Skocz do zawartości

Ściany zewnętrzne


Recommended Posts

Napisano
Witam!
Szukam rozwiązania na ściany nośne.
Chcę ściany tanie i ciepłe. Tanie ze względu na materiały, jak i na robociznę.

Pierwsza moja myśl była taka, żeby to był Ytong 40cm - jednowarstwowa, szybko i solidnie miałbym ścianę, ale poczytałem trochę i rozważam też dwuwarstwowe - ytong 24 + styropian 15cm - dużo cieplejsza ściana i chyba tańsza, co? Albo porotherm 25cm + 15cm styropianu. Ściana chyba najtańsza, a jeśli chodzi o izolacyjność cieplną pomiędzy dwoma pierwszymi wariantami.

Moje pytanie - które rozwiązanie polecacie? Poprawcie mnie jeśli się mylę o kosztach tych ścian i ich izolacyjności (jeszcze tego nie przeliczałem, bo nie było czasu, ale jak tylko to zrobię to podzielę się wynikami). Może macie jeszcze inne propozycje?

Ściana dwuwarstwowa ma tą zaletę nad jednowarstwową, że może być pod nią cieńszy fundament, czyli tańszy. A z drugiej strony słyszałem, że przy jednowarstwowych dom lepiej oddycha, a dwuwarstwowe dzialają trochę jak termos i pod styropianem może się zbierać wilgoć.

Jakie przewidywalibyście koszty wykonania takich ścian (okolice Wrocławia) za m2 dwu i jednowarstwowych?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc
Napisano
Sam jestem właśnie na etapie budowy (Białystok, więc klimat chłodniejszy) - aktualnie stan 0, analizowałem wiele materiałów na ściany mając na uwadze aby współczynnik U był jak najniższy . Miałem wizję ściany 1-warstwowej ale szybko zszedłem na ziemię z powodu ceny za m2 i także porównywalnych parametrów ścian 1 do 2-warstwowej.
Osobiście stawiać będę z bloczków keramzytowo-betonowych 24cm + styropian(myślę o 15cm) http://www.pustaki.com kolejnym plusem było położenie zakładu ale obecnie nie jest to problem. rozważałem jeszcze inną ceramikę ale w przeliczaniu zawsze wychodziło że będzie to większy koszt na m2 ściany w stosunku do keramzytu. O jego właściwościach pisze się wiele więc trudności nie będziesz miał z dostępem do nich

zaś jeśli chodzi o tzw efekt oddychania to dla ścian aż takiego znaczenia to nie ma gdyż większość wymiany powietrza obsługuje wentylacja i to ona będzie musiała być wydolna aby wilgoć była skutecznie wydalana z domu zresztą przy ceramice to zawilgocenie jest o wiele mniejsze niż np. przy ytongu czy betonie komórkowym

Sam jednak będziesz musiał wybrać jakim systemem będziesz budował i z czego przeliczając il. szt./m2 każdego materiału

analiza, analiza, analiza, analiza....

mam nadzieję że pomogłem a nie zasiałem ziarno wątpliwości
Pozdrawiam
Napisano
Dzięki za opinie.

Ja rozważam kilka opcji ściany:
Ytong 24 + styropian 15 - U=0,19
Porotherm 25 + styropian 15 - U=0,21
i za Twoją namową:
Keramzytobeton 25 + styropian 15 - U=0,20.

Cenowo to wygląda tak (sam materiał na ścianę nośną):
Ytong 24 - 68,0zł / m2
Porotherm 25 - 47,0zł / m2
Keramzytobeton - 54,0zł /m2

Rozważając wszystkie zalety i wady tych ścian zastanawiam się poważnie nad ścianą porotherm 25 + styropian 15. Nie wiem jeszcze jak pozostałe koszty tych ścian, może mnie ktoś oświeci? Ile kosztują takie ściany za m2 ze wszystkimi materiałami (zaprawy itp)??

Jeśli chodzi o "oddychalność" ścian to zdaję sobie sprawę że to nie istotne, ale problem może być z kondensacją pary wodnej w tych przegrodach - może być tak że w którejś z nich wyjdzie, że będzie zbierać się wilgoć. Kto ma to przeliczone? Mam zamiar to poprzeliczać w najbliższym czasie, więc podzielę się wynikami.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
a czy brane jest pod uwagę jeszcze kwestia wygody przy późniejszej obróbce ?
ściany z gazobetonu są po wymurowaniu na zaprawę cienkowarstwową jak od linijki ( zakładam dobą ekipę) łatwo się w niej robi bruzdy pod elektrykę i wodno-kanalizacyjne instalacje oraz c.o. , łatwiej tynkuje (mniej materiału) gipsuje i kładzie płytki. Podobnie jest także z porotherm, jak dobry majster to ściany także wyjdą w miarę gładkie.

co do wytrącania się pary wodnej/kondensacji to nie jestem teraz w stanie odnaleśc na szybko źródła ale na innym forum bodajże muratora były robione takie wyliczania i bez obaw stosowano ściany z gazobetonu + 20-25 cm styro , albo ceramika + 15 cm styro .
nie wiem jak z keramzytem bo się nie spotkałem.

ja osobiście planuję 24 solbetu/zamiennika + 20 cm styro najzwyklejszego fasadowego icon_biggrin.gif
Napisano
ja mam beton komórkowy 24 cm plus 12 cm styropianu, zgadzam się że buduje się szybko, łatwo robi instalacje- sciana jest miękka, my jestesmy zadowoleni, jak z oszczednością napisze wam po zimie:)
Napisano
ja tez bedę stawiał z solbetu 24 plus 15-20cm styropianu - w keramzycie słyszałem że sa problemy z obróbką takiego pustaka - wbicie gwożdzia montaż szafek itp - ale zaznaczam że nie jest to moja opinia tylko wyczytana na jakimś forum
ytong ma tylko 20 cm wysokości i w bilansie wychodzi drożej od solbeta (24cm wysokości ) a materiał ten sam - różnia zię opakowaniem od solbeta icon_smile.gif)

wentylacja mechaniczna z reku
kocioł gazowy plus kominek ( z płaszczem wodnym )
i zobaczymy czy bedzie mnie stac na bytowanie w KORALGOLU 2 icon_smile.gif
Napisano
Cytat

ja mam beton komórkowy 24 cm plus 12 cm styropianu, zgadzam się że buduje się szybko, łatwo robi instalacje- sciana jest miękka, my jestesmy zadowoleni, jak z oszczednością napisze wam po zimie:)




całość w systemie ??? nadproża także systemowe czy wylewane na budowie i czy używałeś kształtek "u" przy wylewaniu wieńca ? a i czy zbrojenie pod otwory okienne i łączniki ścian działowych z konstrukcyjnymi też zakupione czy samoróbki ? icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A poniżej wylinkowane artykuły z BD o ścianach zewnętrznych. Ta wiedza może pomóc w podjęciu decyzji.

https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/9257-z-czego-budowac-sciany-zewnetrzne

https://budujemydom.pl/wykanczanie/chemia-budowlana

https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/a/2051-bloczki-i-pustaki-keramzytobetonowe

https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/8264-dom-bez-mostkow-termicznych

https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki

https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/674-dlaczego-warto-wybrac-beton-komorkowy

https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,679/Itemid,35

https://budujemydom.pl/component/option,com_content/task,specialblogcategory/act,view_abc/id,834/Itemid,35/

  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam budowałem suporexem 24 styropian Termoorganiki w kropki 10, Klej jakiś Pod Marką Grupy PSB, Ewewacja Farby kabe. Latem Chłodno zimą ciepło icon_smile.gif, ciepło i tanio polecam icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...