Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Mam pytanie , czy ocieplenie poddasza musi byc wykonane z dwuch warstw welny mineralnej ?, bo firma chce mi wykonac z jednej warstwy welny o grubosci 15cm. !.




Witam. Poddasze bedzie uzytkowe?? Ja u Siebie daje dwie wastwy po 10 cm miedzy krokwie i 5 cm na krokwie. W sumie daje 25 cm. moim skromnym zdaniem 15cm to troche malo. Od warunkow atmosferycznych bedzie cie odgradzalo tylko 15cm welny, membrana (albo deski) i dachowka, jezeli bedzie to poddasze uzytkowe to sufit bedzie pelnil te sama funkcje co sciany na parterze. Dodam ze sciane ja akurqat mam 24cm i na to dam styropian 15cm, czyli znacznie grubsze bedzie niz ocieplony dach.
Radze zainwestowac wiecej kasy i polozyc grubsze ocieplenie. Mi sie wydaje ze lepiej dac welne w dwoch wastwach na mijanke, zawsze to mniejsze prawdopodobienstwo wystapienia mostkow.
POzdr
Napisano
Cytat

Witam. Poddasze bedzie uzytkowe?? Ja u Siebie daje dwie wastwy po 10 cm miedzy krokwie i 5 cm na krokwie. W sumie daje 25 cm. moim skromnym zdaniem 15cm to troche malo. Od warunkow atmosferycznych bedzie cie odgradzalo tylko 15cm welny, membrana (albo deski) i dachowka, jezeli bedzie to poddasze uzytkowe to sufit bedzie pelnil te sama funkcje co sciany na parterze. Dodam ze sciane ja akurqat mam 24cm i na to dam styropian 15cm, czyli znacznie grubsze bedzie niz ocieplony dach.
Radze zainwestowac wiecej kasy i polozyc grubsze ocieplenie. Mi sie wydaje ze lepiej dac welne w dwoch wastwach na mijanke, zawsze to mniejsze prawdopodobienstwo wystapienia mostkow.
POzdr



Poddasze bedzie uzydkowe, czyli jak rozumiem to lepiej by bylo dac miedzy krokwiami wiecej niz 15cm.,a na krokwie 5cm. (poziomo).Firma podala mi cene materialu -7500zl z deskami na okolo 210m kwadratowych ,i teraz dojdzie 5cm.(poziomo ) waty ocieplajocej.Dziekuje za odpowiedz.
Pozdrowienia
Napisano
Cytat

Poddasze bedzie uzydkowe, czyli jak rozumiem to lepiej by bylo dac miedzy krokwiami wiecej niz 15cm.,a na krokwie 5cm. (poziomo).Firma podala mi cene materialu -7500zl z deskami na okolo 210m kwadratowych ,i teraz dojdzie 5cm.(poziomo ) waty ocieplajocej.Dziekuje za odpowiedz.
Pozdrowienia


jeśli dajecie 15 cm. między krokwie to zatkacie przepływ powietrza między wełną a membramą lub deskami ,a tego nie radzę
Napisano
Cytat

Poddasze bedzie uzydkowe, czyli jak rozumiem to lepiej by bylo dac miedzy krokwiami wiecej niz 15cm.,a na krokwie 5cm. (poziomo).Firma podala mi cene materialu -7500zl z deskami na okolo 210m kwadratowych ,i teraz dojdzie 5cm.(poziomo ) waty ocieplajocej.Dziekuje za odpowiedz.
Pozdrowienia



Ja u siebie dałem łącznie 30 cm (proponowano mi 25) + folia paroizolacyjna (standard) + folia srebrna odbijająca promieniowanie do wnętrza domu. Koszt ogólnie dużo większy nie jest. Po pierwszym sezonie zimowym mogę powiedzieć, że miałem ciepło a śnieg na dachu nie topił mi sie jak niekturym sąsiadom. Na izolacji bym nie oszczędzał, zwraca się przy ogrzewaniu chałupy. A wełna ma to do siebie, że z czasem osiada (zmniejsza swoją grubość)

Pozdrawiam,

Jarek
Napisano
Cytat

jeśli dajecie 15 cm. między krokwie to zatkacie przepływ powietrza między wełną a membramą lub deskami ,a tego nie radzę




Jezeli mam membrane wysokoparoprzepuszczalna to taka szczelina nie jest potrzebna
POzdr
Napisano
Cytat

Ja u siebie dałem łącznie 30 cm (proponowano mi 25) + folia paroizolacyjna (standard) + folia srebrna odbijająca promieniowanie do wnętrza domu. Koszt ogólnie dużo większy nie jest. Po pierwszym sezonie zimowym mogę powiedzieć, że miałem ciepło a śnieg na dachu nie topił mi sie jak niekturym sąsiadom. Na izolacji bym nie oszczędzał, zwraca się przy ogrzewaniu chałupy. A wełna ma to do siebie, że z czasem osiada (zmniejsza swoją grubość)

Pozdrawiam,

Jarek




Witam, albo najlepiej trzymac sie tego wzoru :

Przykładowo, przy założeniu, że chcemy uzyskać ciepłochronność izolacji poddasza równą 0,25 W/(m²K) i użyjemy do tego celu wełny mineralnej o współczynniku λ 0,04 W/(mK) grubość materiału wyniesie:

g = λ : U = 0,04 : 0,25 = 0, 16 m czyli 16 cm.

Pozdrawiam
Piotrek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...