Skocz do zawartości

JAkie są koszty po zakupie działki


ruszmar

Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam zamiar kupić działkę która określona jest jako grunt rolny symbolem R klasy VI, gleba pochodzenia mineralnego ( podobno nie trzeba przekształcać ja na budowlaną, tak powiedziano w urzędzie miasta). Moje pytanie jakie dokładnie są koszty notarialne po zakupie działki, cena to 65 tyś brutto. Drugie pytanie to jakie formalności muszę spełnić żeby zacząć budowę.
Napisano
Cytat

może po prostu zadzwoń do biura notarialnego




Dzwoniłem i notariusz powiedział, że musi zobaczyć papiery tej działki, bo inaczej nie wyceni, a skąd mam wziąć papiery jak jeszcze jej nie kupiłem, sprawdzałem na kalkulatorze notarialnym, to koszty wahają się od 3-5 tys.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dzwoniłem i notariusz powiedział, że musi zobaczyć papiery tej działki, bo inaczej nie wyceni, a skąd mam wziąć papiery jak jeszcze jej nie kupiłem, sprawdzałem na kalkulatorze notarialnym, to koszty wahają się od 3-5 tys.




Jakiś kosmos... 5tys to zapłaciłem za działkę o wartości 175tys zł icon_wink.gif 3tys to w Twoim wypadku max.
Napisano
Szczegóły na podstawie Kalkulatora Kosztów Zakupu Nieruchomości:

Cena transakcyjna: 65 000,00
Podatek od czynności cywilnopranych: 1 300,00
Taksa(opłata) notarialna: 1 030,00
VAT od taksy(opłaty) notarialnej: 266,60
Opłata sądowa: 200,00
Wniosek do wydziału Ksiąg Wieczystych: 200,00
Prowizja agencji nieruchomości ok. 2,5%: 1 625,00
Suma opłat dodatkowych: 4 581,60
Razem (cena + opłaty): 69 581,60 lub 67 956,60 gdy kupujemy bez pośrednictwa biura nieruchomości.

Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam,
Zakup działki przed budową to małe piwo. Wesoło zaczyna się dopiero po tym. W pierwszej kolejności projekt domu i tu decyzja, czy gotowy czy rysowany na zamówienie. Wiem, że jest drożej, ale jednak polecam rysowany. W międzyczasie uzgodnienia odnośnie mediów (prąd, woda, kanalizacja-szambo). Później złożenie projektu i wniosku do starostwa i z reguły półtora-dwa miesiące czekania. Jak wszystko jest ok i nie ma żadnych braków to wystawiają pozwolenie i trzeba czekać na jego uprawomocnienie się dwa tygodnie. Po tym tablica i dziennik budowy i można zaczynać pracę icon_smile.gif Mnie ten etap od początku rysowania do wbicia łopaty w ziemię zajął 9 miesięcy, ale dlatego, że długo zeszło z rysowaniem i miałem problem w starostwie.
Życzę powodzenia i pozdrawiam
  • 2 lata temu...
Napisano
W naszym wypadku (kupowaliśmy działkę w przetargu od Gminy) koszty wyglądały tak:
- 52 tys. działka
- 1125 zł opłaty notarialne (w tym wszystko związane z wpisem do ksiąg wieczystych itd.) Więc w Twoim przypadku więcej niż 2 tys. zł nie powinieneś zapłacić. Skoro wydasz 65 tys. zł na dzaiłke to te 2-3 tys. jeszcze możesz dołożyć za załatwienie formalności icon_smile.gif Przy budowie te 2-3 tys, to kropla...
- 70 zł wzięła gmina za wydanie wykazu MPZP
- 700 zł mapka do celów projektowych
- 6 tys. zł projekt indywidualny (projektant rysuje nam projekt oraz załatwia wszystkie formalności- przyłącza itd.) w sierpniu 2011 było pierwsze spotkanie, listopad 2011 pierwsze szkice, grudzień 2011 koncepcja gotowa, teraz wchodzimy w szczegóły i na wiosnę mamy mieć pozwolenia na budowę.
Te 6 tys. to naprawę nie dużo, licząc, ze za projekt gotowy, który byśmy wzięli zapłacilibyśmy 2250zł do tego adaptacja 3 tys., potem załatwianie przyłączy i cała reszta papierkowej roboty nie kosztuje dużo pieniędzy, ale czasu, którego my nie mamy będąc za granicą.
W większych miastach za projekt indywidualny z pewnoscią liczą sobie więcej, ale jak człowiek nie zajdzie się i nie zapyta to się nie dowie icon_smile.gif
Pozdrawiam i powodzenia życzę!
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Rozporządzenie w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej
Dz.U. z 2004 nr 148 poz. 1564 ? Brzmienie od 26 maja 2012.

§ 6. Za sporządzenie aktu notarialnego dokumentującego:
17) umowę sprzedaży nieruchomości gruntowej, stanowiącej działkę budowlaną w rozumieniu art. 2 pkt 12 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717, z późn. zm. ).

? maksymalna stawka wynosi połowę stawki przewidzianej w § 3.

USTAWA z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

Art. 2. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
12) ?działce budowlanej? - należy przez to rozumieć nieruchomość gruntową lub działkę gruntu, której wielkość, cechy geometryczne, dostęp do drogi publicznej oraz wyposażenie w urządzenia infrastruktury technicznej spełniają wymogi realizacji obiektów budowlanych wynikające z odrębnych przepisów i aktów prawa miejscowego.

Najważniejsze jest to, aby taka działka miała wydaną decyzję o warunkach zabudowy, czyli w decyzji będzie napisane, że działka ma dostęp do drogi publicznej, że ma np. dostęp do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej i że na takiej działce można wybudować taki rodzaj budowy np. dom jednorodzinny itp.

Jeżeli notariusz uzna, że mam mu zapłacić maksymalną stawkę taksy to go wykpię i zadzwonię po policję bo jest niezgodne z prawem. Taka działka jest po prostu działką budowlaną i na podstawie przepisów prawa notariusz może pobrać maksymalnie połowę maksymalnej stawki taksy notarialnej.

Podsyłam kalkulator taksy notarialnej:

https://www.notariuszwarszawacentrum...dex.php/oplaty
lub
http://www.infor.pl/kalkulatory/nier...tml#wynikiform

dodatkowo link do całej zebranej taksy:
http://prawo.rp.pl/temat/84071.html Edytowano przez macka67 (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...