Skocz do zawartości

sklepienie łukowe!


Recommended Posts

Napisano
To tak...kupiliśmy stary poniemiecki, i w nim są dwa pomieszczenia ze sklepieniem łukowym- z obu chcemy zrobić łazienki, ale nie wiemy, jak icon_smile.gif
daję tu zdjęcia na razie jednego pomieszczenia, bo od tego zaczynamy. Ściany są kamienno-ceglane, raczej stan słaby, bo się kruszy. Na ścianach jest grzyb, jest to chyba wynikiem zaniedbania poprzedniego właściciela. Trzeba było dziury pozalepiać, bo przez nie myszate właziły, na szczęście już kotek wszystkie wylapal


chcemy dać takie kafelki na proste ściany, ale nie wiemy, co z sufitem(w załączniku)


drzwi będą prawdopodobnie w innym miejscu, może tam gdzie wanna - z drugiej strony byłaby druga łazienka. Te pomieszczenie, co pokazałam to będzie głównie wc z umywalką i pralką, ew jakaś wanna, ale głównie "łazienkownia" to będzie to drugie pomieszczenie, tam będzie wanna i prysznic z hydromasażem.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zanim zaczniecie wykańczać ściany i sufit najpierw musicie sie uporać z grzybem i wilgocią oraz zapewnić odpowiednią wentylacje tych pomieszczeń. Jeżeli tego nie zrobicie , to cała wasza praca z wykończeniówką okaże sie przysłowiowo "psy na budę". Pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zanim zaczniecie wykańczać ściany i sufit najpierw musicie sie uporać z grzybem i wilgocią oraz zapewnić odpowiednią wentylacje tych pomieszczeń. Jeżeli tego nie zrobicie , to cała wasza praca z wykończeniówką okaże sie przysłowiowo "psy na budę". Pozdrawiam


Dokładnie. W starych łazienkach gdzie nie przewidywano takiego jak dziś intensywnego przebywania, wentylacja (o ile istnieje) nie nadąża za ilością powstającej wilgoci. Ponadto z racji grubych i trudnych do dogrzania murów pkt. rosy jest tam bardzo nisko i byle kąpiel i ściany będą mokre wiem o czym mówię bo sam mam starą łazienkę z grubymi ceglanymi ścianami.
Jak już uporasz się z tym problemem to TUTAJ masz płytki które nadają się idealnie do wyrabiania krągłości. Motywów i kolorystyk jest wiele, jest z czego wybrać.
Napisano
Ooo, prawda - wentylacja i ogrzewanie to podstawa!!! Usunięcie tego co już wyrosło, to tylko preludium icon_sad.gif Grzyb jak już wyrósł, to będzie wracał jak się mu nie odbierze warunków do życia jakie lubi. A jest to świństwo rakotwórcze i obrzydliwe. I trzeba się liczyć z poważnymi kosztami.
Dopiero później watro martwić się o wykończenia. Ale w porównaniu z walką z grzybem, będzie to "pikuś".

A co do aranżacji wnętrza, sądzę, że ściany i sklepienie powinny być ujednolicone. Swoją drogą, takie sklepienie to kolebka / sklepienie kolebkowe, a nie sklepienie łukowe. Ta terakota, drobniutkie kosteczki, które proponuje Peetes, to świetne rozwiązanie. Sklepienia nie powinno się oddzielać od pionowych ścian.
Napisano
Cytat

chcemy dać takie kafelki na proste ściany, ale nie wiemy, co z sufitem(w załączniku)



A może kamieniarstwo?
Myślę, że kamienne okładziny łatwiej połączyć z drobną terakotą czy najlepiej nawet z kamienną mozaiką! Glazura tu kiepsko wypadnie.

O, proszę jak się ładnie komponuje! Tu akurat obłości są na umywalce, ale chodzi mi o wizualne połączenie drobnych kosteczek z marmurową okładziną. Prawda, że ciekawe?
Brak obrazka
Napisano
Cytat

Teraz tylko pytanie jak to cenowo wygląda icon_wink.gif Co do wentylacji to podstawa inaczej grzyb murowany...


Co do mozaiki to zależy od tego czy jest mozaika wykonana jako drobne kosteczki, czy cięta z płytki wyjściowej, ta druga jest lepsza do wstawek gdyż ma tą samą grubość co płytka. Jest niestety droższa. Przykładowe ceny znajdziesz tutaj, tutaj i tu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...