Skocz do zawartości

Ogrodzenie działki wypoczynkowej


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Moja znajoma chciałaby ogrodzić działkę wypoczynkową. Jak sądzicie, co się lepiej sprawdza i oczywiście szybciej zakłada:- panele z siatki czy siatka z rolki?



Według mnie siatka z rolki
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Ale panel chyba bardziej stabilny?



Cenowo napewno wyjdzie lepiej siatka, z panelami jest gorzej.
Najtansze 1,5m wysokości to coś około 60zł netto za metr. Z montażem robi się coś koło 100.
Siatka wyjdzie ok. 50 zł z montażem a jak znajoma będzie sama soboe zakładać to może nawet dużo mniej.
Zależy ile ma pieniędzy. Ni ema gotowych rozwiązań dla każdego bez względu na zasób gotówki.

Skony
Napisano
Cytat

Cenowo napewno wyjdzie lepiej siatka, z panelami jest gorzej.
Najtansze 1,5m wysokości to coś około 60zł netto za metr. Z montażem robi się coś koło 100.
Siatka wyjdzie ok. 50 zł z montażem a jak znajoma będzie sama soboe zakładać to może nawet dużo mniej.
Zależy ile ma pieniędzy. Ni ema gotowych rozwiązań dla każdego bez względu na zasób gotówki.

Skony



Gdzie mozna dostac te ogrodzenia panelowe w takiej dobrej cenie? Czy prowadzisz sprzedaz takich paneli? Szukam z mezem jakiegos taniego ogrodzenia ale nie jestesmy zainteresowani zwykla siatka.
Napisano
Z siatka roznie bywa... dosyc duzo jezdze po kraju i widze jak nwowo powstale siatki, po roku czy dwoch juz maja obwisy itd. Nie mowie juz anwet o starych siatkach. Gdy nie zaklada ich profesjonalista, abrdzo szybbko sie niszcza, a po paru latach... lepiej nie mowic, plot do wymiany.
Napisano
Cytat

Gdzie mozna dostac te ogrodzenia panelowe w takiej dobrej cenie? Czy prowadzisz sprzedaz takich paneli? Szukam z mezem jakiegos taniego ogrodzenia ale nie jestesmy zainteresowani zwykla siatka.



Tak sprzedaje przede wszystkim panele.
Daj znać na skony1971@wp.pl to ci wszystko wytłumaczę. Nie chcę na forum przedstawiać więcej informacji, żeby ktoś za kryptoreklamę nie ścigał.
W kazdym razie panele o wysokoci 150cm można w cenie 60zł netto / metr bieżacy kupić. W cenie jest cały komplet słupków, akcesoriów itp do montażu.

Dużo zależy też od ilości bo przy małych ilościach (poniżej 100 metrów) jest dość trudno wynegocjowac dobrą cenę.

Pozdrawiam
Skony
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Witam,

Ja skłaniam się ku siatce w panelach. Ogrodzenie z nich wykonane jest zdecydowanie bardziej trwałe. Poza tym wygląda bardzo estetycznie.

Ogrodzenie z samej siatki jest niezbyt reprezentacyjne. Ale zawsze można je obsadzić roślinkami icon_smile.gif . Siatka z drutu ocynkowanego, który pokryty jest dodatkowo tworzywem sztucznym, jest trwalsza.

A czy ktoś wie, jakie powinny być wymiary bram i furtek w ogrodzeniu?
Napisano
Wymiary bramy powinny być następujące:
- szerokość: 2,4-3,5 m
- wysokość: 1,0-2,4 m.

...a jeśli chodzi o furtkę:
- szerokość: min. 0,9 m, a najlepiej - 1,0-1,1 m.

Najlepiej umiejscowić bramę na wysokości wjazdu do garażu, a furtkę - na wprost drzwi wejściowych do domu (nie musimy się jednak trzymać tej zasady i możemy umieścić furtkę w innym miejscu - jeśli celowo chcemy wydłużyć trasę od furtki do domu i poprowadzić ścieżkę wśród pięknej zieleni ogrodowej icon_wink.gif )

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...