Skocz do zawartości

PILNE - Podłoga pływająca


Recommended Posts

Napisano
Jestem w trakcie realizacji kolejnej warstwy podłogi na stropie drewnianym belkowym. Aktualnie mam polozona plyte OSB gr 22. mm bezposrednio na belkach stropowych o rozstawie 50 cm. Na niej bedzie styropian akustyczny Superakustic Termo D Termoorganiki o grubosci 22 mm a na nim plyty wiorowe V-100 na pioro wpust odseparowane od scian aby uzyskac podloge plywajaca. Czy plyty wiorowe nalezy ze soba skleic ?
Napisano
Cytat

Jestem w trakcie realizacji kolejnej warstwy podłogi na stropie drewnianym belkowym. Aktualnie mam polozona plyte OSB gr 22. mm bezposrednio na belkach stropowych o rozstawie 50 cm. Na niej bedzie styropian akustyczny Superakustic Termo D Termoorganiki o grubosci 22 mm a na nim plyty wiorowe V-100 na pioro wpust odseparowane od scian aby uzyskac podloge plywajaca. Czy plyty wiorowe nalezy ze soba skleic ?


Tak ,nakładając klej na dolną pow wpustu i górną pióra. icon_biggrin.gif
Napisano
Dzieki za odpowiedz. A jakiego kleju najlepiej uzyc aby nie wchodzil w reakcje
ze styropianem, ktory bedzie bezposrednio pod plytami wiorowymi ?
Napisano
Pierwszy raz słyszę o podłodze pływającej. Czy to co napisał andi76 rozpoczynając temat to wszytko co trzeba wiedzieć o tym typie podłogi?
Napisano
Cytat

Dzieki za odpowiedz. A jakiego kleju najlepiej uzyc aby nie wchodzil w reakcje
ze styropianem, ktory bedzie bezposrednio pod plytami wiorowymi ?


Biorąc pod uwagę powierzchnię styku ,jeśli wogóle wystapi to jest to bez znaczenia.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Pierwszy raz słyszę o podłodze pływającej. Czy to co napisał andi76 rozpoczynając temat to wszytko co trzeba wiedzieć o tym typie podłogi?


Podłoga pływająca to taka która jest wykonana na elastycznym podkładzie np styropianie i nie styka się ze ścianami/pozostawione szczeliny 10-15mm/.Zawsze można wiedzieć więcej.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Układanie styropianu akustycznego pod płytami wiórowymi nie ma sensu, gdyż efekt wyciszenia uzyskuje się jedynie po jego dociśnięciu ciężką wylewka betonową o grubości co najmniej 4 cm. Lepiej zastosować twardą wełnę mineralną i przykryć płytami gipsowo-włóknowymi gr . 25 mm łączonymi na zakład. Rozwiązanie trochę droższe, ale pewniejsze - w razie zamoczenia płyta g-w nie puchnie - w przeciwieństwie do płyty wiórowej.
Napisano
Szanowna Redakcjo, dziekuje za odpowiedz... szkoda ze odczytalem ja tak pozno bo polowa podlogi zostala juz wykonana na bazie styropianu akustycznego i plyty wiorowej i faktycznie na te chwile nie widac zadnej roznicy akustycznej miedzy odglosami krokow po plycie OSB na belkach stropowych a na plycie wiorowej. Czy w tej sytuacji mozna bedzie jeszcze cokolwiek zrobic ? Czy dobry podklad pod panele moze czesciowo rozwiazac problem ?
Czy problem z wilgocia mozna rozwiazac przez polozenie na plycie wiorowej folii budowlanej ? Od dolu bede mial sufit podwieszany z folia paraizolacyjna.
Napisano
Z pewnością ułożenie podkładu pod panelami z płyt "akustycznych" z miękkiej płyty pilśniowej nieco wyciszy odgłosy kroków podniesie jednak poziom podłogi o 1 - 1,5 cm. Pod tą izolacja należy ułożyć folię budowlaną zapobiegającą przenikaniu wody w niższe warstwy podłogowe. Natomiast nie wolno układać folii paroszczelnej na suficie, gdyż uniemożliwi to odparowanie wilgoci z warstw podpodłogowych.
Napisano
Dziekuje za odpowiedz i mam jeszcze jedno pytanie. Czy plyty wiorowe ukladane aktualnie na styropianie maja scisle przylegac do paskow brzegowych styropianu przy scianach czy tez nalezy jeszcze dodatkowo zachowac jakis odstep
w razie ewentualnego zawilgocenia plyt ? Czy mozliwe byloby zastosowanie foli paroizolacyjnej w warstwie sufitu podwieszanego i folii paroprzepuszczalnej pod panelami ?
Napisano
Styropian na krawędzi płyt wiórowych nie jest potrzebny - wystarczy pozostawić szczelinę szerokości 1 - 1,5 cm, a panele ułożyć z takim samym odstępem od ścian. Ułożenie folii paroprzepuszczalnej pod panelami niczego nie zmienia, bo niżej położone warstwy podłogowe są prawie paroszczelne. Wystarczy szczelne ułożenie folii izolacyjnej na płytach, żeby zabezpieczyć je przed ewentualnym wnikaniem wody rozlanej na powierzchni.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Dzieki za odpowiedz. A jakiego kleju najlepiej uzyc aby nie wchodzil w reakcje
ze styropianem, ktory bedzie bezposrednio pod plytami wiorowymi ?




Ogólnie styropian na rozpuszczalniki benzynopodobne i materiały go zawierające - np na lepi na zimno.
Pary tych rozcieńczalników też mogą naruszyć styropian.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...