Skocz do zawartości

Zasilanie grzewcze nad oknem?


Recommended Posts

Witam serdecznie

Chciałbym zlikwidować rurę zasilania, którą mam poprowadzoną nad oknami oraz drzwiami balkonowymi. Wykonałem prosty schemat jak sytuacja się przedstawia. Teście uparcie mówią, że ta rura musi być poprowadzona nad oknami, żeby woda spływała w dół, a jak wiadomo ciepła woda zawsze będzie szła w górę, więc nie widzę sensu robienia takie "zawijasa" - możliwe, że się mylę w moich przekonaniach więc chciałbym żeby ktoś powiedział jak będzie najlepiej, chodzi o to żeby nie szpeciło to pokoju i funkcjonowało jak dotychczas.

Oto schemat:
Brak obrazka

Ja natomiast chcę rurę z zasilaniem, która odbija nad oknem w prawo by dojść do grzejnika, puścić równolegle z odpływem pod drzwiami balkonowymi. Czy to ma prawo funkcjonować poprawnie jak dotychczas?
Link do komentarza
Cytat

chcę rurę z zasilaniem, która odbija nad oknem w prawo by dojść do grzejnika, puścić równolegle z odpływem pod drzwiami balkonowymi. Czy to ma prawo funkcjonować poprawnie jak dotychczas?


Powinno się udać ale będziesz miał kłopoty z odpowietrzaniem czyli dodatkowo trzeba by założyć odpowietrznik, napewno będzie działać w systemie gdzie w układzie jest pompa ale ja nie jestem hydraulikiem i może jakiś instalator by się wypowiedział to byś był pewny. Na pewno będą pytania o średnicę rur głównego pionu i zasilającą grzejnik, i czy to układ pompowy czy nie tak że dobrze abyś to podał
Link do komentarza
Cytat

Ja natomiast chcę rurę z zasilaniem, która odbija nad oknem w prawo by dojść do grzejnika, puścić równolegle z odpływem pod drzwiami balkonowymi. Czy to ma prawo funkcjonować poprawnie jak dotychczas?


Oczywiście,że będzie działać.Zrobiłem już setki takich podłączeń grzejników.
Prawie zawsze puszczam obie rury równolegle w podłodze lub ścianie.I tak jak pisał zbigmaz1 trzeba na grzejniku dać odpowietrznik.Bez pompy też to pójdzie,tylko pochyleń rur trzeba pilnować.
Link do komentarza
Cytat

Czy to normalne pochylenie (powiedzmy pod kątem 30 stopni do podłogi) czy jest to temin z branży jasny dla fachowców?


To 30 stopni to chyba cosik za dużo. Jeżeli chodzi o grzejnik i rury zasilające poziome to spadek powinien wynosić około 1,5%. Tak było i jest u mnie na starym mieszkaniu i teraz w domu.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...