Skocz do zawartości

Komin !


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Zeszłej jesieni zamontowałem w bardzo starym domu (kamienicy 1925) piec CO.
Podczas eksploatacji w sezonie okazało się że nieużywany przez długi czas komin
jest dziurawy praktycznie na całej swojej długości ( napewno parter i połowa I piętra).
Przy dobrym ciągu nie byłoproblemów ale podczas tzw. cofki na klatce schodowej
poprzez (uwaga!) skrzynkę z licznikami elektrycznymi znajdującej się po drogiej stronie komina w ścianie
wydobywały się kłęby dymu.

Chcę temu zaradzić na przyszłość i oczekuję porad. Nadmieniam że chcę wykorzystać
przewód do którego podłączony był piec dotychczas. Przewód ten mam w tej chwili rozkuty na długości od czopucha pieca do sufitu w pomieszczeniu w którym się znajduje piec. Po rozkuciu okazało się że wymiary komina
to mniej więcej 19x19.

Myślełem o zastosowaniu wkładów z plachy żaroodpornej (okrągły o średnicy 18 cm). Jak wygląda montaż takiego wkładu? Na odcinku rozkutym nie powinienem mieć problemów ale co z resztą komina. POMOCY

P.S. może jakieś inne dobre rozwiązania ???
Napisano
Pomysł masz dobry, tylko ostrożnie z ta średnicą, żebyś sie nie naciął przypadkiem. Najlepiej jest wpuścić od góry sondę (kawałek rury o średnicy jaką chcesz wstawić), żeby sprawdzić czy nigdzie nie będzie problemów z jej umiejscowieniem i czy przypadkiem nie uszkodzi ona po drodze komina.
Pozdrawiam:)
Napisano
Pytanie jeszcze na co jest piec? Z "sondą" to dobry pomysł. Wkład montuje się od góry, oczywiście bez rozkuwania starego komina. Najpierw sprowadź mistrza kominiarskiego, niech dokładnie zbada komin.
Napisano
Dzięki za odpowiedzi.
Mam standardowy piec 25kW opalany praktycznie wszystkim (producent DEFRO).
Napewno istnieją firmy zajmujące się tego typu naprawami komina ale wszyscy wiemy -
mamy kryzys icon_smile.gif i chce zrobić jak najwiecej sam. Czasu mam trochę bo to dopiero wiosna więc powoli może jaoś sobie poradzę .

Dzięki i pozdrawiam.
Napisano
Jeśli to piec na paliwo stałe to raczej nie znajdziesz producenta gotowego wkładu stalowego, który da na niego gwarancję. Pisząc o kominiarzu, chodziło mi o to żeby go zbadał, może być np tak zniszczony, że nie nadaje się do użytku (dziwię się, że nie wezwałeś kominiarza przed podłączeniem). Można sobie zrobić krzywdę, zaczadzeń i pożarów przy niesprawnych kominach nam w kraju nie brakuje.
Napisano
  Cytat

Jeśli to piec na paliwo stałe to raczej nie znajdziesz producenta gotowego wkładu stalowego, który da na niego gwarancję. Pisząc o kominiarzu, chodziło mi o to żeby go zbadał, może być np tak zniszczony, że nie nadaje się do użytku (dziwię się, że nie wezwałeś kominiarza przed podłączeniem). Można sobie zrobić krzywdę, zaczadzeń i pożarów przy niesprawnych kominach nam w kraju nie brakuje.

Rozwiń  


Spokojnie!
Komin jest nieszczelny na odcinku od pieca do mniej więcej sufitu. A spowodowane jest to różnego rodzaju modyfikacjami w ścianie przylegającej do komuna ( różne wiercenia, mocowania). Ktoś kiedyś sobie na nie pozwolił bo jak pisałem komin ten był przez długie lata nieużywany. I ten odcinek
chcę uszczelnić. Nad sufitem konim jest w dobrym stanie. Od góry przechodziły mi do samego pieca trzy rozmiary szczotek czyszszących i kula. Rzadnych innych rzeczy blokujących komin nie ma. Wszystko spadło razem z kulą.

Oczywiście po remoncie komina jeżeli zaobserwuję, że coś jest nie tak spacjalista (kominiarz) natychmiast pojawi się na miejscu.

Pozdrawiam.
Napisano
Kamień spadł mi z serca. Bo już myślałem, że robiszz to bez sprawdzenia. Z wkładem chodzi mi o to, że producenci niezbyt chetnie udzielają gwarancji, jeśli podłączony jest kocioł węglowy.
Napisano
Tablica elektryczna na kominie. Może jeszcze wkuta, co. Luuuudzie. Masz rodzinę, sąsiadów, nie ryzykuj. Usuń wszelkie ubytki i nawiercenia w kominie, prętem stalowym usuń skorodowane spoiny i uszkodzone części cegieł, otynkuj komin dobrą zaprawą cementową. Kominiarz już teraz powinien sprawdzić komin i jego przewody, ocenić podłączenia, światło, stan techniczny, przeróbki, czyszczaki, czopuchy, zwieńczenie , itp. Będzie wiedział co ma zrobić. Po jego ekspertyzie weź się do roboty. Teraz mogą być zbędne koszty. A tak nawiasem, to coroczna kontrola kominiarza to psi obowiązek właścicieli i zarządców domów. Poza tym, przypomniało mi się, niech także budowlaniec sprawdzi, czy do pomieszczeń kotłowni są właściwe zasilenia powietrzem do spalania. Dobry komin to nie wszystko. Ważne też podciśnienie, kubatura pomieszczenia itp. Pozdra

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...