Skocz do zawartości

Thermopor 38 P+W czy MAX 220?


demografik

Recommended Posts

Napisano
Mam dylemat co do budowy ścian jeśli chodzi o materiały.
Wybieram coś z produktów LEIERa jak w temacie.

MAXa potrzebuję 22 sztuki na metr a Thermoporu połowę mniej. Cena za metr ok 10zł na korzyść Thermoporu ale za to ściana z maxa będzie o 3,8cm szersza więc teoretycznie zaoszczedzę na ociepleniu którego będę mógł dać mniej..

Nie wiem wiec co bedzie lepszym wyborem.
Może ktos już stał przed podobnym?

PS. Chyba, że jest coś jeszcze w podobnej cenie z czego warto budować...
Napisano
Zrobisz jak będziesz uważał, ale znając naturę ludzką choćbyś dał ściany grubości 50cm to i tak dołożysz do tego ocieplenie jak przy 30 więc chyba na ociepleniu nie oszczędzisz. Chyba, że teoretycznie icon_wink.gif
Napisano
To był tylko przerysowany przykład. Po prostu mój znajomy też kupił droższy ,grubszy materiał z myślą o tym żeby zaoszczędzić na ociepleniu a koniec końców na to wszystko walną jeszcze 14 styropianu bo jakoś nie miał zaufania do grubości muru i tego czy mu zimą ciepło będzie. icon_wink.gif
Napisano
Witam
to czy się opłaca grubszą ścianę czy styropian można sobie policzyć ze wzoru:

R= (d/λ1[ocieplenia])+λ2[ściany]
Gdzie:

Następnie:
U= 1/R

R - opór cieplny
d - grubość ocieplenia podany w metrach
U- współczynnik przenikalności ciepła W/(m²·K)
Współczynnik U powinien podać producent materiału. Ja posiadam pustak porotherm 25P+W, który ma współczynnik 1,03 W/(m²·K)
Konstrukcyjnie do domu jednorodzinnego wystarczy 25cm, a 1cm styropianu będzie tańszym rozwiązaniem (stosunek ceny do ocieplenia) niż 1 cm muru.
Wg mnie 15 cm styropianu (o parametrach λ = 0,004 W/(m²·K)) przy pustaku o gr 25cm to górna granica opłacalności, powyżej, której zwrot poniesionych inwestycji będzie zwracał się bardzo długo.
Do tego dochodzi wiele innych czynników np. izolacja podłóg, poddasza, rodzaj okien, typ wentylacji (grawitacyjna czy mechaniczna) oraz rodzaj ogrzewania. Te wszystkie czynniki mają duże znaczenie przy późniejszych kosztach eksploatacji domu.
Mam nadzieję, iż chociaż po części rozwiałem kilka wątpliwości.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam
to czy się opłaca grubszą ścianę czy styropian można sobie policzyć ze wzoru:

R= (d/λ1[ocieplenia])+λ2[ściany]
Gdzie:

Następnie:
U= 1/R

R - opór cieplny
d - grubość ocieplenia podany w metrach
U- współczynnik przenikalności ciepła W/(m²·K)
Współczynnik U powinien podać producent materiału. Ja posiadam pustak porotherm 25P+W, który ma współczynnik 1,03 W/(m²·K)
Konstrukcyjnie do domu jednorodzinnego wystarczy 25cm, a 1cm styropianu będzie tańszym rozwiązaniem (stosunek ceny do ocieplenia) niż 1 cm muru.
Wg mnie 15 cm styropianu (o parametrach λ = 0,004 W/(m²·K)) przy pustaku o gr 25cm to górna granica opłacalności, powyżej, której zwrot poniesionych inwestycji będzie zwracał się bardzo długo.
Do tego dochodzi wiele innych czynników np. izolacja podłóg, poddasza, rodzaj okien, typ wentylacji (grawitacyjna czy mechaniczna) oraz rodzaj ogrzewania. Te wszystkie czynniki mają duże znaczenie przy późniejszych kosztach eksploatacji domu.
Mam nadzieję, iż chociaż po części rozwiałem kilka wątpliwości.

Pozdrawiam



Czyli Thermopor 25cm + 15cm ocieplenia. Razem mamy 40cm co chyba bedzie przyzwoitym wynikiem. Do tego wentylacja z odzyskiem ciepła więc będzie można troszkę zaoszczędzić na kominach i wszystko powinno funkcjonować bez przeszkód.

Dzięki za rady!
  • 6 lata temu...
Napisano
Witam, jestem laikiem i bardzo proszę o informację dlaczego MAX będzie o 3,8 cm szerszy od THERMOPORU? Przecież to nie wynika z grubości tych elementów, chyba ,że coś źle interpretuję. Proszę o odpowiedź
Napisano
Bo to są dwa różne materiały o rożnych wymiarach.

Wymiary Max-a 220 - 188 x 288 x 220
Wymiary Thermopor-u 38 P+W - 380 x 250 x 238.
Chyba jednak źle interpretujesz grubość icon_rolleyes.gif
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sama kratka to jest nic. Przy pytaniu o wentylację należy sprawdzić, czy jest ciąg do kratki, czyli jak mawiał za życia nasz nieodżałowany Kolega, trzeba wykonać obrzęd gromniczny. I takim sposobem sprawdzić działanie wentylacji. To podstawa wszelkich dalszych rozważań.   PS. Ostatnie tygodnie w kraju to duża wilgotność powietrza, jak nigdy o tej porze roku. Moje higrometry ciągle wskazują ponad 50 %, a często i ponad 60%. Nawet dzisiaj słoneczko, żadnej chmurki na niebie, a wilgotność 55%. Więc podejrzenie pleśni ma podstawy przy braku wentylacji.
    • to tak pomiedzy B i C jest jeden przewód 4 żyłowy jak na rysunku,  jeśli jest 3 żyowy to to jest brhajmon7
    • Aby odgadnąć tok myślenia elektryka trzeba by go znać, albo chociaż mieć widok na puszki, albo dokładny opis. Jakie kolory przewodów są zastosowane? Czy ten elektryk uwzględniał we wszystkich obwodach przewód ochronny PE (zielono - żółty)? Czy przestrzegał zasad kolorystyki i nie używał niebieskiego i zielono-żółtego do innych celów niż przewidują przepisy? To widać będzie na tym co zrobił.  Wtedy resztę można by łatwo rozszyfrować.     Być może masz rację, z A raczej tak, ale B i C powinny mieć trzeci wyłącznik przy drzwiach. Każde światło winno być wyłączane również przy drzwiach, przy opuszczaniu pomieszczenia. Żeby się nie wracać   .  Nie ma potrzeby. Jeśli będziesz bardzo potrzebował to możesz wstawić wyłącznik na pilota. Prowadzenie przewodów do łóżek jest zbędne.   W ogóle to najłatwiej by było abyś opisał jak chciałbyś mieć to zrobione, a wtedy podpowiemy co zrobić i jakie przewody wykorzystać a jakie być może trzeba wymienić albo dołożyć. Póki można, bo po malowaniu jest gorzej.     Strzelam, że dwa po trzy.      To jest najważniejsze.     Przewody są w rurkach czy w tynku?
    • Czy pomiędzy puszkami B oraz C ułożony jest jeden przewód trójżyłowy czy dwa przewody trójżyłowe?  Jaki efekt końcowy jest pożądany? Najrozsądniejsze wydaje mi się zapalanie i gaszenie niezależnie źródeł światła I i II. natomiast zapalanie i gaszenie kinkietu nad łóżkiem po każdej ze stron łóżka (puszki/łączniki B oraz C).  Zapalanie i gaszenie wszystkiego z pomocą tych łączników przy łóżku nie wydaje mi się rozsądną koncepcją, bo wszystkie źródła światła musiałyby być chyba gaszone i zapalane wspólnie (równocześnie).  Ale muszę się temu spokojnie przyjrzeć, czy nie planowano tu użycia podwójnych łączników schodowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...