.gif opis.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...