Skocz do zawartości

Jaki wybrać system wykończenia sufitu poddasza ??


Recommended Posts

Napisano
Witam, jestem na etapie robienia projektu własnego domku, więc wcześniej chciałbym zebrać informacje o jego wykończeniu. Tak jak w temacie: jakie wybrać płyty KG i jaki rodzaj gipsu na wykończenia, połączenia płyt na "sufit" na poddaszu ?? Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest normalny strop wówczas nie ma żadnych pęknięć, itp na poddaszu ale to dużo zwększa koszt budowy (dodatkowy strop, ścianki grubości takiej samej na parterze, układ ścianek powinien być taki sam jak na parterze aby nie obciążać pierwszego stropu etc.). Dlatego teraz stosuje się na wykończenie poddasza płyty KG, ale to wiąże icon_confused.gif: się z pęknięciami na łączeniach itp, dlatego chciałbym wiedzieć co wybrać aby zminimalizować takie objawy lub ewentualnie się ich pozbyć na wiele lat. Zbieram doświadczenia innych osób które już mają ten etap (wykończenia) za sobą i czekam na porady doświadczonych forumowiczów.

Piotr icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Witam, jestem na etapie robienia projektu własnego domku, więc wcześniej chciałbym zebrać informacje o jego wykończeniu. Tak jak w temacie: jakie wybrać płyty KG i jaki rodzaj gipsu na wykończenia, połączenia płyt na "sufit" na poddaszu ?? Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest normalny strop wówczas nie ma żadnych pęknięć, itp na poddaszu ale to dużo zwększa koszt budowy (dodatkowy strop, ścianki grubości takiej samej na parterze, układ ścianek powinien być taki sam jak na parterze aby nie obciążać pierwszego stropu etc.). Dlatego teraz stosuje się na wykończenie poddasza płyty KG, ale to wiąże icon_confused.gif: się z pęknięciami na łączeniach itp, dlatego chciałbym wiedzieć co wybrać aby zminimalizować takie objawy lub ewentualnie się ich pozbyć na wiele lat. Zbieram doświadczenia innych osób które już mają ten etap (wykończenia) za sobą i czekam na porady doświadczonych forumowiczów.

Piotr icon_smile.gif

Rozwiń  


Na poddasza daje się z reguły płytę ogniochronną - takie wymogi narzucją zazwyczaj projektanci i developerka u których robiłem adaptacje (płyta podwojna gkf, ewentualnie gkfi - ogniochronna zwykła i impregnowana). Co do gipsu to najlepsze są gipsy twarde ( np ndia (pospolity szarak )) do osadzenia taśmy i na to zwykłe gładzie ( stabila itp. ). Pęknięcia to nic innego jak siadanie budynku, ale wiem, że niektórzy próbują nakładać siatkę strukturalną na całość (na jak długo powstrzyma to pęknięcia nie wiem, ale mam nadzieję, że działa icon_biggrin.gif )

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...