Skocz do zawartości

Fundament płytowy z warstwą izolacji termicznej pod fundamentem


Recommended Posts

Napisano
Witam, chciałem zapytać o opinię odnośnie fundamentu płytowego odizolowanego od gruntu polistyrenem ekstrudowanym lub styropianem. Czy ktoś może budował taki fundament ? na co należy uważać podczas budowy ? jakie są grubości poszczególnych warstw, jakie jest zbrojenie płyty? proszę o wypowiedź osób, które mają jakieś doświadczenie w tym lub mają dom tak posadowiony.
Napisano
Fundamenty płytowe na izolacji cieplnej wykonywane są przez firmę Legalett i każdorazowo projektowane indywidualnie w zależności od rodzaju gruntu, obciążeń od budynku.
Napisano
Cytat

Fundamenty płytowe na izolacji cieplnej wykonywane są przez firmę Legalett i każdorazowo projektowane indywidualnie w zależności od rodzaju gruntu, obciążeń od budynku.


tyle to wiem icon_razz.gif ja wiem, że musicie reklamować tą firmę bo jest waszym reklamodawcą icon_biggrin.gif ale myślę o samodzielnym wykonaniu takiego fundamentu icon_wink.gif
Napisano
o, to jest to, bardzo fajna strona icon_smile.gif
Gazeta powinna zabrać się do roboty, taki fundament jest nadal mało popularny, a reklamowanie tylko jednej firmy może ma pozytywny skutek w postaci większych wpływów reklamowych, ale przecież mamy wolny rynek. Powinien powstać artykuł ze zdjęciami z budowy gdzie pokazane są krok po kroku etapy tworzenia takiego fundamentu z parametrami technicznymi czyli jakie zbrojenie, jaka podsypka, jaki styropian - tak aby każdy mógł sam wybudować taki fundament. W końcu jest to gazeta o budowie domu. Wszystkich denerwuje w gazecie powtarzanie ciągle tych samych tematów, które praktycznie nic nowego nie wnoszą, może trochę powiewu świeżości ? Temat takiego fundamentu był by chyba dobry.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam.
Mój dom stoi właśnie na takiej płycie fundamentowej.
co prawda wymienialiśmy teren, bo mieszkamy na torfie, ale w normalnych warunkach taki fundament jest prawie dwukrotnie tańszy od standardów.
warstwy to:
30-40 cm pospółki po zdjęciu warstwy humusu, zagęszczany warstwami
izolacja pozioma-czyli folia budowlana
15-20 cm styropianu (tzw fundament) lub polistyren ekstrudowany
płyta fundamentowa min 20 cm grubości z betonu kl. min b20, zbrojona siatkami fi6 oczka 150mm, w dolnej warstwie, w miejscu ścian zewnętrznych, kominów i ścian konstrukcyjnych wieńce z prętów 12mm, strzemiona fi 6 co 20 cm, na to siatka stalowa jak na dole.
i mamy stan zero bez zbędnych chudziaków, pustaków, murowania i izolacji pionowej itd
pozdrawiam

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam
a czemu na szalunek z desek ? nie wystarczyły dostawić pionowo styro i obsypać to ziemią dookoła ? - tak pytam bo z tym rozwiązaniem się spotkałem a może te deski z jakiegoś konkretnego powodu ?
co do płyty to jak najbardziej dobre rozwiązanie (mowa o domach jednorodzinnych i płycie posadowionej na pospółce i styropianie icon_biggrin.gif ) energooszczędne , szybkie i ekonomicznie czasami bardziej poprawne niż zwykły fundament , a już z pewnością zamiast skomplikowanego systemu ścian fundamentowych.

już zadawałem to pytanie w innych tematach pokrewnych ale czy zamiast pospółki z piasku można pod styro zagęścić keramzyt ? skoro powinno się po zdjęciu humusu przygotować zagęszczone podłoże to może zamiast nawozić piach zagęściłbym keramzyt ??? czy to poprawne , czy raczej keramzyt to zbyt mało stabilna frakcja jako podłoże pod płytę ??? (ale pod wylewki jest stosowany)

pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...