Skocz do zawartości

Co pod blachę dachową?


Recommended Posts

Napisano
Dach będę krył blachodachówką. Chciałbym się dowiedzieć, co jest lepsze:

- dach odeskowany i pokryty papa i na to blach?
czy
- pod blachę położyć membranę paroprzepuszczaną.

Jedni mi doradzają, że będę miał sztywniejszy dach więc lepiej mieć deskowanie. A drudzy odradzają, ponieważ para się będzie skraplać, bo papa nie przepuszacza.

Jest jeszcze wątek finansowy. Wersja z membraną jest około 4 tyś tańsza.

Co radzicie?
Napisano
Cytat

Dach będę krył blachodachówką. Chciałbym się dowiedzieć, co jest lepsze:

- dach odeskowany i pokryty papa i na to blach?
czy
- pod blachę położyć membranę paroprzepuszczaną.

Jedni mi doradzają, że będę miał sztywniejszy dach więc lepiej mieć deskowanie. A drudzy odradzają, ponieważ para się będzie skraplać, bo papa nie przepuszacza.

Jest jeszcze wątek finansowy. Wersja z membraną jest około 4 tyś tańsza.

Co radzicie?



Mam pełne deskowanie, papę i dachówkę.

W zeszłym roku też się zastanawiałem czy membrana czy deskowanie.

Ocieplając poddasze dajesz odstęp od desek ok. 1,5 cm i jest wszystko ok. nic nie powino gnić.

Membrany są bardzo nietrwałe (wielokrotnie widziałem na budowie porwane na dachu, przez wiatr, przez ekipy dekarzy). Dach jest rzeczywiście dużo sztywniejszy przy deskowaniu (Krokwie mi się bujały, po deskowaniu sztywne jak drut). Membrana powinna być po 2-4 miesiącach od położenia zasłonięta od słońca a to Ci się nie uda, bo słońce będzie na nią operować od spodu (nie będzeisz miał podbitki o ocieplonego poddasza w tym samym roku). Są zwolennicy desek i zwolennicy membrany. Sam musisz wybrać.
Napisano
Cytat

Dach będę krył blachodachówką. Chciałbym się dowiedzieć, co jest lepsze:

- dach odeskowany i pokryty papa i na to blach?
czy
- pod blachę położyć membranę paroprzepuszczaną.

Jedni mi doradzają, że będę miał sztywniejszy dach więc lepiej mieć deskowanie. A drudzy odradzają, ponieważ para się będzie skraplać, bo papa nie przepuszacza.

Jest jeszcze wątek finansowy. Wersja z membraną jest około 4 tyś tańsza.

Co radzicie?


Pod blachodachówkę wystarczy folia paroprzepuszczalna.Sztywność dachu zapewnią łaty i sama blachodachówka/jeśli mówimy o arkuszach a nie pojedyńczej blachodachówce/Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dach będę krył blachodachówką. Chciałbym się dowiedzieć, co jest lepsze:

- dach odeskowany i pokryty papa i na to blach?
czy
- pod blachę położyć membranę paroprzepuszczaną.

Jedni mi doradzają, że będę miał sztywniejszy dach więc lepiej mieć deskowanie. A drudzy odradzają, ponieważ para się będzie skraplać, bo papa nie przepuszacza.

Jest jeszcze wątek finansowy. Wersja z membraną jest około 4 tyś tańsza.

Co radzicie?


Wybierz folię paroprzepuszczalną trójwarstwową np. MDM 95. Nie deskuj, a tym bardziej nie pokrywaj papą. O ile deski są w stanie absorbować i oddawać parę wodną, tak papa będzie ją zatrzymywać w deskach. Nie ma możliwości przy blachodachówce w pełni odprowadzić pary przez zastosowanie pustek wentylacyjnych. A tak na marginesie w (z kosmosu) wymyślonym systemie "papowym" także zalecana jest folia paroprzepuszczalna, ponieważ służy ona jako ekran jednostronny czyli przepuszcza parę z wewnątrz i nie pozwala jej wnikać z powrotem do pomieszczenia. Twój wybór:) Raab Karcher rulezzz;)
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedzi. Mnie przekonuje odpowiedź "Kingdom".

Myślę, że stosowanie papy na deskach to kwestia przyzwyczajeń budowlańców.



Chyba tak. Dla mnie papa to relikt. Czy w dobie nowych technologii budownictwa jest w ogóle potrzebna?
Napisano
Deskowanie pod blachodachówkę to zbędny wydatek, a gdy zostanie zrobione nieprawidłowo, to może przyczynić się do niszczenia konstrukcji dachowej. Jedynie przy małym nachyleniu dachu 10 - 15 st. stosuje się pełne deskowanie z pokryciem papowym. Nie zastępuje ono jednak folii paroprzepuszczalnej, która powinna być ułożona bezpośrednio na krokwiach, a deski układa się na kontrłatach dzięki czemu tworzy się pustka wentylacyjna.
Napisano
Cytat

Ja sobie przeczytałem ten temat i póki co skłaniam się ku deskowaniu. Wydaje się mocniejsze.


Jeszcze mocniejsze będzie jak dasz blachę pancerną icon_biggrin.gif Są rozwiązania sprawdzone ,opracowane przez specjalistów i nie ma potrzeby wyważać otwartych drzwi.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Jeszcze mocniejsze będzie jak dasz blachę pancerną icon_biggrin.gif Są rozwiązania sprawdzone ,opracowane przez specjalistów i nie ma potrzeby wyważać otwartych drzwi.Bob icon_biggrin.gif



Aha. A co proponujesz na trąbę powietrzną? A tak na poważnie to przemyślę sprawę jeszcze raz. icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...