Skocz do zawartości

Przed przyklepaniem projektu - materiał ścian


Recommended Posts

Napisano
Witaj,

mimo, że jest to mój 1 post, to od dobrych kilku tygodni przeszukiwałem strony tego forum i czytałem Twoje/ Wasze wypowiedzi. I z każdym dniem frustracja rosła icon_razz.gif

Dlaczego ten post?
Kolega architekt kończy projekt i padło sakramentalne - "musisz Michale określić z czego będą ściany".
No i zaczęło się szukanie. W zasadzie, każdy chwali to, z czego sam budował, do czego jest przekonany - i nic dziwnego.
Dlatego też często wydaje mi się, że piszący stosuje metodę uzasadniania przed innymi własnego wyboru, racjonalizacji...co niekoniecznie jest zgodne ze słusznością/ zasadnością dokonania takiego wyboru.

No to może do rzeczy:
domek podpiwniczony z poddaszem użytkowym, powierzchnia ok 220mk. Wentylacja mechaniczna - rekuperatory.
Powierzchnia ścian:
- parter 198m2
- piwnica 91m2; na ściany fundamentowe bez piwnicy 37m2
- czyli w sumie na piwnicę 128m2.

Piwnica zapewne będzie wykonywana z bloczków betonowych lub będzie wylewana.
Jadnak zastanawiam mnie z czego robić ściany zewnętrzne.

I tak:
U220+ docieplenie
Ytong 35,6 - ściana jednowarstwowa
Ytong 24 + docieplenie wełną
Ytong Jumbo 60x60x36,5 ściana jednowarstwowa.

Naczytałem się, że nie tylko ściany są ważne, ale kompleksowo - wszystko!
Jak świetne ściany można spierniczyć np. źle dobranymi oknami, albo niewłaściwie wykonanym dachem.

Jak to przeliczyć który materiał wybrać - jak uwzględnić np. ilość kleju jaka będzie potrzebna. Przy Ytongu Jumbo powinno pójść mniej kleju, ale za to sam 1mk jest nieco droższy.

Czy są racjonalne możliwości przeliczenia tego, jaki materiał zastosować.
Czytałem np. że dom ze ścianami U220 + ocieplenie 15cm styropianu ma lepsze właściwości termiczne (dłużej utrzymuje się stała temperatura wewnątrz) w porównaniu do domu ze ścianami z Ytonga 36,5, który określono jako materiał o niskiej akumulacyjności i taki, który trzeba grzać na okrągło.

Jak to rozsądnie przeliczyć, uwzględniając nie tylko czysty rachunek ekonomiczny ale i późniejszy komfort mieszkania w takim domu. Wiem, że temat jest oklepany - co nie znaczy że wszystko jest jasne.

Wręcz przeciwnie - im więcej czytam wypowiedzi na forum, tym więcej wątpliwości mam. Najchętniej zamieszkałbym w szałasie gdzieś w ciepłych krajach icon_wink.gif
Napisano
cóż nie ma idealnego materiału każdy ma wady i zalety a ty musisz się na którąś z opcji zdecydować lub zdać się na projektanta albo na innego fachowca doradcę. Jeśli chodzi o koszty to są one zbliżone tylko ich rozkład jest inny. Osobiście zdecydowałbym na nie za grubą ścianę np. z ceramiki plus ocieplenie. Ostatecznie możesz wyjechać do ciepłego kraju i mieszkać w szałasie icon_biggrin.gif .
Napisano
ponieważ twój dom będzie miał wentylację mechaniczną proponuję dać na ściany silikaty. Mają największa akumulacyjnośc cieplna ze wszystkich materiałów + oczywiście warsttwa ocieplenia 15, 20 cm
Napisano
Witam,

Dziwi mnie tak postawione pytanie , mam na myśli pytanie Twojego Architekta. Przecież to on znając Twoje wymagania, powinien zaproponować najlepsze rozwiązanie (przecież bierze za to odpowiedzialność) ewentualnie jeżeli daje Ci możliwość wyboru to powinien przekazać wyliczenia dla rożnych opcji, abyś sam mógł dokonać wyboru.
Ja kupiłem projekt gotowy i technologicznie niczego nie zmieniałem ( pustak U220, ocieplenie z wełny, tynk mineralny lub silikatowy). Takie rozwiązanie według mnie bylo optymalne, bo jak się doczytałem przy tej technologii ściany oddychają.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Jeśli chodzi o architekta to nie dziwię mu się. Jest to swojego rodzaju artysta, który niewątpliwie ma wiedzę na temat- w tym wypadku materiałów budowlanych, jednak nie specjalizuje się w tym.

Chcąc dobrać najbardziej optymalne materiały do inwestycji polecił, abym ja się tym zajął. On oczywiście może zaproponować, ale tak jak wielu użytkowników - inwestorowi pozostanie zadecydowanie jak będą budować.
No nic - poszukam jeszcze. A sposób w jaki wybrałem materiały opiszę w tym poście.

Pozdrawiam,
Michał

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...