Skocz do zawartości

Thermopor 38 P+W czy MAX 220?


demografik

Recommended Posts

Napisano
Mam dylemat co do budowy ścian jeśli chodzi o materiały.
Wybieram coś z produktów LEIERa jak w temacie.

MAXa potrzebuję 22 sztuki na metr a Thermoporu połowę mniej. Cena za metr ok 10zł na korzyść Thermoporu ale za to ściana z maxa będzie o 3,8cm szersza więc teoretycznie zaoszczedzę na ociepleniu którego będę mógł dać mniej..

Nie wiem wiec co bedzie lepszym wyborem.
Może ktos już stał przed podobnym?

PS. Chyba, że jest coś jeszcze w podobnej cenie z czego warto budować...
Napisano
Zrobisz jak będziesz uważał, ale znając naturę ludzką choćbyś dał ściany grubości 50cm to i tak dołożysz do tego ocieplenie jak przy 30 więc chyba na ociepleniu nie oszczędzisz. Chyba, że teoretycznie icon_wink.gif
Napisano
To był tylko przerysowany przykład. Po prostu mój znajomy też kupił droższy ,grubszy materiał z myślą o tym żeby zaoszczędzić na ociepleniu a koniec końców na to wszystko walną jeszcze 14 styropianu bo jakoś nie miał zaufania do grubości muru i tego czy mu zimą ciepło będzie. icon_wink.gif
Napisano
Witam
to czy się opłaca grubszą ścianę czy styropian można sobie policzyć ze wzoru:

R= (d/λ1[ocieplenia])+λ2[ściany]
Gdzie:

Następnie:
U= 1/R

R - opór cieplny
d - grubość ocieplenia podany w metrach
U- współczynnik przenikalności ciepła W/(m²·K)
Współczynnik U powinien podać producent materiału. Ja posiadam pustak porotherm 25P+W, który ma współczynnik 1,03 W/(m²·K)
Konstrukcyjnie do domu jednorodzinnego wystarczy 25cm, a 1cm styropianu będzie tańszym rozwiązaniem (stosunek ceny do ocieplenia) niż 1 cm muru.
Wg mnie 15 cm styropianu (o parametrach λ = 0,004 W/(m²·K)) przy pustaku o gr 25cm to górna granica opłacalności, powyżej, której zwrot poniesionych inwestycji będzie zwracał się bardzo długo.
Do tego dochodzi wiele innych czynników np. izolacja podłóg, poddasza, rodzaj okien, typ wentylacji (grawitacyjna czy mechaniczna) oraz rodzaj ogrzewania. Te wszystkie czynniki mają duże znaczenie przy późniejszych kosztach eksploatacji domu.
Mam nadzieję, iż chociaż po części rozwiałem kilka wątpliwości.

Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Witam
to czy się opłaca grubszą ścianę czy styropian można sobie policzyć ze wzoru:

R= (d/λ1[ocieplenia])+λ2[ściany]
Gdzie:

Następnie:
U= 1/R

R - opór cieplny
d - grubość ocieplenia podany w metrach
U- współczynnik przenikalności ciepła W/(m²·K)
Współczynnik U powinien podać producent materiału. Ja posiadam pustak porotherm 25P+W, który ma współczynnik 1,03 W/(m²·K)
Konstrukcyjnie do domu jednorodzinnego wystarczy 25cm, a 1cm styropianu będzie tańszym rozwiązaniem (stosunek ceny do ocieplenia) niż 1 cm muru.
Wg mnie 15 cm styropianu (o parametrach λ = 0,004 W/(m²·K)) przy pustaku o gr 25cm to górna granica opłacalności, powyżej, której zwrot poniesionych inwestycji będzie zwracał się bardzo długo.
Do tego dochodzi wiele innych czynników np. izolacja podłóg, poddasza, rodzaj okien, typ wentylacji (grawitacyjna czy mechaniczna) oraz rodzaj ogrzewania. Te wszystkie czynniki mają duże znaczenie przy późniejszych kosztach eksploatacji domu.
Mam nadzieję, iż chociaż po części rozwiałem kilka wątpliwości.

Pozdrawiam

Rozwiń  


Czyli Thermopor 25cm + 15cm ocieplenia. Razem mamy 40cm co chyba bedzie przyzwoitym wynikiem. Do tego wentylacja z odzyskiem ciepła więc będzie można troszkę zaoszczędzić na kominach i wszystko powinno funkcjonować bez przeszkód.

Dzięki za rady!
  • 6 lata temu...
Napisano
Witam, jestem laikiem i bardzo proszę o informację dlaczego MAX będzie o 3,8 cm szerszy od THERMOPORU? Przecież to nie wynika z grubości tych elementów, chyba ,że coś źle interpretuję. Proszę o odpowiedź
Napisano
Bo to są dwa różne materiały o rożnych wymiarach.

Wymiary Max-a 220 - 188 x 288 x 220
Wymiary Thermopor-u 38 P+W - 380 x 250 x 238.
Chyba jednak źle interpretujesz grubość icon_rolleyes.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...