Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Szczeliny miedzy blokami...???...


Recommended Posts

Witam serdecznie...
w czerwcu tego roku zaczalem budowe domu systemem gospodarczym. w skrocie sprawa ma sie tak: mam tescia złota raczke, wszystko robi sam i stwierdzil ze dom tez postawi (20 lat temu budowal swoj) po godzinach wpadal "wykwalifikowany murarz", wyciagal narozniki, wypijal 4 browarki icon_biggrin.gif i reszte murowal tesciu do sznurka... Wszystko naprawde dobrze zrobione, piony, poziomy i wszystko inne spoko, ale...
w wielu miejscach zauwazyłem szpary miedzy blokami na wylot, tak jakby za malo kleju, albo cos...(dom stawiam z YTONGA na klej do siporexu IZOLBET) nie wiem czy tak moze zostac, ten wyzej wspomnieny murarz stwierdzil "spoko mlody, nic sie nie stanie, przyjdzie styropian i bedzie ok"
boje sie ze w przyzlosci zacznie mi czerniec sciana, bedzie wylazila wilgoc lub inne swinstwa...
napiszcie prosze co ewentualnie moge z tym zrobic zeby w przyszlosci uniknac niepotrzebnych problemow, a moze tak moze zostac...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam serdecznie...
w czerwcu tego roku zaczalem budowe domu systemem gospodarczym. w skrocie sprawa ma sie tak: mam tescia złota raczke, wszystko robi sam i stwierdzil ze dom tez postawi (20 lat temu budowal swoj) po godzinach wpadal "wykwalifikowany murarz", wyciagal narozniki, wypijal 4 browarki icon_biggrin.gif i reszte murowal tesciu do sznurka... Wszystko naprawde dobrze zrobione, piony, poziomy i wszystko inne spoko, ale...
w wielu miejscach zauwazyłem szpary miedzy blokami na wylot, tak jakby za malo kleju, albo cos...(dom stawiam z YTONGA na klej do siporexu IZOLBET) nie wiem czy tak moze zostac, ten wyzej wspomnieny murarz stwierdzil "spoko mlody, nic sie nie stanie, przyjdzie styropian i bedzie ok"
boje sie ze w przyzlosci zacznie mi czerniec sciana, bedzie wylazila wilgoc lub inne swinstwa...
napiszcie prosze co ewentualnie moge z tym zrobic zeby w przyszlosci uniknac niepotrzebnych problemow, a moze tak moze zostac...


Uff myślałem, że temat będzie o szczelinach między blokami (mieszkalnymi) a tu chodzi o bloczki.
Domyślam się, że budując z YTONG-a stawiasz z bloczków bez pióra i wpustu.W takim przypadku musisz bezwzględnie dawać spoinę poziomą i pionową. Niepowinno być żadnych szpar.Takie numery to można robić w ścianach wewnętrznych ale nie zewnętrznych. Co można zrobić teraz? - uzupełnić szczeliny zaprawą do murowania YTONG-a.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dokladnie, chodzi o szczeliny miedzy bloczkami. Chce tez dodac ze klej Izolbet dawali tylko na krawedzie bloczkow... Slyszalem ze klej powinien byc na calej powiezchni bloczka, zeby nie robily sie kanaly powietrzne czy cos w tym stylu. Z tego co piszesz mark01 bede musial poprawiac po tesciu... pewnei srednio mu sie to spodoba, ale co zrobic
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dokladnie, chodzi o szczeliny miedzy bloczkami. Chce tez dodac ze klej Izolbet dawali tylko na krawedzie bloczkow... Slyszalem ze klej powinien byc na calej powiezchni bloczka, zeby nie robily sie kanaly powietrzne czy cos w tym stylu. Z tego co piszesz mark01 bede musial poprawiac po tesciu... pewnei srednio mu sie to spodoba, ale co zrobic


Poradzić Ci coś? Może podziękuj teściowi?! Musisz bezwględnie dopilnować, aby spoiny pionowe i poziome były PEŁNE!!! a nie na krawędziach bloczków.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oj Mark nie masz zupełnej racji.
1. Spoiny poziome muszą być pełne na całej szerokości bo przenoszą obciążenia. Ytong jest gazobetonem, więc nie ma zbyt mocnej struktury.
2. Spoiny pionowe nie muszą być pełne, a nawet lepiej gdy nie są. Wtedy powstaje pustka powietrzna, która jest bardzo dobrym izolatorem.
3. Szczeliny w spoinach pionowych mogą być pod warunkiem, że ich szerokość nie przekracza 2mm i nie ma różnicy ciśnień powietrza. Można to otrzymać gdy płyty styropianu zostaną przyklejone obwodowo lub gdy zaszpachlujesz szczeliny.
4. Jeśli szczeliny są szersze np 4mm to najlepiej je zapiankować.
5. Pod żadnym pozorem nie dziękuj teściowi teraz. Niech dalej pracuje, każda para rąk jest potrzebna, a firmy za grubą kasę też tak Ci mogą zrobić.
6. Nie stosuj zaprawy Ytonga skoro masz inną tańszą. Ściany murowane poza ściskaniem przenoszą niewiele obciążeń i nawet najgorsza zaprawa klejowa do klejenia ma lepsze parametry wytrzymałościowe niż pustaki gazobetonowe, w tym Ytong.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oj Mark nie masz zupełnej racji.
1. Spoiny poziome muszą być pełne na całej szerokości bo przenoszą obciążenia. Ytong jest gazobetonem, więc nie ma zbyt mocnej struktury.
2. Spoiny pionowe nie muszą być pełne, a nawet lepiej gdy nie są. Wtedy powstaje pustka powietrzna, która jest bardzo dobrym izolatorem.
3. Szczeliny w spoinach pionowych mogą być pod warunkiem, że ich szerokość nie przekracza 2mm i nie ma różnicy ciśnień powietrza. Można to otrzymać gdy płyty styropianu zostaną przyklejone obwodowo lub gdy zaszpachlujesz szczeliny.
4. Jeśli szczeliny są szersze np 4mm to najlepiej je zapiankować.
5. Pod żadnym pozorem nie dziękuj teściowi teraz. Niech dalej pracuje, każda para rąk jest potrzebna, a firmy za grubą kasę też tak Ci mogą zrobić.
6. Nie stosuj zaprawy Ytonga skoro masz inną tańszą. Ściany murowane poza ściskaniem przenoszą niewiele obciążeń i nawet najgorsza zaprawa klejowa do klejenia ma lepsze parametry wytrzymałościowe niż pustaki gazobetonowe, w tym Ytong.


Proponuję lekturę!!!
http://www.xella.pl/html/pol/pl/6433.php
na samym dole.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jakoś z tym żyć, jak sobie pościeliłeś tak i masz. Teraz chyba najpierw zasięgniesz porady warto, i nic to nie kosztuje. 12 kw to zapotrzebowanie na ciepło dla trzykrotnie większego domu, po prostu pc nie schodzi poniżej pewnej mocy np 1,2 kW i takie zużycie.    A jakiego się spodziewałeś zużycia, jaki był koszt pc i wodnej podłogówkę i z jakim innym rodzajem ogrzewania to porównywałeś czy tylko z sąsiadem?    BTW na otarcie łez powiem ze przynajmniej twoja pc się nie psuje , przynajmniej na razie. 
    • Jak znajdziesz wolne ekipy to będziesz mógł skalkulować ceny , porównać z cenami dewelopera i podlać decyzję. Deweloper ma niższe koszty własne bo ma stałą ekipę ale czy lepszą i lepiej opłacalną to nie wiem, ciebie skasuje z marżą a jakość nie będzie wyższa. 
    • Dziękuję za troskę, ale nie pytam o porady estetyczne czy okulistyczne. Moje pytanie dotyczy prawa budowlanego i możliwości wykorzystania działki. Mimo wszystko jeszcze raz dziękuję za odpowiedź...
    • Mam taki problem do rozwiązania. Buduje dom ze stropem lekkim (płyta OSB na drewnianych legarach). Na parterze będzie całościowo podłogówa. Co zastosować na poddaszu użytkowym? Będą tam dwa pokoje. Razem 30m2.   Projekt zakładał grzejniki ale pracujące z kotłem gazowym, który zastąpi jednak PC. Tu właśnie pojawia się pytanie…   Ustawić PC na 50st i na obieg podłogówki domieszkę wody z powrotu na 30-35st? Trochę szkoda grzać PC do 50st dla dwóch grzejników. Mało ekonomicznie.  Zostawić 30-35st na całości i przewymiarować grzejniki na poddaszu?  Może podłogówka na stropie lekkim? Mam tu obawę o ten system. Dodatkowo jest dość drogi a pokoje na poddaszu nie będą często użytkowane.    Co byście mi doradzili w tej sytuacji? 
    • Bo tylko jednego najwidoczniej udało się uwiecznić, a ten wygląda na wyjątkowo komunikatywnego i ogarniętego życiowo. Ja takich mistrzów na codzień nie spotykam. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...