Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
konkol

Ściany zewnętrzne

Recommended Posts

Witam!
Szukam rozwiązania na ściany nośne.
Chcę ściany tanie i ciepłe. Tanie ze względu na materiały, jak i na robociznę.

Pierwsza moja myśl była taka, żeby to był Ytong 40cm - jednowarstwowa, szybko i solidnie miałbym ścianę, ale poczytałem trochę i rozważam też dwuwarstwowe - ytong 24 + styropian 15cm - dużo cieplejsza ściana i chyba tańsza, co? Albo porotherm 25cm + 15cm styropianu. Ściana chyba najtańsza, a jeśli chodzi o izolacyjność cieplną pomiędzy dwoma pierwszymi wariantami.

Moje pytanie - które rozwiązanie polecacie? Poprawcie mnie jeśli się mylę o kosztach tych ścian i ich izolacyjności (jeszcze tego nie przeliczałem, bo nie było czasu, ale jak tylko to zrobię to podzielę się wynikami). Może macie jeszcze inne propozycje?

Ściana dwuwarstwowa ma tą zaletę nad jednowarstwową, że może być pod nią cieńszy fundament, czyli tańszy. A z drugiej strony słyszałem, że przy jednowarstwowych dom lepiej oddycha, a dwuwarstwowe dzialają trochę jak termos i pod styropianem może się zbierać wilgoć.

Jakie przewidywalibyście koszty wykonania takich ścian (okolice Wrocławia) za m2 dwu i jednowarstwowych?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sam jestem właśnie na etapie budowy (Białystok, więc klimat chłodniejszy) - aktualnie stan 0, analizowałem wiele materiałów na ściany mając na uwadze aby współczynnik U był jak najniższy . Miałem wizję ściany 1-warstwowej ale szybko zszedłem na ziemię z powodu ceny za m2 i także porównywalnych parametrów ścian 1 do 2-warstwowej.
Osobiście stawiać będę z bloczków keramzytowo-betonowych 24cm + styropian(myślę o 15cm) http://www.pustaki.com kolejnym plusem było położenie zakładu ale obecnie nie jest to problem. rozważałem jeszcze inną ceramikę ale w przeliczaniu zawsze wychodziło że będzie to większy koszt na m2 ściany w stosunku do keramzytu. O jego właściwościach pisze się wiele więc trudności nie będziesz miał z dostępem do nich

zaś jeśli chodzi o tzw efekt oddychania to dla ścian aż takiego znaczenia to nie ma gdyż większość wymiany powietrza obsługuje wentylacja i to ona będzie musiała być wydolna aby wilgoć była skutecznie wydalana z domu zresztą przy ceramice to zawilgocenie jest o wiele mniejsze niż np. przy ytongu czy betonie komórkowym

Sam jednak będziesz musiał wybrać jakim systemem będziesz budował i z czego przeliczając il. szt./m2 każdego materiału

analiza, analiza, analiza, analiza....

mam nadzieję że pomogłem a nie zasiałem ziarno wątpliwości
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za opinie.

Ja rozważam kilka opcji ściany:
Ytong 24 + styropian 15 - U=0,19
Porotherm 25 + styropian 15 - U=0,21
i za Twoją namową:
Keramzytobeton 25 + styropian 15 - U=0,20.

Cenowo to wygląda tak (sam materiał na ścianę nośną):
Ytong 24 - 68,0zł / m2
Porotherm 25 - 47,0zł / m2
Keramzytobeton - 54,0zł /m2

Rozważając wszystkie zalety i wady tych ścian zastanawiam się poważnie nad ścianą porotherm 25 + styropian 15. Nie wiem jeszcze jak pozostałe koszty tych ścian, może mnie ktoś oświeci? Ile kosztują takie ściany za m2 ze wszystkimi materiałami (zaprawy itp)??

Jeśli chodzi o "oddychalność" ścian to zdaję sobie sprawę że to nie istotne, ale problem może być z kondensacją pary wodnej w tych przegrodach - może być tak że w którejś z nich wyjdzie, że będzie zbierać się wilgoć. Kto ma to przeliczone? Mam zamiar to poprzeliczać w najbliższym czasie, więc podzielę się wynikami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a czy brane jest pod uwagę jeszcze kwestia wygody przy późniejszej obróbce ?
ściany z gazobetonu są po wymurowaniu na zaprawę cienkowarstwową jak od linijki ( zakładam dobą ekipę) łatwo się w niej robi bruzdy pod elektrykę i wodno-kanalizacyjne instalacje oraz c.o. , łatwiej tynkuje (mniej materiału) gipsuje i kładzie płytki. Podobnie jest także z porotherm, jak dobry majster to ściany także wyjdą w miarę gładkie.

co do wytrącania się pary wodnej/kondensacji to nie jestem teraz w stanie odnaleśc na szybko źródła ale na innym forum bodajże muratora były robione takie wyliczania i bez obaw stosowano ściany z gazobetonu + 20-25 cm styro , albo ceramika + 15 cm styro .
nie wiem jak z keramzytem bo się nie spotkałem.

ja osobiście planuję 24 solbetu/zamiennika + 20 cm styro najzwyklejszego fasadowego icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja mam beton komórkowy 24 cm plus 12 cm styropianu, zgadzam się że buduje się szybko, łatwo robi instalacje- sciana jest miękka, my jestesmy zadowoleni, jak z oszczednością napisze wam po zimie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja tez bedę stawiał z solbetu 24 plus 15-20cm styropianu - w keramzycie słyszałem że sa problemy z obróbką takiego pustaka - wbicie gwożdzia montaż szafek itp - ale zaznaczam że nie jest to moja opinia tylko wyczytana na jakimś forum
ytong ma tylko 20 cm wysokości i w bilansie wychodzi drożej od solbeta (24cm wysokości ) a materiał ten sam - różnia zię opakowaniem od solbeta icon_smile.gif)

wentylacja mechaniczna z reku
kocioł gazowy plus kominek ( z płaszczem wodnym )
i zobaczymy czy bedzie mnie stac na bytowanie w KORALGOLU 2 icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ja mam beton komórkowy 24 cm plus 12 cm styropianu, zgadzam się że buduje się szybko, łatwo robi instalacje- sciana jest miękka, my jestesmy zadowoleni, jak z oszczednością napisze wam po zimie:)




całość w systemie ??? nadproża także systemowe czy wylewane na budowie i czy używałeś kształtek "u" przy wylewaniu wieńca ? a i czy zbrojenie pod otwory okienne i łączniki ścian działowych z konstrukcyjnymi też zakupione czy samoróbki ? icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam.prosze o podanie strony na ktorej moglabym znalez ciekawe rozwiazania okladzin z kamienia naturalnego na zewnatrz budynkow a konkretnie na podmurowce i ganku icon_wink.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam budowałem suporexem 24 styropian Termoorganiki w kropki 10, Klej jakiś Pod Marką Grupy PSB, Ewewacja Farby kabe. Latem Chłodno zimą ciepło icon_smile.gif, ciepło i tanio polecam icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No cóż, pewnie nie chciało im sie wysilać na wymyslenie czegos bardziej gustownego. A co jest nie tak z ta wstawka? Chodzi o to, ze jest przykręcona a nie przyspawana?  Tak ogólnie brama ładna. Na pierwszy rzut oka mi się podoba.   Coś z nią nie tak?
    • Jakiś czas temu pojawili się mistrzowie od osadzania bramy. Ponieważ zachowali się standardowo ( nie przyjechali w umówionym terminie) , wpadli bez zapowiedzi, kiedy byłam w pracy. Pokazuję efekt ich działań. Nie zachwyca mnie sposób zamontowania dolnego ustrojstwa. A ponieważ nie jesteśmy rozliczeni ( ciągle się uczę na własnej budowie) jeszcze mogę coś od nich chcieć. Tylko co?  Dokręcenie tej wstawki widocznej na lewo od furtki pokazuje druga fotka.  I mała ciekawostka przyrodnicza. Takie cudo koczowało kiedyś na drzwiach wejściowych.   Nie dodałam jeszcze , że brukarze sprawdzili głębokość osadzenia na środku, niestety równie płytka, jak po bokach. Prezesie, skoro masz potrzebę, pisz. 
    • Gość Rafał
      Podoba mi się tekst o polewaniu dachu wodą. W murowanym czasem dach nie jest konstrukcją szkieletową drewnianą? Domy szkieletowe faktycznie akumulują mało ciepła. Czy to jest wada czy zaleta? wg mnie jest to cecha. Wstawianie kotłowni (w postaci kominka) do takiego domu to w mojej opinii spory błąd. Po rozpaleniu w kominku pewnie farba spływa ze ścian. W szkieleciaku powinno stosować się ogrzewanie którym szybko można sterować aby tę cechę wykorzystać. Da się wtedy zmieniać temperaturę w pomieszczeniach nawet kilka razy na dobę. Choć by obniżać kiedy nikogo nie ma lub na noc. Da to komfort i zapewne jakieś oszczędności. Nawet ogrzewanie podłogowe jest dyskusyjne. Jest to spory akumulator ciepła który uniemożliwia szybkie sterowanie temperaturą. To istotne szczególnie w okresach przejściowych jak teraz(koniec września). Mieszkam teraz w domu w którym jest tylko podłogówka(wynajmuję) wieczorem zrobiło się trochę chłodno ale ogrzewania nie włączę bo skutki jego działania poczuję za kilkanaście godzin kiedy będzie słoneczny dzień a w domu zrobi się 30 stopni. Jeszcze jedna rzecz o której się często nie mówi. W domu szkieletowym ściana o grubości 35 cm (mierzone od obrazka na ścianie w salonie do elewacji budynku) spełnia wymagania stawiane domom pasywnym. U=0,099 W/m2*K (opracowanie ze strony budujzdrewna.pl Aby się do tego zbliżyć w przypadku np ceramiki poryzowanej od zewnątrz trzeba zastosować 30 cm styropianu dobrej jakości. Razem z tynkiem i elewacją da to ścianę o grubości niemal 60 cm. Niezły bunkier tylko otworów strzelniczych brak;)
    • No  nie! W Twoim piecu już nie stwardnieją....Może szmelc jaki? Choć twardość, nie zawsze oznaczała trwałość w ogniu, Mrówka pewnie nie ma o tym pojęcia....Następne kupisz w klasie AS.  
  • Popularne tematy

×