Skocz do zawartości

Ytong niemiecki a polski


Recommended Posts

Na allegro są oferty sprzedaży Ytonga niemieckiego w cenie ok. 20% niższej niż polski odpowiednik. Jednak w odróżnieniu od polskiej wersji niemiecki Ytong ma nie 20cm a....25 cm wysokości. Pytanie jest po pierwsze- czy warto, po drugie- jak sobie potem poradzić z łączeniem ścian wewnętrznych z Silki (20cm wysokości) z takim Ytongiem? Ktoś miał może takie doświadczenia.
Swoją drogą ta róznica wysokości sprawia wrażenie zrobionej na siłę, po to żeby rozdzielić rynek między państwowy icon_sad.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Na allegro są oferty sprzedaży Ytonga niemieckiego w cenie ok. 20% niższej niż polski odpowiednik. Jednak w odróżnieniu od polskiej wersji niemiecki Ytong ma nie 20cm a....25 cm wysokości. Pytanie jest po pierwsze- czy warto, po drugie- jak sobie potem poradzić z łączeniem ścian wewnętrznych z Silki (20cm wysokości) z takim Ytongiem? Ktoś miał może takie doświadczenia.
Swoją drogą ta róznica wysokości sprawia wrażenie zrobionej na siłę, po to żeby rozdzielić rynek między państwowy icon_sad.gif




Jeśli kupisz Ytong na całość - ściany zewnętrzne - to ok kup niemiecki - można go łączyć z suporeksem w ścianach wewn. Ja tak robię i myślę że jest tanio i ok
Link do komentarza
Cytat

Na allegro są oferty sprzedaży Ytonga niemieckiego w cenie ok. 20% niższej niż polski odpowiednik. Jednak w odróżnieniu od polskiej wersji niemiecki Ytong ma nie 20cm a....25 cm wysokości. Pytanie jest po pierwsze- czy warto, po drugie- jak sobie potem poradzić z łączeniem ścian wewnętrznych z Silki (20cm wysokości) z takim Ytongiem? Ktoś miał może takie doświadczenia.
Swoją drogą ta róznica wysokości sprawia wrażenie zrobionej na siłę, po to żeby rozdzielić rynek między państwowy icon_sad.gif


Myślałam ze Ytong to marka i jest znormalizowany,może to ,,odpowiednik "jak to się ładnie nazywa. icon_sad.gif
Link do komentarza
Cytat

Jeśli kupisz Ytong na całość - ściany zewnętrzne - to ok kup niemiecki - można go łączyć z suporeksem w ścianach wewn. Ja tak robię i myślę że jest tanio i ok



Mam wątpliwości co do użycia betonu komórkowego na ściany wewnętrzne nośne, problem akustyki. Raczej będzie to silka.
Link do komentarza
Mam wrażenie ze niemiecki Ytong ma nieco inna strukture. Pomimo tej samej gęstości (400) pory z powietrzem wydaja się być większe....
A tak przy okazji może ktos wie jakie nalezy zachować długości podparcia na Ytongu dla belek stropowych teriva. Na stronach Ytonga nie ma żadnych wytycznych w tym temacie.
Link do komentarza
Cytat

Mam wrażenie ze niemiecki Ytong ma nieco inna strukture. Pomimo tej samej gęstości (400) pory z powietrzem wydaja się być większe....
A tak przy okazji może ktos wie jakie nalezy zachować długości podparcia na Ytongu dla belek stropowych teriva. Na stronach Ytonga nie ma żadnych wytycznych w tym temacie.


Na dowolnym materiale ściennym belki teriva podpiera się jednakowo. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Mam wątpliwości co do użycia betonu komórkowego na ściany wewnętrzne nośne, problem akustyki. Raczej będzie to silka.


Parametry akustyczne betonu komórkowego są wystarczajace i zgodne z normami,natomiast stosowanie go wewnatrz mija sie z celem bo wymyślono go do innych zastosowań.Do murów zewnętrznych z uwagi na walory cieplne i małą wagę. icon_biggrin.gif Bob
Link do komentarza
Cytat

Mam wrażenie ze niemiecki Ytong ma nieco inna strukture. Pomimo tej samej gęstości (400) pory z powietrzem wydaja się być większe....


Może to przypadek, złudzenie albo po prostu inna technologia produkcji przy podobnych parametrach produktu ?
Zdanie z jakim się spotkałem mówi o tym, że parametry zbliżone do oryginalnego BK odmian 300 i 400 posiada tylko BK produkowany w Bielsku - Białej a niewiele gorsze BK produkowany w Kolbuszowej.
Jakość z tych dwóch fabryk będących poza koncernem Ytonga nie odbiega a często przewyższa jakość BK z fabryk w innych krajach Europy.
Nie wiem czy jest to do końca prawdą ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...