Skocz do zawartości

oszczędności


Gość

Recommended Posts

Napisano
Czy przy ogrzewaniu prądem dużo zaoszczędzę montując rekuperator?
Jakieś wyliczenia może?
Napisano
To zależy, w domu ocieplanym zużycie energii poza wentylacją przekracza znacznie 140 kWh na m2 rocznie a ucieczka ciepła przez wentylację stanowi do 15% z czego odzyskasz 70%. Natomiast w domach izolowanych (weszystko robione odwrotnie niz radzi MURATOR) zuzycie nie przekracza 50 kWh z wentylacją co powoduje, że ucieczka ciepła "wentylacyjnego" stanowi nawet 70-80% i tu wyniki są widoczne. A tak poza tym nie da się zrobić wentylacji w domach porter +poddasze przy dzisiejszych oknach bez rekuperatora. Zbyt dużo już choruje na alergię. Zdrowie to naj... oszczędności!
Gość Redakcja__
Napisano
Trudno jednoznacznie określić, jakie oszczędności można osiągnąć po zainstalowaniu rekuperatora, bez bliższych danych o budynku, sposobie użytkowania, liczbie mieszkańców. Przybliżone wartości, przy standardowych warunkach użytkowania, wynoszą ok. 15 - 20 kWh energi cieplnej na metr kwadratowy powierzchni ogrzewanej w ciągu roku
Napisano
No właśnie jeżeli dom zużywa 200 kWh na m2 rocznie to 20-15 niema więkrzego znaczenia, natomiast jak dom jest izolowany i zużywa 40 kWh na m2 to jest dużo. Popiram Pana T.B. izolować a nie ocieplać..
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
co to znaczy izolować? chcę wybudować dom z reku i mechaniczną wentylacją który miałby elementy pasywnego

jakie ściany powinien mieć
jaki docieplony dach
jaki fundament i okna

i ile wtedy zaoszczędzę dla 150 m2 domu z poddaszem
w pln bo jakoś kW mnie nie przekonyją
Napisano
Najprościej opisać co to znaczy izolować to robić odwrotnie niz przy ocieplaniu.
Napisano
RT 2000 dyrektywa UE zużycie energii E w kWh/m2/ rok E<35 kWh /m2/rok. (ostatni 9/2004 nr MAGAZYNU INSTALATORA art. Ciepłe dyrektywy)
Izolacja domu jaką od lat zalecam to podobnie jak w Skandynawii 20-30 cm wełny w ścianie i w dachu obowiązkowo od środka plus folia hydroizolacyjna , 30 cm wełny lub styropianu w podłodze , a mur obojętnie cegła, granit, Ytong, Porotherm, czy silka. Wentylacja z rekuperatorem. Dom bezwzględnie musi być izolowany od środka, żeby nie wchodziła wilgoć, i i ściana nie odprowadzała ciepła pod dom. Izolacje MUSZA być suche jednakowo grube i bez mostków termicznych.
Napisano
skoro wełnę lub styropian daje się w przypadku izolacji od wewnątrz to:
1. czy mur np. z silikatów, keramazytu czy maxa nie będzie niczym z zewnątrz zabezpieczony?

2. czy można gdzieś zobaczyć koło krakowa lub ktoś z forumowiczów ma tak izolowany dom?
Napisano
Ponieważ od środka jest hydroizolacja (jak w dachu) mur jest suchy więc nic mu nie grozi. Adresów podać nie mogę ale inaczej się izolować poprostu nie da, nie zimno wchodzi a ciepło wychodzi i kładzenie styropianu na zewnątrz gdy mur stoi twardo na ziemi to poprostu nieporozumienie, patrząc na zalecenia emisji ciepła przez UE RT 2000. Lepiej chyba budować taniej i zdrowsze domy, które będą tańsze w ekploatacji.
Napisano
daleko od tematu icon_razz.gif

ja nie namawiam na rekuperacje - jak zauwazono nie ma wyliczen icon_surprised.gif


nikt ich nie wstawil w posty icon_smile.gif

raczej stolarka, cieple sciany (izolowane czy ocieplane - hm raczej obojetne dla instalacji) i markowy kociol - przy zabawie w robienie termosu raczej kondensacyjny - tzn na niskich parametrach. Mam ambiwalentny stosunek do dywagacji - izolowanie czy ocieplanie! Ale jak dom mocno odizolowany - pilnowc powietrza i wilgotnosci!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...