Skocz do zawartości

Drewno + glazura


Recommended Posts

Na podłodze glazury raczej się nie układa - pewnie chodzi o ceramiczne płytki podłogowe.

Pojęcie "podłoga drewniana" też nie jest precyzyjne - czy są to deski, parkiet, panele i na jakim podłożu położona jest podłoga.

Ogólnie - pod płytki ceramiczne najlepiej nadaje się płyta OSB (np. gr 12 przykręcona do istniejącej podłogi) a do mocowania płytek należy użyć kleju elastycznego.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  Cytat

Chciałem zapytać jak powinno wyglądać układanie gazury na podłodze z drewna. Problem w tym, że drewno "pracuje" i zastanawiam się z czego zrobić podkład, żeby nie popękały.

Dzięki za odpowiedzi.

Marcin

Rozwiń  

Opcja z płytami OSB jak najbardziej poprawna. Niektórzy producenci zapraw jak Sopro mają zaawansowane systemy zaprojektowane pod kątem układania na drewnie, składające się ze specjalnych płyt głusząco-wzmacniających, klejonych naprzemiennie i one stanowią dopiero podkład do mocowania okładziny jak dobrać odpowiedni klej do tej zabawy dowiesz się TUTAJ
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Opcja z płytami OSB jak najbardziej poprawna. Niektórzy producenci zapraw jak Sopro mają zaawansowane systemy zaprojektowane pod kątem układania na drewnie, składające się ze specjalnych płyt głusząco-wzmacniających, klejonych naprzemiennie i one stanowią dopiero podkład do mocowania okładziny jak dobrać odpowiedni klej do tej zabawy dowiesz się TUTAJ

Rozwiń  



A jak wygląda sprawa np. w łazience, czy tez można zastosowac płytę OSB czy raczej zerwac podłogę z desek i zrobic wylewkę betonową?
Link do komentarza
  Cytat

wszystko zależny od tego czy strop ta wylewkę wytrzyma .....

Rozwiń  



Budynek jest z lat 30 lub 40 ubiegłego wieku, mieszkanie znajduje się na poddaszu 1 piętrowej kamienicy, łazienka ma wymiar 1,4 x 2 m (z czego powieszchnai nie zabudowana ma 1 m2). Myślałem o zerwaniu desek i położeniu między legarami styropianu ok 5-8 cm grubości i na to wylewkę tak aby sięgała ok 3,5 cm ponad legary zbrojoną siatką, na to chcę położyc kafelki z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym. Nie wię co jest lepsze, położenie na deskę płyty OSB grubości 18 mm czy zerwanie desek i zrobienie wylewki betonowej lub może jest jakieś inne lepsze rozwiązanie
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

Witam,
Proszę o radę. Chcę wyrównac podłoge do pionu. Słyszałam ze najlepiej płytami OSB, ale czym wypełnić przestrzeń pod płytami? Słyszałam też że można wysypać tzw" gresik"? Co to jest???????????

Rozwiń  



do poziomu do pionu się nie da

możesz płytą OSB z podsypką pod płytę ,możesz zrobić technologia farmacella zrywasz wszystko wysypujesz podsypkę i na to płyty farmacella
dużo jest możliwości tylko trzeba to widzieć
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  Cytat

Budynek jest z lat 30 lub 40 ubiegłego wieku, mieszkanie znajduje się na poddaszu 1 piętrowej kamienicy, łazienka ma wymiar 1,4 x 2 m (z czego powieszchnai nie zabudowana ma 1 m2). Myślałem o zerwaniu desek i położeniu między legarami styropianu ok 5-8 cm grubości i na to wylewkę tak aby sięgała ok 3,5 cm ponad legary zbrojoną siatką, na to chcę położyc kafelki z ogrzewaniem podłogowym elektrycznym. Nie wię co jest lepsze, położenie na deskę płyty OSB grubości 18 mm czy zerwanie desek i zrobienie wylewki betonowej lub może jest jakieś inne lepsze rozwiązanie

Rozwiń  



na istniejaca podlogedrewniana mozesz zastosowac plyte osb 10 aby wyruwnac i stworzyc jednolita powiezchnie aby nie pekała w miejscu łaczen na taka powiezchnie stosujesz wylacznie klej elastyczny , co do ogrzewania podlogowego elektrycznego pamietaj o bardzo istotnej rzeczy jaka jest ulozenie warstwy izolujacej kabel el. od drewna np. najlepiej przykrec do plyty osb plyte k-g najlepiej ognioodporna jest dosyc twarda i zbrojona wluknem co jeszcze bardziej wzmocni podłoze pod kafelki jest to bardzo istotna sprawa aby nad drewnem byla izolacja przeciw ogniowa w razie awari kabla ewentualnego przegrzania
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
    • Można też sobie zrobić zakwas z buraków, podobno to najlepszy probiotyk. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Podobno lepiej uzupełniać bakterie jogurtem i kefirem niż tylko kiszonkami
    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...