Skocz do zawartości

przekwalifikowanie budynku


Recommended Posts

Napisano
Witam. Zamierzam przekwalifikować budynek gospodarczy na mieszkalny. Aktualnie mieszkam tam więc wszystkie instalacje są podłączone. Szczerze mówiąc to jest normalny domek tylko w papierach figuruje jako gospodarczy. Znajduje się na osiedlu domków mieszkalnych. Proszę mi pomóc, bo nie wiem od czego zacząć formalności i ile to może kosztować. Jak długo może trwać taka procedura?
Napisano
W jaki sposób przekwalifikować budynek gospodarczy na mieszkalny?

Aby przekwalifikować budynek gospodarczy na mieszkalny przede wszystkim powinni Państwo sprawdzić zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, czy na terenie, na którym znajduje się budynek, dopuszczalna jest funkcja mieszkalna, jeżeli zaś miejscowego planu nie ma – wystąpić o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, opisując projektowaną zmianę.

Po pozytywnej decyzji lub przy odpowiednich zapisach planu niezbędne będzie przygotowanie przez architekta projektu z zakresem zmian i – w zależności od ich zakresu – uzyskanie pozwolenia na budowę lub zgłoszenie remontu. Kolejny etap to zapisanie zmian w rejestrze gruntów i księdze wieczystej.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Przepraszam ze sie podlaczam pod temat ale mam podobny problem... A mianowicie mam zamiar zamieszkac w budynku gospodarczym. Jest to budynek murowany i chcialem tam tylko wymienic dach otynkowac i tyle. Budynek stoi na dzialce moich rodzicow a ja zamierzam tam pomieszkac rok moze dwa dopoki nie ukoncze budowy na wlasnej dzialce. apytanie moje to czy musze zglaszac przekwalifikowanie budynku (skoro nie zamierzam tam pozniej mieszkac) i czy moglbym ewentualnie najpierw przystosowac budynek do zamieszkania a dopiero po tym starac sie o przekwalifikowanie z budynku gospodarczego na mieszkalny ? Co jest bardziej korzystne ( bo za pieniazki wydane na pozwolenia architekta tid wolalbym przeznaczyc na budowe u siebie ? icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...