Skocz do zawartości

sklepienie łukowe!


Recommended Posts

Napisano
To tak...kupiliśmy stary poniemiecki, i w nim są dwa pomieszczenia ze sklepieniem łukowym- z obu chcemy zrobić łazienki, ale nie wiemy, jak icon_smile.gif
daję tu zdjęcia na razie jednego pomieszczenia, bo od tego zaczynamy. Ściany są kamienno-ceglane, raczej stan słaby, bo się kruszy. Na ścianach jest grzyb, jest to chyba wynikiem zaniedbania poprzedniego właściciela. Trzeba było dziury pozalepiać, bo przez nie myszate właziły, na szczęście już kotek wszystkie wylapal


chcemy dać takie kafelki na proste ściany, ale nie wiemy, co z sufitem(w załączniku)


drzwi będą prawdopodobnie w innym miejscu, może tam gdzie wanna - z drugiej strony byłaby druga łazienka. Te pomieszczenie, co pokazałam to będzie głównie wc z umywalką i pralką, ew jakaś wanna, ale głównie "łazienkownia" to będzie to drugie pomieszczenie, tam będzie wanna i prysznic z hydromasażem.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zanim zaczniecie wykańczać ściany i sufit najpierw musicie sie uporać z grzybem i wilgocią oraz zapewnić odpowiednią wentylacje tych pomieszczeń. Jeżeli tego nie zrobicie , to cała wasza praca z wykończeniówką okaże sie przysłowiowo "psy na budę". Pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zanim zaczniecie wykańczać ściany i sufit najpierw musicie sie uporać z grzybem i wilgocią oraz zapewnić odpowiednią wentylacje tych pomieszczeń. Jeżeli tego nie zrobicie , to cała wasza praca z wykończeniówką okaże sie przysłowiowo "psy na budę". Pozdrawiam


Dokładnie. W starych łazienkach gdzie nie przewidywano takiego jak dziś intensywnego przebywania, wentylacja (o ile istnieje) nie nadąża za ilością powstającej wilgoci. Ponadto z racji grubych i trudnych do dogrzania murów pkt. rosy jest tam bardzo nisko i byle kąpiel i ściany będą mokre wiem o czym mówię bo sam mam starą łazienkę z grubymi ceglanymi ścianami.
Jak już uporasz się z tym problemem to TUTAJ masz płytki które nadają się idealnie do wyrabiania krągłości. Motywów i kolorystyk jest wiele, jest z czego wybrać.
Napisano
Ooo, prawda - wentylacja i ogrzewanie to podstawa!!! Usunięcie tego co już wyrosło, to tylko preludium icon_sad.gif Grzyb jak już wyrósł, to będzie wracał jak się mu nie odbierze warunków do życia jakie lubi. A jest to świństwo rakotwórcze i obrzydliwe. I trzeba się liczyć z poważnymi kosztami.
Dopiero później watro martwić się o wykończenia. Ale w porównaniu z walką z grzybem, będzie to "pikuś".

A co do aranżacji wnętrza, sądzę, że ściany i sklepienie powinny być ujednolicone. Swoją drogą, takie sklepienie to kolebka / sklepienie kolebkowe, a nie sklepienie łukowe. Ta terakota, drobniutkie kosteczki, które proponuje Peetes, to świetne rozwiązanie. Sklepienia nie powinno się oddzielać od pionowych ścian.
Napisano
Cytat

chcemy dać takie kafelki na proste ściany, ale nie wiemy, co z sufitem(w załączniku)



A może kamieniarstwo?
Myślę, że kamienne okładziny łatwiej połączyć z drobną terakotą czy najlepiej nawet z kamienną mozaiką! Glazura tu kiepsko wypadnie.

O, proszę jak się ładnie komponuje! Tu akurat obłości są na umywalce, ale chodzi mi o wizualne połączenie drobnych kosteczek z marmurową okładziną. Prawda, że ciekawe?
Brak obrazka
Napisano
Cytat

Teraz tylko pytanie jak to cenowo wygląda icon_wink.gif Co do wentylacji to podstawa inaczej grzyb murowany...


Co do mozaiki to zależy od tego czy jest mozaika wykonana jako drobne kosteczki, czy cięta z płytki wyjściowej, ta druga jest lepsza do wstawek gdyż ma tą samą grubość co płytka. Jest niestety droższa. Przykładowe ceny znajdziesz tutaj, tutaj i tu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...