Skocz do zawartości

oszczędności


Gość

Recommended Posts

Napisano
Czy przy ogrzewaniu prądem dużo zaoszczędzę montując rekuperator?
Jakieś wyliczenia może?
Napisano
To zależy, w domu ocieplanym zużycie energii poza wentylacją przekracza znacznie 140 kWh na m2 rocznie a ucieczka ciepła przez wentylację stanowi do 15% z czego odzyskasz 70%. Natomiast w domach izolowanych (weszystko robione odwrotnie niz radzi MURATOR) zuzycie nie przekracza 50 kWh z wentylacją co powoduje, że ucieczka ciepła "wentylacyjnego" stanowi nawet 70-80% i tu wyniki są widoczne. A tak poza tym nie da się zrobić wentylacji w domach porter +poddasze przy dzisiejszych oknach bez rekuperatora. Zbyt dużo już choruje na alergię. Zdrowie to naj... oszczędności!
Gość Redakcja__
Napisano
Trudno jednoznacznie określić, jakie oszczędności można osiągnąć po zainstalowaniu rekuperatora, bez bliższych danych o budynku, sposobie użytkowania, liczbie mieszkańców. Przybliżone wartości, przy standardowych warunkach użytkowania, wynoszą ok. 15 - 20 kWh energi cieplnej na metr kwadratowy powierzchni ogrzewanej w ciągu roku
Napisano
No właśnie jeżeli dom zużywa 200 kWh na m2 rocznie to 20-15 niema więkrzego znaczenia, natomiast jak dom jest izolowany i zużywa 40 kWh na m2 to jest dużo. Popiram Pana T.B. izolować a nie ocieplać..
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
co to znaczy izolować? chcę wybudować dom z reku i mechaniczną wentylacją który miałby elementy pasywnego

jakie ściany powinien mieć
jaki docieplony dach
jaki fundament i okna

i ile wtedy zaoszczędzę dla 150 m2 domu z poddaszem
w pln bo jakoś kW mnie nie przekonyją
Napisano
Najprościej opisać co to znaczy izolować to robić odwrotnie niz przy ocieplaniu.
Napisano
RT 2000 dyrektywa UE zużycie energii E w kWh/m2/ rok E<35 kWh /m2/rok. (ostatni 9/2004 nr MAGAZYNU INSTALATORA art. Ciepłe dyrektywy)
Izolacja domu jaką od lat zalecam to podobnie jak w Skandynawii 20-30 cm wełny w ścianie i w dachu obowiązkowo od środka plus folia hydroizolacyjna , 30 cm wełny lub styropianu w podłodze , a mur obojętnie cegła, granit, Ytong, Porotherm, czy silka. Wentylacja z rekuperatorem. Dom bezwzględnie musi być izolowany od środka, żeby nie wchodziła wilgoć, i i ściana nie odprowadzała ciepła pod dom. Izolacje MUSZA być suche jednakowo grube i bez mostków termicznych.
Napisano
skoro wełnę lub styropian daje się w przypadku izolacji od wewnątrz to:
1. czy mur np. z silikatów, keramazytu czy maxa nie będzie niczym z zewnątrz zabezpieczony?

2. czy można gdzieś zobaczyć koło krakowa lub ktoś z forumowiczów ma tak izolowany dom?
Napisano
Ponieważ od środka jest hydroizolacja (jak w dachu) mur jest suchy więc nic mu nie grozi. Adresów podać nie mogę ale inaczej się izolować poprostu nie da, nie zimno wchodzi a ciepło wychodzi i kładzenie styropianu na zewnątrz gdy mur stoi twardo na ziemi to poprostu nieporozumienie, patrząc na zalecenia emisji ciepła przez UE RT 2000. Lepiej chyba budować taniej i zdrowsze domy, które będą tańsze w ekploatacji.
Napisano
daleko od tematu icon_razz.gif

ja nie namawiam na rekuperacje - jak zauwazono nie ma wyliczen icon_surprised.gif


nikt ich nie wstawil w posty icon_smile.gif

raczej stolarka, cieple sciany (izolowane czy ocieplane - hm raczej obojetne dla instalacji) i markowy kociol - przy zabawie w robienie termosu raczej kondensacyjny - tzn na niskich parametrach. Mam ambiwalentny stosunek do dywagacji - izolowanie czy ocieplanie! Ale jak dom mocno odizolowany - pilnowc powietrza i wilgotnosci!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...