Skocz do zawartości

Koszt budowy domu jednorodzinnego


Recommended Posts

Napisano
poproś pracownię o przesłanie kosztorysu, na podstawie którego wyliczyli koszty budowy domu podane przy opisie projektu

wprawdzie są to koszty szacowane w 2008 roku, ale ceny materiałów budowlanych aż tak bardzo w ciagu tego roku się nie zmieniły
taka informacja pozwoli Ci wstepnie samodzielnie oszacować przewidywalne koszty

miłego budowania
Napisano
polecam jako bardzo pomocną lekturę kosztorys Czytelnika, zamieszczony w marcowym numerze BUDUJEMY DOM str 36

oprócz bardzo szczegółowego zestawienia wszyskich kosztów, zamieszczono komentarze i zdjęcia z poszczególnych etapów budowy

bardzo pożyteczne źródło informacji

pzdr.
Napisano
Koszty budowy są na stronie - netto nie uwzględniające wszytskich instalacji i przyłączy. Wg mnie projekt trochę pokraczny wyższy niż szerszy icon_smile.gif Ja bym poszukał czegos bardziej funkcjonalnego, a czym macie zamiar grzać ?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Może się nie znam, ale jak dla mnie jakikolwiek dom pod klucz za 200 tys. to fikcja. U mnie stówka zeszła na samo wykończenie bez fajerwerków (np. kuchnia 15 tys., sprzęty raczej tanie, kafle były od 40 do 80 zł/m2). Za 200 tys. to chyba można zrobić przy dobrych wiatrach stan deweloperski systemem gospodarczym, ale nie pod klucz.
Napisano
Witam,

Przy dobrych negocjacjach z wykonawcami od samego początku budowy można się zmieścić w tym konkretnym projekcie w kwocie 200 tys zł. Ja bym się zmieścił . Wybudowłem chatę ponad dwa razy większą i zmieściłem się w kwocie 450 tys zł z wykończeniem , przyłączami ( w tym kanalizacją 100 mb) kuchnią i częścią mebli - komplet wypoczynkowy i sypialnia.

pozdrawiam:

Darek
Napisano
To zależy z czego, co i jak budujesz. Taki domek, który ma 77m2 pow. użytkowej, przy cenie ok 2500zł za metr (budowa systemem gospodarczym) jest całkiem realny do zamknięcia w kwocie 200000zł.
Pozdrawiam
Napisano
za około 100 tys to ja wykańczam ale 200 m2! Kuchnia za 15 tys (meble) jest bardzo droga, moja w drewnie jest wyceniona na 13 tys (8 m zabudowy) a gdybym robiła w mdf około 7 tys. Żadne płytki w moim domu nie przekroczyły 50 zł/metr- jasne szukałam promocji, ostro negocjowałam ceny, wykorzystywałam wszelkie kontakty. Zmieszczę sie się w podobnej cenie jak tukaj z domem calkowitej powierzchni prawie 200 m2, z dachem z dachówki i budowanym przez firmę.
Napisano
Uważam, że jest to całkiem realna kwota w jakiej powinieneś się zmieścić. Koniecznie tylko trzeba negocjować ceny przy zakupie materiałów!
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Moim zdaniem jest to realne, ale trzeba bardzo uważać i oszczędzać. Z tym, że te oszczędności czasami "wychodzą bokiem" po kilku latach icon_sad.gif



Witam,

Bo oszczędzać należy zdecydowanie tylko tam, gdzie można ( mam na myśli materiały budowlane), ale negocjować cenę trzeba zawsze i to do bólu - to się naprawdę opłaca !!!

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Witam! Mam pytanie w sprawie budowy domu przedstawionego na stronie http://galeriaprojektow.pl/kr_tarot.htm
Czy jest możliwe zbudowanie i wykończenie pod klucz takiego domu do kwoty 200000 zł?


Moim zdaniem jest to mało realne jeśli chcesz utrzymać nowoczesny standard materiałowy i nie przeprowadzać remontu po dwóch latach. Chyba, że prace budowlane i inne wykonasz sam. To znacznie zbije końcową cenę.
Napisano
Cytat

Moim zdaniem jest to mało realne jeśli chcesz utrzymać nowoczesny standard materiałowy i nie przeprowadzać remontu po dwóch latach. Chyba, że prace budowlane i inne wykonasz sam. To znacznie zbije końcową cenę.




My planujemy budowę domu z projektów archi-projekt dom APS139 118,5 m2, podobno koszt to 135 000 tyś, ale czy to możliwe? Jak bardzo różnią się ceny w projekcie od tych realnych i tzn. jaki? Pomóżcie prosze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...