Skocz do zawartości

Przed przyklepaniem projektu - materiał ścian


Recommended Posts

Napisano
Witaj,

mimo, że jest to mój 1 post, to od dobrych kilku tygodni przeszukiwałem strony tego forum i czytałem Twoje/ Wasze wypowiedzi. I z każdym dniem frustracja rosła icon_razz.gif

Dlaczego ten post?
Kolega architekt kończy projekt i padło sakramentalne - "musisz Michale określić z czego będą ściany".
No i zaczęło się szukanie. W zasadzie, każdy chwali to, z czego sam budował, do czego jest przekonany - i nic dziwnego.
Dlatego też często wydaje mi się, że piszący stosuje metodę uzasadniania przed innymi własnego wyboru, racjonalizacji...co niekoniecznie jest zgodne ze słusznością/ zasadnością dokonania takiego wyboru.

No to może do rzeczy:
domek podpiwniczony z poddaszem użytkowym, powierzchnia ok 220mk. Wentylacja mechaniczna - rekuperatory.
Powierzchnia ścian:
- parter 198m2
- piwnica 91m2; na ściany fundamentowe bez piwnicy 37m2
- czyli w sumie na piwnicę 128m2.

Piwnica zapewne będzie wykonywana z bloczków betonowych lub będzie wylewana.
Jadnak zastanawiam mnie z czego robić ściany zewnętrzne.

I tak:
U220+ docieplenie
Ytong 35,6 - ściana jednowarstwowa
Ytong 24 + docieplenie wełną
Ytong Jumbo 60x60x36,5 ściana jednowarstwowa.

Naczytałem się, że nie tylko ściany są ważne, ale kompleksowo - wszystko!
Jak świetne ściany można spierniczyć np. źle dobranymi oknami, albo niewłaściwie wykonanym dachem.

Jak to przeliczyć który materiał wybrać - jak uwzględnić np. ilość kleju jaka będzie potrzebna. Przy Ytongu Jumbo powinno pójść mniej kleju, ale za to sam 1mk jest nieco droższy.

Czy są racjonalne możliwości przeliczenia tego, jaki materiał zastosować.
Czytałem np. że dom ze ścianami U220 + ocieplenie 15cm styropianu ma lepsze właściwości termiczne (dłużej utrzymuje się stała temperatura wewnątrz) w porównaniu do domu ze ścianami z Ytonga 36,5, który określono jako materiał o niskiej akumulacyjności i taki, który trzeba grzać na okrągło.

Jak to rozsądnie przeliczyć, uwzględniając nie tylko czysty rachunek ekonomiczny ale i późniejszy komfort mieszkania w takim domu. Wiem, że temat jest oklepany - co nie znaczy że wszystko jest jasne.

Wręcz przeciwnie - im więcej czytam wypowiedzi na forum, tym więcej wątpliwości mam. Najchętniej zamieszkałbym w szałasie gdzieś w ciepłych krajach icon_wink.gif
Napisano
cóż nie ma idealnego materiału każdy ma wady i zalety a ty musisz się na którąś z opcji zdecydować lub zdać się na projektanta albo na innego fachowca doradcę. Jeśli chodzi o koszty to są one zbliżone tylko ich rozkład jest inny. Osobiście zdecydowałbym na nie za grubą ścianę np. z ceramiki plus ocieplenie. Ostatecznie możesz wyjechać do ciepłego kraju i mieszkać w szałasie icon_biggrin.gif .
Napisano
ponieważ twój dom będzie miał wentylację mechaniczną proponuję dać na ściany silikaty. Mają największa akumulacyjnośc cieplna ze wszystkich materiałów + oczywiście warsttwa ocieplenia 15, 20 cm
Napisano
Witam,

Dziwi mnie tak postawione pytanie , mam na myśli pytanie Twojego Architekta. Przecież to on znając Twoje wymagania, powinien zaproponować najlepsze rozwiązanie (przecież bierze za to odpowiedzialność) ewentualnie jeżeli daje Ci możliwość wyboru to powinien przekazać wyliczenia dla rożnych opcji, abyś sam mógł dokonać wyboru.
Ja kupiłem projekt gotowy i technologicznie niczego nie zmieniałem ( pustak U220, ocieplenie z wełny, tynk mineralny lub silikatowy). Takie rozwiązanie według mnie bylo optymalne, bo jak się doczytałem przy tej technologii ściany oddychają.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Jeśli chodzi o architekta to nie dziwię mu się. Jest to swojego rodzaju artysta, który niewątpliwie ma wiedzę na temat- w tym wypadku materiałów budowlanych, jednak nie specjalizuje się w tym.

Chcąc dobrać najbardziej optymalne materiały do inwestycji polecił, abym ja się tym zajął. On oczywiście może zaproponować, ale tak jak wielu użytkowników - inwestorowi pozostanie zadecydowanie jak będą budować.
No nic - poszukam jeszcze. A sposób w jaki wybrałem materiały opiszę w tym poście.

Pozdrawiam,
Michał

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...