Skocz do zawartości

Jakie ogrzewanie, skąd ciepła woda


BasiaM

Recommended Posts

Napisano
Witam. Od tygodnia mam domek w stanie surowym zamknietym, i ogromny dylemat: jakie ogrzewanie, skąd ciepła woda. Nadmieniam, że na działce nie ma gazu. Chciałabym kominek w salonie. Tyle juz czytałam, że kominek z płaszczem wodnym to jedna para kaloszy, a jeszcze inne ogrzewanie musi byc, no i jeszcze ciepła woda. Dom ma 170m2 z garażem w bryle domu, doł wiatrołap, korytarz, łazienka, kuchnia i salon - wszystko otwarte od wiatrołapu, schody na górę a tam pod skosami 4 sypialnie i łazienka. Nie mam pojecia o technikach grzewczych... dom spadł na mnie jak piorun z jasnego nieba... nie mam tez milionów.... w grę wchodzi tylko system gospodarczy, ile mozna zrobimy sami pod okiem fachowca oczywiście. Ale wymyslic ogrzewania - nijak nie możemy. PROSZĘ - pomóżcie icon_smile.gif Ktoś mi radzi ogrzewanie olejowe, ale ponoć jakies specjalne przepisy dotyczące kotłowni, jakieś wanny na olej... czy ktos podsunie mi linki do stron gdzie sie tego dowiem? z Góry serdecznie dziękuję.
Napisano
Cytat

Witam. Od tygodnia mam domek w stanie surowym zamknietym, i ogromny dylemat: jakie ogrzewanie, skąd ciepła woda. Nadmieniam, że na działce nie ma gazu. Chciałabym kominek w salonie. Tyle juz czytałam, że kominek z płaszczem wodnym to jedna para kaloszy, a jeszcze inne ogrzewanie musi byc, no i jeszcze ciepła woda. Dom ma 170m2 z garażem w bryle domu, doł wiatrołap, korytarz, łazienka, kuchnia i salon - wszystko otwarte od wiatrołapu, schody na górę a tam pod skosami 4 sypialnie i łazienka. Nie mam pojecia o technikach grzewczych... dom spadł na mnie jak piorun z jasnego nieba... nie mam tez milionów.... w grę wchodzi tylko system gospodarczy, ile mozna zrobimy sami pod okiem fachowca oczywiście. Ale wymyslic ogrzewania - nijak nie możemy. PROSZĘ - pomóżcie icon_smile.gif Ktoś mi radzi ogrzewanie olejowe, ale ponoć jakies specjalne przepisy dotyczące kotłowni, jakieś wanny na olej... czy ktos podsunie mi linki do stron gdzie sie tego dowiem? z Góry serdecznie dziękuję.



Ogrzewanie olejowe jest najdroższe na świecie... jeśli Wasz domek ma szansę spełnić warunki domu energooszczędnego (mniej niż 30KW/m2/rok) to wystarczyć powinno ogrzewanie elektryczne + rekuperator.
Co to jest ogrzewanie elektryczne to już inna para kaloszy bo do wyboru jest masa rozwiązań:
1. grzałka w instalacji wentylacyjnej (w domu energooszczędnym taką mieć zwykle trzeba - znaczy wentylację mechaniczną, zresztą inaczej gdzie miałby być ten rekuperator icon_smile.gif
2. konwektory... ich zaletą jest to, że będą grzać tam gdzie trzeba a nie ogrzewać całość tak jak w przypadku grzałki z nawiewem. Jednocześnie będą najtańsze w zakupie i instalacji.
3. pompa ciepła.. z pompą ciepła to ten problem, że trzeba do niej dorobić jeszcze instalację CO bo pompa ciepła zwykle wodę ogrzewa... ale mamy od razu podgrzaną wodę użytkową. Można jeszcze zrobić tak, że montujesz w pokojach konwektory do tego dokładasz wentylację mechaniczną ale zamiast rekuperatora wstawia się w obieg powietrza zużytego specjalną pompę ciepła, która ciepło odzyska i przekaże do wody użytkowej.. tu masz 2w1 odzyskaną energią grzejesz sobie wodę a jednocześnie ogrzewanie pomieszczeń załatwiasz konwektorami.

Do powyższego w różnych konfiguracjach można jeszcze dołożyć GWC (gruntowy wymiennik ciepła) oraz kolektory słoneczne... GWC to wręcz należałoby zrobić.
Napisano
Cytat

Witam. Od tygodnia mam domek w stanie surowym zamknietym, i ogromny dylemat: jakie ogrzewanie, skąd ciepła woda. Nadmieniam, że na działce nie ma gazu. Chciałabym kominek w salonie. Tyle juz czytałam, że kominek z płaszczem wodnym to jedna para kaloszy, a jeszcze inne ogrzewanie musi byc, no i jeszcze ciepła woda. Dom ma 170m2 z garażem w bryle domu, doł wiatrołap, korytarz, łazienka, kuchnia i salon - wszystko otwarte od wiatrołapu, schody na górę a tam pod skosami 4 sypialnie i łazienka. Nie mam pojecia o technikach grzewczych... dom spadł na mnie jak piorun z jasnego nieba... nie mam tez milionów.... w grę wchodzi tylko system gospodarczy, ile mozna zrobimy sami pod okiem fachowca oczywiście. Ale wymyslic ogrzewania - nijak nie możemy. PROSZĘ - pomóżcie icon_smile.gif Ktoś mi radzi ogrzewanie olejowe, ale ponoć jakies specjalne przepisy dotyczące kotłowni, jakieś wanny na olej... czy ktos podsunie mi linki do stron gdzie sie tego dowiem? z Góry serdecznie dziękuję.


Basiu jesli nie masz za duzo pieniedzy to rozwiazaniem moze byc piec na ekogroszek (cena pieca od 5500 do 7500 zl) cena za tone ekogroszku od 550 do 700 zl/tone. Ogrzewanie wykonane z pex/al/pex i grzejniki (w lazience dodatkowo ogrzewanie podlogowe) lub system Hepworth i jak wyzej. Polaczenie pieca z systemem grzewczym za pomoca wymiennika plytowego. Gdy dysponujesz lasem i bedziesz miala wlasne drewno to kominek z plaszczem wodnym lub rozprowadzeniem cieplego powietrza ( minusem jest wklad kominowy z kwasowki i czeste dokladanie drewna do kominka ). Mozesz zastosowac piece mialowe z tlokiem dziala to podobnie jak piec na ekogroszek, lub piece zasypowe przy czym musisz w tedy zabezpieczyc uklad przed przegrzaniem stosuje sie kilka metod np wezownica w piecu, uklad odpuszczania goracej wody do kanalizacji, zbiornik buforowy. Jesli masz dostep do internetu wejdz na strony f-m Kisan, Purmo, Hepworth (wykupiony przez Wavin) i tam sa katalogi i instrukcje montazu i doboru poszczegolnych elementow. Poczytajcie. Acha sprawdzcie jaki system ogrzewania macie w zatwierdzonym projekcie.
Pozdrawiam ADARKAR
Napisano
Cytat

Basiu jesli nie masz za duzo pieniedzy to rozwiazaniem moze byc piec na ekogroszek (cena pieca od 5500 do 7500 zl) cena za tone ekogroszku od 550 do 700 zl/tone. Ogrzewanie wykonane z pex/al/pex i grzejniki (w lazience dodatkowo ogrzewanie podlogowe) lub system Hepworth i jak wyzej. Polaczenie pieca z systemem grzewczym za pomoca wymiennika plytowego. Gdy dysponujesz lasem i bedziesz miala wlasne drewno to kominek z plaszczem wodnym lub rozprowadzeniem cieplego powietrza ( minusem jest wklad kominowy z kwasowki i czeste dokladanie drewna do kominka ). Mozesz zastosowac piece mialowe z tlokiem dziala to podobnie jak piec na ekogroszek, lub piece zasypowe przy czym musisz w tedy zabezpieczyc uklad przed przegrzaniem stosuje sie kilka metod np wezownica w piecu, uklad odpuszczania goracej wody do kanalizacji, zbiornik buforowy. Jesli masz dostep do internetu wejdz na strony f-m Kisan, Purmo, Hepworth (wykupiony przez Wavin) i tam sa katalogi i instrukcje montarzu i doboru poszczegolnych elementow. Poczytajcie. Acha sprawdzcie jaki system ogrzewania macie w zatwierdzonym projekcie.
Pozdrawiam ADARKAR

Mąż mówi że rozwiązanie z piecem na ekogroszek czy miał to najlepsze co można zrobić gdy nie ma gazu ziemnego.Solar na ciepłą wodę po sezonie grzewczym. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że rozwiązanie z piecem na ekogroszek czy miał to najlepsze co można zrobić gdy nie ma gazu ziemnego.Solar na ciepłą wodę po sezonie grzewczym. icon_biggrin.gif


Z zaznaczeniem ,że solar może być trochę droższy od ekogroszku.
Napisano
Witam
Chciałam sie dowiedzieć czy do ogrzania mieszkania o powierzchni 60 mkw lepiej kupić kominek z płaszczem wodnym czy bez? Ciepłą wodę chcemy uzyskiwać z junkersa gazowego. Czy to dobre rozwiązanie?????
Napisano
Cytat

Witam
Chciałam sie dowiedzieć czy do ogrzania mieszkania o powierzchni 60 mkw lepiej kupić kominek z płaszczem wodnym czy bez? Ciepłą wodę chcemy uzyskiwać z junkersa gazowego. Czy to dobre rozwiązanie?????


Musisz podac wiecej szczegolow tego mieszkania. Ile pomieszczen, gdzie usytuowany kominek (czy centralnie). Gaz ziemny z gazociagu czy butli.
Napisano
Cytat

Musisz podac wiecej szczegolow tego mieszkania. Ile pomieszczen, gdzie usytuowany kominek (czy centralnie). Gaz ziemny z gazociagu czy butli.



Kominek usytuowany w centralnym miejscu. 3 pomieszczenia na dole i 2 u góry. Gaz z butli.
Napisano
Cytat

Witam. Od tygodnia mam domek w stanie surowym zamknietym, i ogromny dylemat: jakie ogrzewanie, skąd ciepła woda. Nadmieniam, że na działce nie ma gazu. Chciałabym kominek w salonie. Tyle juz czytałam, że kominek z płaszczem wodnym to jedna para kaloszy, a jeszcze inne ogrzewanie musi byc, no i jeszcze ciepła woda. Dom ma 170m2 z garażem w bryle domu, doł wiatrołap, korytarz, łazienka, kuchnia i salon - wszystko otwarte od wiatrołapu, schody na górę a tam pod skosami 4 sypialnie i łazienka. Nie mam pojecia o technikach grzewczych... dom spadł na mnie jak piorun z jasnego nieba... nie mam tez milionów.... w grę wchodzi tylko system gospodarczy, ile mozna zrobimy sami pod okiem fachowca oczywiście. Ale wymyslic ogrzewania - nijak nie możemy. PROSZĘ - pomóżcie icon_smile.gif Ktoś mi radzi ogrzewanie olejowe, ale ponoć jakies specjalne przepisy dotyczące kotłowni, jakieś wanny na olej... czy ktos podsunie mi linki do stron gdzie sie tego dowiem? z Góry serdecznie dziękuję.


Witam,
kiedys stalem tez przed takim dylematem. Kombinacji jest wiele, tylko wybrac trudno icon_smile.gif . Im wiecej doradcow tym gorzej sie zdecydowac. Ja wybralem akurat PC tzn 2 pompy icon_smile.gif . Jedna do CO a druga do CWU i nie zaluje. To samo dzis bym zrobil. Problem CWU mozesz bardzo prosto rotwiazac kupujac PC powietrze woda wraz ze zbiornikem 300l. Koszt ok. 7 tys zlotych. Montaz bardzo prosty. Pompa dziala na zasadzie odzysku ciepla albo z wentyacji albo ze strychu albo z
zewnatrz. To zalezy od pory roku. Mozna bardzo latwo tym sterowc. Urzadzenie to mozna wykorzystac tez latem jako klimatyzaor gdyz wydmuchuje zimne powietrze. Jesli masz taryfe nocna to koszt nagrzania 300 l wody waha sie w granicach 1 zl.
Co do CO to decydujac sie na PC trzeba zaplanowac ogrzewanie podlogowe. Zakladajac ze dom bedzie ocieplony to potrzebna bedzie pompa o mocy 9 KW. Koszt pompy ok. 10 tys zlotych. Co do zrodla dolnego PC jest wiele mozliwosci i rozpietosc kosztow jest ogromna. To zalezy od tego czy jest woda gruntowa na dzialce i na jakiej glebokosci i czy jej jest wystarczajaco i czy jest odpowiednia. Mozna zakopac tez rury PE, ale potrzbena jest wielkosc dzialki min. 300 m² , a jak nie to pozostaja wiercenia. Ja bym zaczal od 1 opcji, najtanszej i najbardziej efektywnej.
Mozna tez ogrzewac groszkiem, jak sie ma na to czas i checi.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam,
kiedys stalem tez przed takim dylematem. Kombinacji jest wiele, tylko wybrac trudno icon_smile.gif . Im wiecej doradcow tym gorzej sie zdecydowac. Ja wybralem akurat PC tzn 2 pompy icon_smile.gif . Jedna do CO a druga do CWU i nie zaluje. To samo dzis bym zrobil. Problem CWU mozesz bardzo prosto rotwiazac kupujac PC powietrze woda wraz ze zbiornikem 300l. Koszt ok. 7 tys zlotych. Montaz bardzo prosty. Pompa dziala na zasadzie odzysku ciepla albo z wentyacji albo ze strychu albo z
zewnatrz. To zalezy od pory roku. Mozna bardzo latwo tym sterowc. Urzadzenie to mozna wykorzystac tez latem jako klimatyzaor gdyz wydmuchuje zimne powietrze. Jesli masz taryfe nocna to koszt nagrzania 300 l wody waha sie w granicach 1 zl.
Co do CO to decydujac sie na PC trzeba zaplanowac ogrzewanie podlogowe. Zakladajac ze dom bedzie ocieplony to potrzebna bedzie pompa o mocy 9 KW. Koszt pompy ok. 10 tys zlotych. Co do zrodla dolnego PC jest wiele mozliwosci i rozpietosc kosztow jest ogromna. To zalezy od tego czy jest woda gruntowa na dzialce i na jakiej glebokosci i czy jej jest wystarczajaco i czy jest odpowiednia. Mozna zakopac tez rury PE, ale potrzbena jest wielkosc dzialki min. 300 m² , a jak nie to pozostaja wiercenia. Ja bym zaczal od 1 opcji, najtanszej i najbardziej efektywnej.
Mozna tez ogrzewac groszkiem, jak sie ma na to czas i checi.
Pozdrawiam




Witam,
przepraszam , ale jakie PC można nabyć za 10 tyś zl o mocy 9KW??? icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Witam,
przepraszam , ale jakie PC można nabyć za 10 tyś zl o mocy 9KW??? icon_sad.gif



a mozna juz mozna;) Jest to wprawdzie polski produkt ale niczym sie w srodku nie rozni od tego zachodniego 2 razy drozszego:).
Napisano
Witam
Polecam ci Ekogroszek sprawność jest O.K. Dowiedź się przy okazji u Dealera o kociał z gazem płynnym (porównaj koszty zakupu i eksploatacji). Nie wchodź w ogrzeanie elektryczne (już lepsza jest pompa ciepła). Zrób przy okazji jakieć źródło alternatywne (kominek ,solar itp). Trochę zaoszczędzisz.
Pozdrawiam
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...