Skocz do zawartości

tynk wewnętrzny betonowy czy z płyty gipsowo-kartonowej ??


Recommended Posts

Napisano
WTAM !!! mam pytanie czy płyty gipsowo-kartonowe można stosować zaniast tradycyjnego tynku na samym kleju ? czy są trwałe jakie mają zalety i wady ? prosił bym o opinię . pozdrawiam
Napisano
Cytat

WTAM !!! mam pytanie czy płyty gipsowo-kartonowe można stosować zaniast tradycyjnego tynku na samym kleju ? czy są trwałe jakie mają zalety i wady ? prosił bym o opinię . pozdrawiam




Witam. Mam te samo pytanko? jak uniknac ewentualnych pekniec na laczeniach plyt. Napewno plyty wyjda taniej, ale jak sie sprawuja na scianach? rowniez prosze o wady i zalety stosowania plyt. Pozdr
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Mam te samo pytanko? jak uniknac ewentualnych pekniec na laczeniach plyt. Napewno plyty wyjda taniej, ale jak sie sprawuja na scianach? rowniez prosze o wady i zalety stosowania plyt. Pozdr




Z płytą to jest róznie. Niektórzy chwala niektórzy nie. Ja np jestem za tynkiem cementowo-wapiennym. Nie ma żadnego problemu z powieszeniem jakiś ciężkich elementów na ścianie a w przypadku zalania wodą ścian z płyty gipsowej, płyta zaczyna puchnąć i nieestetycznie to wygląda a taki tynk wyschnie i po kłopocie. W przypadku płyty niejednokrotnie takie zalanie kończy sie wymiana zalanych płyt lub ich fragmentów. Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Z płytą to jest róznie. Niektórzy chwala niektórzy nie. Ja np jestem za tynkiem cementowo-wapiennym. Nie ma żadnego problemu z powieszeniem jakiś ciężkich elementów na ścianie a w przypadku zalania wodą ścian z płyty gipsowej, płyta zaczyna puchnąć i nieestetycznie to wygląda a taki tynk wyschnie i po kłopocie. W przypadku płyty niejednokrotnie takie zalanie kończy sie wymiana zalanych płyt lub ich fragmentów. Pozdrawiam



Witam,

Ja też się dołączam do powyższych uwag. Jeżeli jednak zdecydujesz się na płyty, to jedna rada:
W standardowym wykonaniu siatkę " zbrojeniową" wykonawcy naklejają tylko na łączenia płyt. U mnie założono ją na całą powirzchnię GK i całość zaciągnięto klejem , co widać na załączonym zdjęciu. Po trzech latach nie ma żadnych pęknięć i myślę , że już tak zostanie - oby. Przykładowe zdjęcie:


Obraz015-1.jpg

pozdrawiam:

Darek
Napisano
Cytat

Zdecydowanie popieram powyższe.Tynki tradycyjne są najlepsze.


Zdecydowanie popieram płyta płyta - mieszkam w domu gdzie cały dół jest wykończony płyta ciepła mila ściana pięknie się maluje jak się coś by zalało to wymiana zajmuje ze 3 godziny.Są specjalne siatki do łączenia płyt ze sobą polecam flizelinowe o technice łączenia można poczytać na portalach producent.Płyta pozwala uzyskać szybko pomieszczenia nadające się do mieszkania suche a nie jak w przypadku tynków 6 tygodni do stanu żeby je malować i to jeszcze czasem mało. Pozdrawiam Mag
Napisano
And the winner is!!!!!!!!! Tynk tradycyjny!!! icon_biggrin.gif Juz nie mysle o plytach, rozmawialem z roznymi wykonawcami, hurtownikami itp, naprawde nikt nie polecil mi plyt. Nawet ludzie ktorzy maja plyty na scianach drugi raz by tego nie zrobili. Znajomy mial plyty w lazience, zamiast tynku... widzialem jak skuwal stare plytki zeby wlozyc nowe, masakra, plytki razem z plyta odchodzily. Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
tylko tynki mokre . ja u siebie robiłem sufity na poddaszu z płyty i po 3 latach mam sporo pęknięć.dodam że jestem budowlańcem i u siebie zrobiłem wszystko jak trzeba(gęsty stelaż metalowy ,siatki ,papiery, odpowiednie gipsy)zminy temperatury,wilgotności ,dom nowy i coś tam jeszcze pracuje coś sie układa , wpływ na pęknięcia ma nawet rodzaj gleby na której sie buduje - szybciej popęka po przejechaniu kilku tirów z granitem na piasku niż na glinie , a potem jeszcze z zagęszczarką sie kilka dni pojeżdzi . słuszna decyzja
Napisano
kolego piltz2

Nadgorliwość czasem nie popłaca. Stelaż zrobiony "gęsto" przenosi więcej naprężeń i ruchów z budynku. Trzeba również zadbać o odpowiednią dylatacje przy większych powierzchniach. Suche tynki dla swojego dobrego stanu wymagają aby były zrobione po wysezonowaniu się wszystkich mokrych wypraw, powinno się także wcześniej wykonać wszelkie wyburzenia, kucia itp prace wymagające sprzętu który generuje drgania. Podczas szpachlowania ważne jest zachowanie stałej temperatury, braku przewiewów (czasem wykonawcy starają się przyspieszyć schnięcie gipsu przez dogrzewanie i/lub wietrzenie pomieszczeń co zazwyczaj skutkuje tym ze gips ulega znacznym odkształceniom i pęka). Siatka nałożona na całą powierzchnię jest "systemem" nie do końca rozwiązującym sprawę pękania łączeń między płytami. Osobiście spotkałem się z takim rozwiązaniem i w kilka !!! dni po takim wykonaniu już pojawiły się miejscowe rysy.

Jeśli chodzi o główny temat postu to polecam stronę

www.muratordom.pl/budowa-i-remont/elewacje_-sciany_-podlogi,5661.htm
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

WTAM !!! mam pytanie czy płyty gipsowo-kartonowe można stosować zaniast tradycyjnego tynku na samym kleju ? czy są trwałe jakie mają zalety i wady ? prosił bym o opinię . pozdrawiam


Zajmuję się akurat budowlanką ,powiem tak ,jeśli dom ma mur pojedynczy to lepszym rozwiązaniem są płyty [sprawdzone oczywiście wykonane fachowo nie przez amatorów].Miałem takie przypadki ścianki z gazobetonu tyn popękał po jakimś czasie przeważnie na fugach.Widziałem też na ścianach z maxa [cegła z felcem bez pionowych fug tynk z agregatu też pęka]Tynki wykonywane przez ekipę z kilkunastym doświadczeniem.Do łazienek stosuje się płyty zielone wodoodporne a glazurę klei na odpowiedni klej elastyczny ,płyty gipsowe po przyklejeniu mocuję dodatkowo kołkami rozporowymi,upłyneło już kilka lat i żadna płytka nie odpadła.
Napisano
Cytat

Zajmuję się akurat budowlanką ,powiem tak ,jeśli dom ma mur pojedynczy to lepszym rozwiązaniem są płyty [sprawdzone oczywiście wykonane fachowo nie przez amatorów].Miałem takie przypadki ścianki z gazobetonu tyn popękał po jakimś czasie przeważnie na fugach.Widziałem też na ścianach z maxa [cegła z felcem bez pionowych fug tynk z agregatu też pęka]Tynki wykonywane przez ekipę z kilkunastym doświadczeniem.Do łazienek stosuje się płyty zielone wodoodporne a glazurę klei na odpowiedni klej elastyczny ,płyty gipsowe po przyklejeniu mocuję dodatkowo kołkami rozporowymi,upłyneło już kilka lat i żadna płytka nie odpadła.


A zdejmowałeś kiedyś płyty g-k ze ściany w łazience? Niedawno miałem "przyjemność" robić coś takiego. Mieszkanie na parterze , nad nieogrzewaną piwnicą , płyty zielone , zakołkowane , położona glazura - fugi z dobrego silikonu , ani śladu wilgoci... , a pod spodem grzyb , jakiego jeszcze nie widziałem.
Napisano
Cytat

A zdejmowałeś kiedyś płyty g-k ze ściany w łazience? Niedawno miałem "przyjemność" robić coś takiego. Mieszkanie na parterze , nad nieogrzewaną piwnicą , płyty zielone , zakołkowane , położona glazura - fugi z dobrego silikonu , ani śladu wilgoci... , a pod spodem grzyb , jakiego jeszcze nie widziałem.


Nieodosobniony przypadek ale nie dopatruję się w tym przypadku winy płyt .Jak wspomniałeś piwnica nieogrzewana różnica temperatur ,być może słaba wentylacja lub jej brak.W przypadku tynku ten grzyb był by na płytkach i po rogach pod sufitem.Jeśli się tym zajmujesz to wiesz ,że łazienka musi mieć bardzo dobrą wentylację najlepiej wymuszoną.Robiłem łazienke w nowym budynku ,która była używana około roku ,ale nie była kompleksowo wykończona na ścianach z cegieł była pleśń
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jesli łązienka byla wykonana z plyt na kleju czy na stelazu....ten sam efekt bedzie.Bedzie grzyb przy braku wentylacji.
Jesli zostanie polozony tynk a na nim plytki wtedy grzyb wyjdzie na plytkach i w tynku.
Dzieje sie to za sprawa tego ze w "komorach" miedzy stelazem gromadzi sie plesn grzyb i inne swinstwo na skutek skraplania sie pary wodnej. Jets tak gdyz plyta GK ma inny wspolczynik przewodnosci cieplnej niz tynk i kafle.Dlaczego nie ociepla sie budynkow od wewnatrz ? Nie daje sie materialu o mniejszej gestosci od wewnatrz? Tylko na zewnatrz !? Gdyz ryzyko wykroplenia sie pary wodnej jest minimalne.Jesli jestesmy zmuszeni do zastosowania ocieplenia od wewnatrz stosuje sie tzw.Paroizolacje.
Jesli lazienka znajduje sie miedzy scianami wewnetrznymi w budynku ryzyko takiej plesni jest mniejsze bo i mniejsza jest roznicA temperatur miedzy materialami tutaj plyta a sciana.
Natomiast jesli byla to sciana zewnetrzna to zostala nalozona plyta o cieplejszych parametrach od wewnatrz na sciane o zimniejszych parametrach na zewnatrz.I stad tez skraplanie sie pary i pojawienie sie grzyba.Ten sam efekt zobaczysz rano na oknie.Zamknij wentylacje w pomieszczeniach i spojrz rankiem na okno.W wilgotnych pomieszczeniach przy braku wentylacji para sie skropli na zimnej tafli szkła.To samo jest w scianie.

PZDR
MG

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...