Skocz do zawartości

Fundament płytowy z warstwą izolacji termicznej pod fundamentem


Recommended Posts

Napisano
Witam, chciałem zapytać o opinię odnośnie fundamentu płytowego odizolowanego od gruntu polistyrenem ekstrudowanym lub styropianem. Czy ktoś może budował taki fundament ? na co należy uważać podczas budowy ? jakie są grubości poszczególnych warstw, jakie jest zbrojenie płyty? proszę o wypowiedź osób, które mają jakieś doświadczenie w tym lub mają dom tak posadowiony.
Napisano
Fundamenty płytowe na izolacji cieplnej wykonywane są przez firmę Legalett i każdorazowo projektowane indywidualnie w zależności od rodzaju gruntu, obciążeń od budynku.
Napisano
Cytat

Fundamenty płytowe na izolacji cieplnej wykonywane są przez firmę Legalett i każdorazowo projektowane indywidualnie w zależności od rodzaju gruntu, obciążeń od budynku.


tyle to wiem icon_razz.gif ja wiem, że musicie reklamować tą firmę bo jest waszym reklamodawcą icon_biggrin.gif ale myślę o samodzielnym wykonaniu takiego fundamentu icon_wink.gif
Napisano
o, to jest to, bardzo fajna strona icon_smile.gif
Gazeta powinna zabrać się do roboty, taki fundament jest nadal mało popularny, a reklamowanie tylko jednej firmy może ma pozytywny skutek w postaci większych wpływów reklamowych, ale przecież mamy wolny rynek. Powinien powstać artykuł ze zdjęciami z budowy gdzie pokazane są krok po kroku etapy tworzenia takiego fundamentu z parametrami technicznymi czyli jakie zbrojenie, jaka podsypka, jaki styropian - tak aby każdy mógł sam wybudować taki fundament. W końcu jest to gazeta o budowie domu. Wszystkich denerwuje w gazecie powtarzanie ciągle tych samych tematów, które praktycznie nic nowego nie wnoszą, może trochę powiewu świeżości ? Temat takiego fundamentu był by chyba dobry.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam.
Mój dom stoi właśnie na takiej płycie fundamentowej.
co prawda wymienialiśmy teren, bo mieszkamy na torfie, ale w normalnych warunkach taki fundament jest prawie dwukrotnie tańszy od standardów.
warstwy to:
30-40 cm pospółki po zdjęciu warstwy humusu, zagęszczany warstwami
izolacja pozioma-czyli folia budowlana
15-20 cm styropianu (tzw fundament) lub polistyren ekstrudowany
płyta fundamentowa min 20 cm grubości z betonu kl. min b20, zbrojona siatkami fi6 oczka 150mm, w dolnej warstwie, w miejscu ścian zewnętrznych, kominów i ścian konstrukcyjnych wieńce z prętów 12mm, strzemiona fi 6 co 20 cm, na to siatka stalowa jak na dole.
i mamy stan zero bez zbędnych chudziaków, pustaków, murowania i izolacji pionowej itd
pozdrawiam

DSC01446.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam
a czemu na szalunek z desek ? nie wystarczyły dostawić pionowo styro i obsypać to ziemią dookoła ? - tak pytam bo z tym rozwiązaniem się spotkałem a może te deski z jakiegoś konkretnego powodu ?
co do płyty to jak najbardziej dobre rozwiązanie (mowa o domach jednorodzinnych i płycie posadowionej na pospółce i styropianie icon_biggrin.gif ) energooszczędne , szybkie i ekonomicznie czasami bardziej poprawne niż zwykły fundament , a już z pewnością zamiast skomplikowanego systemu ścian fundamentowych.

już zadawałem to pytanie w innych tematach pokrewnych ale czy zamiast pospółki z piasku można pod styro zagęścić keramzyt ? skoro powinno się po zdjęciu humusu przygotować zagęszczone podłoże to może zamiast nawozić piach zagęściłbym keramzyt ??? czy to poprawne , czy raczej keramzyt to zbyt mało stabilna frakcja jako podłoże pod płytę ??? (ale pod wylewki jest stosowany)

pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...