Skocz do zawartości

dom bez dziennika budowy


Recommended Posts

Napisano
W 2005 roku kupiliśmy dom .W akcie notarialnym figuruje jako dom mieszkalny, parterowy jednorodzinny.....w stanie surowym zamkniętym niewykończony od około 1981 roku......
budynek mieszkalny zostal wybudowany na podstawie decyzji- pozwolenia na budowę wydanego przez Urzad Gminy dnia 10 maja 1980 roku....itd

Wymieniliśmy okna, zrobiliśmy posadzki i domek nadaje się do zamieszkania. Ale przy zakupie nie dostaliśmy dziennika budowy icon_cry.gif Mamy tylko projekt domu. Pan który budowal ten dom już dawno nie żyje.
Jak to teraz załatwić aby dom zostal odebrany i mieć pozwolenie na użytkowanie????
Bardzo proszę o odpowiedzi
Calina
Napisano
W takich sytuacjach postępowanie nie jest ściśle uregulowane prawnie i w dużej mierze zależy od dobrej lub złej woli urzędników. Formalnie prace wykończeniowe prowadzone były bez pozwolenia, gdyż uprzednio wydane straciło ważność po dwóch latach przerwy w prowadzeniu robót. Przed rozpoczęciem remontu należało wystąpić o pozwolenie na kontynuowanie robót na podstawie dostosowanego do obecnych wymagań projektu. Inna droga to "odtworzenie" dziennika budowy, uzupełnienie protokołów odbioru i zgłoszenie domu do użytkowania.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Mam bardzo podobną sytuację, dlatego chciałabym prosić o kontakt na maila bozka22@poczta.onet.pl czy udało sie Państwu coś w tej kwestii zdziałać, bądź o odpowiedź na forum. Pozdrawiam
Napisano
też podobna sytuacja. Budowa rozpoczęła się ponad 10 lat temu, była przerwa w budowie - czyli brak wpisów w dzienniku budowy. Sprzedający zgłosili zaginięcie dziennika bud. Z inspektoratu budowlanego otrzymali nakaz zarejestrowania nowego dziennika budowy, zgłoszenia kierownika budowy oraz inwentaryzacji prac przez osobę uprawnioną oraz prowadzenia prac w celu zapewnienia zgodności z przepisami prawa. Czyli chyba można traktować, że pozowlenie ważne i nieciągłości - tak jakby nie było? Bo gdzie to sprawdzą, jeśli brak dziennika budowy?
Napisano
Wszelkie formalności w tych kwestiach załatwi się w Nadzorze budowlanym. Opisanych jest tu kilka różnych przypadków, więc nie odpiszę szczegółowo. W Nadzorze powiedzą co i jak po przedstawieniu problemu. W przypadku Caliny: będziesz musiała zrobić tylko ocenę techniczną stanu budynku, przedstawić projekt i decyzję, a otrzymasz Decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.
Krzysztof Wojtal

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...