Skocz do zawartości

Natepne pytanko o ścianach


Recommended Posts

Mam pytanie odnośnie ścian zewnetrznych w domu o powierzchni okolo 150 metrów uzytkowych.Co powiecie o takiej jej konstrukcji.Sciana zewnetrzna z pustaka maxa o grubosci 19 cm, wewnatrz styropian 15cm i sciana wewnetrzna z gazobetonu o grubosci 5cm lub 8cm.Z wszelkich wyliczen wychodzi mi ze bedzie to najekonomiczniej wykonana scian i do tego o dobrej termoizolacji.Takze łatwo tynkowac gazobeton od wewnatrz.
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie odnośnie ścian zewnetrznych w domu o powierzchni okolo 150 metrów uzytkowych.Co powiecie o takiej jej konstrukcji.Sciana zewnetrzna z pustaka maxa o grubosci 19 cm, wewnatrz styropian 15cm i sciana wewnetrzna z gazobetonu o grubosci 5cm lub 8cm.Z wszelkich wyliczen wychodzi mi ze bedzie to najekonomiczniej wykonana scian i do tego o dobrej termoizolacji.Takze łatwo tynkowac gazobeton od wewnatrz.


Mąż mówi że ściana konstrukcyjna o grubości 19cm może być wykonana tylko z betonu zbrojonego.Pustak ,cegła to min 24cm grubości ściany. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie odnośnie ścian zewnetrznych w domu o powierzchni okolo 150 metrów uzytkowych.Co powiecie o takiej jej konstrukcji.Sciana zewnetrzna z pustaka maxa o grubosci 19 cm, wewnatrz styropian 15cm i sciana wewnetrzna z gazobetonu o grubosci 5cm lub 8cm.Z wszelkich wyliczen wychodzi mi ze bedzie to najekonomiczniej wykonana scian i do tego o dobrej termoizolacji.Takze łatwo tynkowac gazobeton od wewnatrz.



Wg mojej wiedzy warstwę ocieplenia daje się od zewnątrz (względy fizyki)..
Twoja propozycja to odwrotność.
Link do komentarza
Cytat

Wg mojej wiedzy warstwę ocieplenia daje się od zewnątrz (względy fizyki)..
Twoja propozycja to odwrotność.




Wiem i dlatego pytam czy takie rozwiazanie jakie przedstawilem ma sens, bo jest ekonomiczne, jakie sa minusy tego ze sciana konstrukcyjna bedzie od zewnatrz a docieplenie od wewnatrz
Link do komentarza
Cytat

Z tego co wiem to buduje sie sciany z pustaka ceramicznego o grubości 19cm,do tego styropian np 10 cm i sciana zewnetrzna z pustaka ceramicznego o grubosci 9 cm


Mąż mówi że ludzie budują też z patyków i liści palmowych.Trzeba się zdecydować czy ściana konstrukcyjna będzie na zewnątrz czy wewnatrz.Są tacy co zapewniają że ocieplenie od wewnątrz i to najlepiej 30cm to jedyne poprawne rozwiązanie.Jak zapewnić ciągłość ocieplenia od wewnątrz jeśli idzie o wieniec parteru?Ocieplić cały strop?Są sprawdzone i zalecane rozwiazania i nie ma potrzeby kombinowania bo to tylko wpędza w koszty icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie odnośnie ścian zewnetrznych w domu o powierzchni okolo 150 metrów uzytkowych.Co powiecie o takiej jej konstrukcji.Sciana zewnetrzna z pustaka maxa o grubosci 19 cm, wewnatrz styropian 15cm i sciana wewnetrzna z gazobetonu o grubosci 5cm lub 8cm.Z wszelkich wyliczen wychodzi mi ze bedzie to najekonomiczniej wykonana scian i do tego o dobrej termoizolacji.Takze łatwo tynkowac gazobeton od wewnatrz.



Różnie ptaszki ćwierkają.....
Jeżeli ściana z bloczków wapienno-piaskowych (potocznie zwanych SILKA) to 19 na pewno wystarczy. Jeżeli bloczekz gazobetonu to na pewno nie. A co z ceramiką.....??? Niestety tu jest chyba granica i dla własnego spokoju lepiej dać 24 lub więcej.....
Warstwa nośna wewnątrz, ocieplenie od zewnątrz- zdecydownie
Link do komentarza
Cytat

Wiem i dlatego pytam czy takie rozwiazanie jakie przedstawilem ma sens, bo jest ekonomiczne, jakie sa minusy tego ze sciana konstrukcyjna bedzie od zewnatrz a docieplenie od wewnatrz



1. 8 cm to chyba mało, skoro zaleca się 10_15 cm.
2. Przy ścianie dwuwarstwowej odpada ci ścianka wewnątrz, a tynkujesz pustaki tak samo wygodnie jak tę dodatkową ściankę.
3. Przy ocieplaniu wewnątrz możesz zawilgocić ściany (między styropianem a murem zewnętrznym) - bo ci będzie ten mur przemarzać, a wilgoć wewnętrzna będzie się tam skraplać ( wtym przypadku wewnątrz muru 3-warstwowego). Taka jest groźba.
4. Podaj choć jeden powód ekonomiczny (dowód), że odwrócenie kolejnośći daje oszczędność).
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ale co to za budynek? Chyba nie schron?
    • Po 15 latach chyba mu przeszło, co?
    • Budynek nowy, oddany do użytku na początku 2024 r. Ostatnio zauważyłam „pęknięcia” pomiędzy podłogą a listwami. Czy to oznaka osiadania budynku? Nie widać narazie pęknięć ścian. Problem najbardziej widoczny w garażu, kotłowni. W pokojach to jedynie drobnostka wyglądająca jak pęknięcie pod wpływem ciężaru, ucisku mebla.
    • Poszukaj belki na suficie.
    • Wilgoć wykrapla się z powietrza tam, gdzie to powietrze zostaje ochłodzone. To po prostu konsekwencja zmiany (wzrostu) jego wilgotności względnej wraz ze spadkiem temperatury. Jeżeli trzeba to dokładniej objaśnić, to proszę pisać. Bo to akurat dość ważna kwestia związana chociażby z ze wszystkimi pomieszczeniami użytkowymi, a już z poddaszami w szczególności ze względu na ruch pary wodnej przez ocieplenie dachu.  Tu nam się to przekłada na dwie możliwe sytuacje, w których zakładamy, że rury są nieizolowane.  1. Wentylacja wyciągowa. Usuwamy tą rurą ciepłe ii wilgotne powietrze, obie te cechy ma w szczególności powietrze z łazienki. Jeżeli rura bez izolacji biegnie przez jakąś zimną przestrzeń to ma wychłodzone ścianki. Tak więc wilgoć wykrapla się wewnątrz rury i ścieka ku dołowi. Czy w takiej sytuacji ma dokąd odpłynąć i czy nie grozi to zalaniem wentylatora (najgorszy wariant)? Dlatego najlepiej otulić te rury izolacją cieplną.  2. Odpowietrzenie i napowietrzenie kanalizacji. Tu raczej zimne powietrze zewnętrzne przepływa przez pion i łączące się z nim rury. Zakładamy, że te rury bez izolacji biegną przez jakieś pomieszczenia użytkowe, a więc takie gdzie powietrze jest ciepłe i zawiera względnie dużo wilgoci. Wówczas mamy ryzyko, że para wodna z tego powietrza zacznie nam się skraplać na zimnych zewnętrznych ściankach rur. Tu w zasadzie nie ma innego sposobu zapobiegania problemowi, niż otulenie rur izolacją cieplną.  Mam nadzieję, że opisałem to w sposób zrozumiały.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...