Skocz do zawartości

Thermopor 38 P+W czy MAX 220?


demografik

Recommended Posts

Napisano
Mam dylemat co do budowy ścian jeśli chodzi o materiały.
Wybieram coś z produktów LEIERa jak w temacie.

MAXa potrzebuję 22 sztuki na metr a Thermoporu połowę mniej. Cena za metr ok 10zł na korzyść Thermoporu ale za to ściana z maxa będzie o 3,8cm szersza więc teoretycznie zaoszczedzę na ociepleniu którego będę mógł dać mniej..

Nie wiem wiec co bedzie lepszym wyborem.
Może ktos już stał przed podobnym?

PS. Chyba, że jest coś jeszcze w podobnej cenie z czego warto budować...
Napisano
Zrobisz jak będziesz uważał, ale znając naturę ludzką choćbyś dał ściany grubości 50cm to i tak dołożysz do tego ocieplenie jak przy 30 więc chyba na ociepleniu nie oszczędzisz. Chyba, że teoretycznie icon_wink.gif
Napisano
To był tylko przerysowany przykład. Po prostu mój znajomy też kupił droższy ,grubszy materiał z myślą o tym żeby zaoszczędzić na ociepleniu a koniec końców na to wszystko walną jeszcze 14 styropianu bo jakoś nie miał zaufania do grubości muru i tego czy mu zimą ciepło będzie. icon_wink.gif
Napisano
Witam
to czy się opłaca grubszą ścianę czy styropian można sobie policzyć ze wzoru:

R= (d/λ1[ocieplenia])+λ2[ściany]
Gdzie:

Następnie:
U= 1/R

R - opór cieplny
d - grubość ocieplenia podany w metrach
U- współczynnik przenikalności ciepła W/(m²·K)
Współczynnik U powinien podać producent materiału. Ja posiadam pustak porotherm 25P+W, który ma współczynnik 1,03 W/(m²·K)
Konstrukcyjnie do domu jednorodzinnego wystarczy 25cm, a 1cm styropianu będzie tańszym rozwiązaniem (stosunek ceny do ocieplenia) niż 1 cm muru.
Wg mnie 15 cm styropianu (o parametrach λ = 0,004 W/(m²·K)) przy pustaku o gr 25cm to górna granica opłacalności, powyżej, której zwrot poniesionych inwestycji będzie zwracał się bardzo długo.
Do tego dochodzi wiele innych czynników np. izolacja podłóg, poddasza, rodzaj okien, typ wentylacji (grawitacyjna czy mechaniczna) oraz rodzaj ogrzewania. Te wszystkie czynniki mają duże znaczenie przy późniejszych kosztach eksploatacji domu.
Mam nadzieję, iż chociaż po części rozwiałem kilka wątpliwości.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
to czy się opłaca grubszą ścianę czy styropian można sobie policzyć ze wzoru:

R= (d/λ1[ocieplenia])+λ2[ściany]
Gdzie:

Następnie:
U= 1/R

R - opór cieplny
d - grubość ocieplenia podany w metrach
U- współczynnik przenikalności ciepła W/(m²·K)
Współczynnik U powinien podać producent materiału. Ja posiadam pustak porotherm 25P+W, który ma współczynnik 1,03 W/(m²·K)
Konstrukcyjnie do domu jednorodzinnego wystarczy 25cm, a 1cm styropianu będzie tańszym rozwiązaniem (stosunek ceny do ocieplenia) niż 1 cm muru.
Wg mnie 15 cm styropianu (o parametrach λ = 0,004 W/(m²·K)) przy pustaku o gr 25cm to górna granica opłacalności, powyżej, której zwrot poniesionych inwestycji będzie zwracał się bardzo długo.
Do tego dochodzi wiele innych czynników np. izolacja podłóg, poddasza, rodzaj okien, typ wentylacji (grawitacyjna czy mechaniczna) oraz rodzaj ogrzewania. Te wszystkie czynniki mają duże znaczenie przy późniejszych kosztach eksploatacji domu.
Mam nadzieję, iż chociaż po części rozwiałem kilka wątpliwości.

Pozdrawiam



Czyli Thermopor 25cm + 15cm ocieplenia. Razem mamy 40cm co chyba bedzie przyzwoitym wynikiem. Do tego wentylacja z odzyskiem ciepła więc będzie można troszkę zaoszczędzić na kominach i wszystko powinno funkcjonować bez przeszkód.

Dzięki za rady!
  • 6 lata temu...
Napisano
Witam, jestem laikiem i bardzo proszę o informację dlaczego MAX będzie o 3,8 cm szerszy od THERMOPORU? Przecież to nie wynika z grubości tych elementów, chyba ,że coś źle interpretuję. Proszę o odpowiedź
Napisano
Bo to są dwa różne materiały o rożnych wymiarach.

Wymiary Max-a 220 - 188 x 288 x 220
Wymiary Thermopor-u 38 P+W - 380 x 250 x 238.
Chyba jednak źle interpretujesz grubość icon_rolleyes.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...