Skocz do zawartości

ogrzewanie podłogowe - ile zajmuje cm ???


Recommended Posts

Napisano
Witam, chciałby się dowiedziec ile trzeba przyjąc na grubość jaką zajmuje całe ogrzewanie podłogowe, abym wiedział o ile obniżyć się z posadzką zerową w łazience i korytarzu. Kolega powiedział mi że to jest 10cm styropian z folią aluminiową (nie pamiętam dokładnej nazwy) , rurki to około 2cm, do tego wylewka 5-7cm i płytka 1cm co daje nam około 20cm, to w przypadku parteu nie ma większego znaczenia, ale na poddaszu to trochę jest, jesli chciałbym mieć mieszkania na 2.6m to muszę poddasze podwyższyć o 20cm aby później zmieścić się z tym ogrzewaniem ???

piotr
Napisano
To jest wlasnie ten problem ze architekci nie przewiduja mozliwosci instalowania podlogowki i dlatego wyskosci sie nie zgadzają pozniej.
Na parterze: 10cm, folia aluminiowa (kratkowana tylko po to aby sie latwiej ukladalo weze), 5-7cm betonu.
Czyli maksymalnie wychodzi 17cm.
Na pietrze mozna dac 5cm styropianu (tylko po to aby wygluszyc stukanie), folia oraz 5-7cm betonu.
Maksymalnie wychodzi 12cm.
Czemu tylko 5 cm styropianu? Poniewaz nie ma juz potrzeby odizolowywania się od gruntu.
Mozna nawet zastosowac 3cm odrazu z folią (troche drozsze rozwiazanie), ale problem jest z utopieniem instalacji wod-kan.
To tez jest jeden z wielu bledow architektow. Piony kanalizacyjne robią kilka metrow od miejsca w ktorym jest np. WC i jest problem, bo na 1m rury fi 110 przyjmuje sie 1cm spadku. Czyli jesli jest np. 3 metry od pionu, nalezy 3 cm dac spadku , a wtedy musimy wiecej dac wylewki - okolo 14 (wraz ze stryropianem i innymi mediami) - a to juz moze sie nie zgrywac z wysokoscia np. drzwi i innych.


Pozdrawiam.
Maciej Płokarz
SonErgo

Ps. Podlogowka to bardzo dobre rozwiazanie.
Napisano
Święte słowa....Na piętrach zawsze są kłopoty ze schowaniem rur kanalizacyjnych.
Jedno tylko zakwestionuję;
Cytat

Na pietrze mozna dac 5cm styropianu (tylko po to aby wygluszyc stukanie)


Styropian nic nie tłumi.W pewnych warunkach nawet zwiększa hałas.
A co mi tam....,zakwestionuję i drugie icon_wink.gif ;
Cytat

Na parterze: 10cm, folia aluminiowa (kratkowana tylko po to aby sie latwiej ukladalo weze)


Folia aluminiowa nic nie daje.Tak samo jak i kratki wcale nie ułatwiają układania rur (węży?! icon_eek.gif -dlaczego węży?)Te kratki są pomocne jedynie przy naprawdę dużych i regularnych powierzchniach.W zasadzie,to tylko wyrzucanie pieniędzy w beton.
Można spokojnie dać zwykłą czarną folię budowlaną.
Napisano
"Ps. Podlogowka to bardzo dobre rozwiazanie"

Ano i ja w przyszłym tygodniu zalewam podłogówkę.
Ja też nie wiedziałam że będę robiła podłogówkę zanim strop ułożyli...
Teraz musiałam ściągać jedną "piątke" styropianu z podłogi bo by mi wyszedł sufit na 2,47...
A tak to mam 5 + 3 styropianu na parterze plus 6 cm wylewki (będzie) noi płytki -razem jakieś 15 cm.
Na górze tylko ta trójka styropianu z folią i 6 cm wylewki. Wod-kan i centralne robi ta sama ekipa, więc sie chłopaki starali żeby potem w tej trójce pomieścić wszystkie rurki kanalizacyjne icon_biggrin.gif

pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...