Skocz do zawartości

co zamiast zaworow rtl


Recommended Posts

Napisano
witam.
mam ogrzewanie podlogowe na zaworach rtl ale nie grzeje ono w miare dobrze.
czy mozna te zawory czyms zastapic innym zeby choc troche podloga byla ciepla.
tomek
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli mnie pamięć nie myli toRTB zresztą nie istotne Jeśli chodzi o sterowanie to w podłogowym ogrzewaniu są dwa sposoby ale trzeba wybrać który przed wykonaniem instalacji teraz jeśli dobrze rozumiem twój opis to będzie trudno to zmienić Proponowałbym dobrze odpowietrzyć rury w podłodze ponieważ to jest najczęstrzym powodem zlego działania ogrzewania podłogowego pozdrawiam
Napisano
Podłogówka na zaworach podobno chodzi dobrze jak powierzchnia nie przekracza ok, 15m2. Ja mam coś koło tego, trzy obwody sterowane jednym zaworem danfossa, nie pamiętam symbolu, ale odpowiednik RTL . Chodzi jak burza, ustawione na termostacie na 2, co daje ograniczenie na ok. 25 stopni. Podłoga przyjemna w dotyku.... Jak masz za duża powierzchnie, to może trzeba jakąs dodatkową pompkę z pseudo mieszaczem. A wogole to jak masz zrobioną podłogówkę - zasilanie na powrocie z grzejnika czy prosto z kotła osobny obwód a RTL na powrocie (jak mam właśnie tak). potwierdzam odpowietrzenie. W razie czego możesz spróbować wpiąć w obwód wodomierz dla sprawdzenia przepływu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
mam serdeczne zapytanie do użytkowników podłogówki!!

Właśnie podłączono mi podłogówkę i coś nie tak działa!!
Co do instalacji to jest dość skomlikowana (więc raczej nie będę opisywał).
Chodzi mi przede wszystkim o sposób podłączenia samej podłogówki a mianowicie:
Podłogówka o powierzchni ok. 50m2 podłączona bezpośrednio do układu c.o. (nie na powrocie z grzejników). Na zasilaniu założony (mieszacz - trójnik z pokrętłem do regulacji temperatury- chyba tak to się nazywa) za nim rozdzielacz. Dołem do mieszacza jest podpięty powrót z podłogówki.

Nie działa to tak jak powinno (co prawda działa dopiero tydzień). Słyszę od użytkowników że powinna za mieszaczem być wpięta pompa (która kręci podłogówką) oraz że mieszacz powinien być zaworem z czujką czy coś takiego?

Bardzo proszę napiszcie jak to u Was wygląda lub jak powinno wyglądać!

Z góry dziekuję za odpowiedź
Pozdrawiam
Tomasz
Napisano
nie chodzi tu o grubość izolacji tylko o działanie i podłączenie podłogówki.

Tak na chłopski rozum to pompa w układzie podłogówki miesza wodą i stabilizuje się temperatura.
W moim przypadku wydaje mi się że zawór puszcza wodę i w momencie kiedy osiągnie parametr temp. zamyka zawór i podłogówka stoi!!
Czyli inaczej mówiąc podłogówka na zasilaniu jest ciepła jak ostygnie to zawór przez chwilę dopuści i znów zamknie jak jest ciepła itd. natomiast na powrocie woda jast zimna

Pozdr
Napisano
A co nie działa? podłoga nie jest ciepła, czy nie ma przepływu?
Bo jak pierwsze, to może trzeba trochę podkręcić temp. na mieszaczu (właśnie na tym pokrętle powinien być termostat, który ma za zadanie tak mieszać wodę z kotła z powrotem, żeby na wejsćiu opodłogówki nie było więcej niż zadana temp. (pewnie góra 35-40stopni ale tu pisze intuicyjnie), jak drugie to albo jest zapowietrzona, albo jest za maly przeplyw i szybciej ostygnie niz przeleci przez rurki (to taki skrót myslowy). Zmierz temperaturę za mieszaczem, potem na powrocie i cos z tego wywnioskujesz.... Warto też złapać za rurke przed mieszaczem do kotła, bo jak nie plynie, to stygnie i wtedy będzie dosyć chłodna, a powiina być gorąca
PB
Napisano
Przeznam szczerze, uwielbiam takie stwierdzenia: "nie chodzi o grubość izolacji" automatyka jest winna. Faktycznie brak izolacji można nadrobić podkręcajac temperaturę na piecu. Rewelka i własciwy kierunek u wielu fachowców.
Napisano
T. Brzęczkowski
Jeżeli chodzi o grubość izolacji (bo widzę że się bardzo upierasz) - styropian 15 cm!!

pbienkos
Zastanawiam sie czy jest to dobrze zmontowane?? Zawór tak jak pisałeś na max. powinien mieć 48 stopni (tak jest na nim napisane).
Ostatnio woda w układzie CO miała ok. 70 stopni i o dziwo temp za zaworem (mieszaczem była podobna) - to mnie trochę zdziwiło i stwierdziłem że coś nie tak jest. Zasilanie podłogówki było gorące (nie do dotknięcia!!) Powroty od pierwszej pętli (w kolejności zasilania) do ostatniej od ciepłych do zimnych

Czy nie jest to dziwne? Dlaczego powroty są zimne? Wydaje mi się że to jest związane z brakiem pompy na podłogówce

Pozdr
Napisano
co do podnoszenia temp na piecu (czyli w układzie CO) nie zmienia to temp powrotu podłogówki.
Napisano
podchodzę do tego amatorsko, ale moze faktycznie trzeba sprawdzic przeplywy, a wlaściwie to jak powrot jest cieply, to znaczy ze cos plynie....
Może racje ma TB, że trzeba dawac grusza izolacje, 30, 50,100cm ...
tylko ze u mnie przy 12 cm podloga jest ciepla...
Napisano
Ciepła to będzie i przy 5 cm ważne dla niektórych jest za ile to ciepło. Bo ja jakbym miał płacić za swoje 150 m2 więcej jak 200 zł zimą ... e nie wolę winko czerwone.
Napisano
Nie mam nic przeciwko izolacji, ale jak czlowiek pyta o cokolwiek, to niekoniecznie oczekuje odpowiedzi że ogrzewanie to nie to, a najważniejsza jest izolacja... Podłoga jest zimna, podłogówka zrobiona, mleko rozlane i trzeba szukać kota który je wychłepcze, albo pościerać samemu... więc może człowiek bardziej oczekuje porady a nie morału
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Instalacja powinna być za kotłem rozdzielona na dwa obwody grzewcze: obwód ogrzewania grzejnikowego z pompą obiegową c.o. oraz obwód ogrzewania podłogowego z mieszaczem trójdrogowym oraz z pompą obiegową (tutaj wystarczy pompa typu 25-40). To jest niezbędna minimum i na pewno będzie działać icon_exclaim.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...