Skocz do zawartości

co zrobić z poskręcanym drewnem


Gość

Recommended Posts

Napisano
Mamy z mężem problem z wykonaniem więźby. Kupiliśmy drewno w lesie sami. W pseudo-tartaku na taśmowej pile przycięto niezbyt dokładnie elementy. Złożyliśmy je starannie na 15 miesięcy na budowie pod daszkiem. Były nawet umocowane gwożdziami, aby nie skręcały się zbytnio. Niestety drewno schnąc mocno się poskręcało. Zaznaczam, że więźba w naszymdomu ma skomplikowany kształt (wielospadowy).
Czy jest szansa na wykorzystanie tego drewna do więźby? Wiem, że to już za późno, ale co powinnam zrobić, aby to drewno się nie poskręcało?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,

Proszę o potraktowanie ww. odpowiedzi jako porady na przyszłość, bo sam nie znam sposobu jak wyprostować suche drewno poskręcane. W lipcu 2004 kupiłem drewno jodłowe, tak mokre, że się z niego prawie lała woda. Na drugi dzień zaczęło tak lać, i przez 7 dni że była u nas powódź. W każdym razie zmuszony byłem najpierw złożyć drewno warstwami i po poprawieniu się pogody zacząłem zapuszczać boramonem. Pomogła mi rada zaprzyjaźnionego cieśli i mojego ojca:
1. w celu zapewnienia od spodu przewiewu najpierw podłożyć pustaki betonowe (co 2 m na całej długości) potem w poprzek kilka równych krokwi i idealnie wypoziomować)-zależnie od wymiarów krokwi
2. kupiłem listwy o grubości. 1 cm (musi być jednakowa grubość) i pociąłem tak, aby każdą warstwę krokwi przełożyć w poziomie i pionie.
3. warstwy układać starannie, od najdłuższych (unikać zwisów), po najkrótsze u samej góry. i korygować krokwie na długości
4. zapuszczone krokwie boramonem ułożyć bardzo szybko- moje były okrutnie ciężkie od wody- zajęło mi to 1 dzień najpierw warstwa poziomo, na niej listewki o tej samej grubości w poprzek, potem druga warstwa, listewki poziomo w tych samych miejscach, i wtedy takie listewki pionowo.
przekładanie listewek najlepiej w miejscach nad położonymi pustakami- równo i starannie
5. Następne warstwy jak wyżej tylko jest trudniej, bo trzeba wkładać od góry.
po zakończeniu składania w miejsach podkładów z drutu fi 8 zrobić tzw. petlę, opasać złożone drewno i na tzw. klupę ściskać ile się da (uwaga, bo drut może pęknąć) W miejsach wrzynania się drutu w drewno osłonić listewkami.
Nie robiłem zadaszenia tylko wszystko przykryłem folią od góry do połowy- żeby był przewiew. Od czasu do czasu w czasie schnięcia drewna przykręcałem drut (ściskałem krokwie)
Jaki jest tego efekt- krzywe z tartaku już krokwie idealnie się wyprostowały, proste się nie skrzywiły, wszystko wyschło bez zagrzybienia. Więźba była robiona 3 miesiące od zakupu drewna- cieśle nie mieli zastrzeżeń do jakości.- a były w tym krokwie 18/7 nawet o długości 11m. i takie zostały wbudowane- jak również specjalnie kupione listewki też się nie zmarnowały.
Opis jest długi, metoda prosta(cka) ale skuteczna.
pozdrawiam
jm
Napisano
Teraz to już "po ptokach" nie wyprostujecie go. Błąd był albo w złym ułożeniu (lub za ostro słońce na nie świeciło i podgrzało je przez co za szybko schneło), albo (raczej) złej jakości drewna - pewnie drzewa były za młode.
Porozmawiajcie z projektantem jeżeli można je lekko wyprostować mechanicznie, a nie stracą za dużo na przekroju, może przez zagęszczeni krokwi da sie coś uratować.
Napisano
proponuje wizyte w fachowym serwisie www.e-dach.pl jest to chyba nawet partner IRBJ polecam również www.forumbudowlane.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...