Skocz do zawartości

Pilne!! Pleśń i grzyb w nowym domu


Gość

Recommended Posts

Napisano
Mam problem i chciałbym zasięgnąć Państwa opinii w mojej sprawie. Budujemy całoroczny drewniany dom. Nie wiem co mamy zrobić w następującej sytuacji ponieważ nie jesteśmy zadowoleni z metod (technik) jakie nasz wykonawca stosuje.
Mianowicie:
- na konstrukcji zewnętrznej pojawia się czarny nalot (szpeci to wygląd zewnętrznej boazerii), pleśń i grzyb (czarny nalot i różawe narosty) pojawiły się na konstrukcji wewnątrz budynku
- drewno pod montaż dachówki (mam na myśli łaty i kontrłaty) nie były impregnowane i dobrze okorowane), a krokwie impregnowane były tuż przed ich montażem
- niektóre belki wewnątrz też mają pozostałości kory i są półokrągłe.

Najgorzej mnie martwi występujący grzyb. Jest to przecież oznaka wilgoci, a z tego co wiem to jej jest się najgorzej pozbyć! Nie wiem jak to wygląda w domu drewnianym? Jest to w całości drewniana konstrukcja i czy nie będzie to miało wpływu na jej trwałość i wytrzymałość?! Nasz wykonawca powiedział, że pozbędzie się tego problemu (czarnego nalotu, pleśni i grzyba) szlifując całą konstrukcję i użyje specjalne środki chemiczne, które wyniszczą tą pleśń, naloty i grzyb.
Nie znam się na tym i nie wiem czy podczas budowy taka sytuacja powinna mieć miejsce. Martwię się też czy środek ten nie pozbędzie się tego problemu tylko na jakiś czas i problem ten nie pojawi się ponownie.
Chciałbym się dowiedzieć co mamy zrobić w takiej sytuacji? Czy po zastosowaniu tego środka grzyb i pleśń za jakiś czas nie powrócą?
No i czy w takiej sytuacji powinniśmy zaakceptować wykonaną pracę!? Dokonać odbioru?
Termin budowy minął 31 grudnia 2004 roku. Wykonawca miał 150 dni na wykonanie swojej pracy, a mimo tego jeszcze jej nie ukończył! A chyba nie jest to wielka filozofia wybudować dom z drewna (w stanie surowym zamkniętym) w takim czasie. Jak powinniśmy zareagować w takiej sprawie bo postawa naszego wykonawcy już nas męczy i bardzo martwi.
Bardzo proszę o udzielenie Naprawdę PILNEJ odpowiedzi ponieważ termin odbioru może nastąpić w każdej chwili. Chciałbym poznać Państwa opinię w tych sprawach, gdyż my nie posiadam tak dużej i szczegółowej wiedzy na te tematy, a nie ma to być dom tylko na kilka lat i nie ma to być wyrzucenie sporej ilości pieniędzy w błoto za „być może źle lub niedokładnie wykonaną pracę”!!!
Napisano
Ciemne naloty na drewnie to prawdopodobnie tzw. sinizna, która nie powoduje zniszczenia drewna ale pozostawia trwałe przebarwienie. Szlifowanie niewiele tu pomoże, a wykonawca zamaskuje przebarwienia ciemną lakierobejcą. Na konstrukcje nie powinno być używane drewno nieokorowane, gdyż z dużym prawdopodobieństwem zagnieżdżą pod nią owady, szkodniki drewna. Z opisu wynika, że wykonawca wykorzystuje do budowy drewno kiepskiej jakości co ostatnio dość często się zdarza, gdyż brakuje na rynku odpowiedniego drewna konstrukcyjnego. Kłopot w tym, jak ten problem rozwiązać, a to w dużym stopniu zależy od treści zawartej umowy. Można np. żądać obniżenia ceny, wymiany wadliwych elementów, a nawet odstąpienia od umowy. Jednak niezależnie od ewentualnych roszczeń w stosunku do wykonawcy warto uzyskać opinię rzeczoznawcy o stanie i jakości postawionego domu, gdyż na odległość trudno określić zagrożenia jakie mogą pojawić się w związku z użyciem nieodpowiedniego materiału.
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...