Skocz do zawartości

Budowa mojego bliźniaka


Recommended Posts

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Oto moje lawy, z racji tego ze teren jest glinowaty, trzyma się kupy i nie obsypuje się to stwierdziliśmy, że będzie bez szalunków. Same plusy w moim przypadku - dużo mniej kopania, nie potrzeba desek do szalunków, dużo mnie pracy i co ważne nie ruszany grunt wokół law, którego nie da się ubić tak jak to zrobiła natura.

Ze zdjęć można wywnioskować, ze dużo się obsypywało, co nie jest prawda, wykopana ziemia była wysuszenie przez słońce tylko powierzchniowo i nie obsypywała się.

Wykopy wykonywane przez lokalnego koparkowego Pana Henia, kosztu nie pamiętam. Kopal łycha 60cm na głębokość kolo 80cm. Ile weszło betonu tez nie pamiętam, ale poszło sporo więcej niż w projekcie dzięki czemu lawy są mocniejsze i mniej murowania ścianek fundamentowych icon_smile.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Ja się tak dobrze na budowlance nie znam, ale czy ław fundamentowych nie trzeba by był odizolować od podłoża np papą zawłaszcza przy tak źle odprowadzającym wodę podłożu jak glina???? icon_confused.gif:
Napisano
Acia co do Twoich obaw to myśłe, że nie jest tak źle, bo to nie jest grunt suchy, który chłonął by wodę. mimo wszystko folia byłaby wskazana

Cytat

Warstwy podkładowe w fundamentach oszczędnościowych to folia budowlana grubości co najmniej 0,2 mm (im grubsza, tym lepiej) ułożona w wykopie i wywinięta z jego obu stron (po około 20-30 cm). Folia ta powinna być ułożona bardzo starannie, ponieważ spełnia kilka zadań. Przede wszystkim podczas układania betonu chroni mieszankę przed zanieczyszczeniem gruntem.

Nie pozwala na odpłynięcie wody zarobowej z betonu w suchy grunt. Wreszcie stanowi całkiem skuteczną izolację przeciwwilgociową fundamentów. W tradycyjnej metodzie fundamentowania warstwy podkładowe pełnią nieco inną rolę. Wykonane z warstwy chudego betonu grubości 5-10 cm lub zgęszczonego mechanicznie żwiru, piasku albo piasku stabilizowanego cementem (15-30 cm) przede wszystkim wyrównują i wzmacniają powierzchnię podłoża gruntowego.



Mnie martwi, że nie jest zachowany dystans między zbrojeniem a gruntem, czyli zbrojenie bez otuliny z betonu nie będzie pracować tak jak powinno.

Cytat

Następnie poszczególne pręty łączy się w szkielety zbrojeniowe za pomocą zgrzewania lub wiązania wyżarzonym drutem wiązałkowym średnicy 1 mm. W celu zapewnienia wymaganej grubości otuliny, na dolne pręty zakłada się krążki dystansowe wykonane z tworzywa sztucznego, ewentualnie zbrojenie układa się w wykopie lub przygotowanym szalunku na specjalnych podkładkach betonowych bądź cegłach.



I nie cieszyłbym się z oszczędności na deskowaniu. Przecież zużyłeś dużo więcej betonu, a ewentualne bloczki betonowe też są dużo tańsze.

Sławek

P.S. Cytaty są z artykułu Wykonywanie fundamentów
Napisano
Cytat

Mnie martwi, że nie jest zachowany dystans między zbrojeniem a gruntem, czyli zbrojenie bez otuliny z betonu nie będzie pracować tak jak powinno.



Przy zalewaniu, zbrojenie było podnoszone, aby beton wpłynął pod nie, co widac na fotkach.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Schody za drzwiami na strych mają 94 cm szerokości, a szerokość w miejscu docelowych nowych drzwi to 83 cm. Kolega Franz sugeruje usunięcie drzwi drewnianych i montaż nowych technicznych, ale to chyba nie wchodzi w grę bo obecne drzwi korespondują wizualnie z pozostałymi drzwiami drewnianymi w przedpokoju. Ponadto u mnie wejście na strych jest w miejscu rzucającym się w oczy, więc musi zostać zachowana spójność pomieszczenia.
    • Dla mnie montaż drzwi za drzwiami to patologia(jeszcze w tak ciasnym miejscu). Wyrwałbym te istniejące i wstawił jakieś proste drzwi techniczne byle z wypełnieniem styropianem lub wełną i uszczelką opadającą. Dodatkowo zmieniłbym kierunek otwierania do wewnątrz strychu. Węgarek na ścianie można dokleić z gazobetonu, nie jest on konieczny ale ułatwi ustawienie ościeżnicy. Ościeżnica najlepiej drewniana, a jeśli stalowa to szczelnie wypianowana(na kilka warstw). Najważniejsze żeby pozbyć się przedmuchów.
    • Jaką szerokość mają te schody na strych?   Montaż drugich drzwi ma - moim zdaniem - sens.
    • Czy przy pokryciu z blachodachówki panelowej można uznać za poprawne takie wykonanie okapu, w którym membrana zostaje wprowadzona do rynny, a przestrzeń wentylacyjna opiera się na kontrłacie 25 mm, biorąc pod uwagę wymagania dotyczące prawidłowej cyrkulacji powietrza i ochrony warstwy wstępnego krycia? Czy tak jest dobrze wykonane i wg standardów obecnie obowiązujących?
    • Witam wszystkich,   proszę o pomoc w następującej sprawie: mieszkam w domu szeregowym z lat 80 XX wieku. Ma piwnicę, dwa piętra mieszkalne i strych, z pełnym deskowaniem membraną i blachodachówką, ale bez ocieplenia wełną. Otóż w przedpokoju na I piętrze jest bardzo zimno mimo sporego żeliwnego grzejnika. Długo zastanawiałem się, jaka jest tego przyczyna i w końcu odkryłem że winne muszą tu być drzwi prowadzące na strych, a konkretnie ich cienkie, pojedyncze szyby (vide zdj. nr 1). Dowodem na to jest fakt, że po przyłożeniu ręki do zamkniętych drzwi (od strony mieszkalnej) czuć, że przez nie przenika nawet nie chłód, ale wilgotny, lekki mróz.   Po otwarciu wspomnianych drzwi (zdj. 2) jest spocznik, a za nim schody na strych. Na razie NIE CHCĘ ocieplać strychu, toteż przyszło mi do głowy, że gdyby za tymi drewnianymi schodami na strych zamontować kolejne, dość grube i ocieplone drzwi, to są duże szanse, że problem zimnego przedpokoju by zniknął. Proszę zwrócić uwagę, że miejsce montażu nowych drzwi ma tę cechę, że z 1 strony jest gruby, wystający bok ściany (zdj. 4), a z drugiej gładka ściana (zdj. 5), toteż w niej należałoby chyba zrobić jaką podkonstrukcję, do której można by doczepić ościeżnicę nowych drzwi. Proszę o sugestie, czy montaż nowych drzwi ma sens i jak go wykonać.   z góry dziękuję Maciek 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...