Skocz do zawartości

Ytong niemiecki a polski


Recommended Posts

Napisano
Na allegro są oferty sprzedaży Ytonga niemieckiego w cenie ok. 20% niższej niż polski odpowiednik. Jednak w odróżnieniu od polskiej wersji niemiecki Ytong ma nie 20cm a....25 cm wysokości. Pytanie jest po pierwsze- czy warto, po drugie- jak sobie potem poradzić z łączeniem ścian wewnętrznych z Silki (20cm wysokości) z takim Ytongiem? Ktoś miał może takie doświadczenia.
Swoją drogą ta róznica wysokości sprawia wrażenie zrobionej na siłę, po to żeby rozdzielić rynek między państwowy icon_sad.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Na allegro są oferty sprzedaży Ytonga niemieckiego w cenie ok. 20% niższej niż polski odpowiednik. Jednak w odróżnieniu od polskiej wersji niemiecki Ytong ma nie 20cm a....25 cm wysokości. Pytanie jest po pierwsze- czy warto, po drugie- jak sobie potem poradzić z łączeniem ścian wewnętrznych z Silki (20cm wysokości) z takim Ytongiem? Ktoś miał może takie doświadczenia.
Swoją drogą ta róznica wysokości sprawia wrażenie zrobionej na siłę, po to żeby rozdzielić rynek między państwowy icon_sad.gif




Jeśli kupisz Ytong na całość - ściany zewnętrzne - to ok kup niemiecki - można go łączyć z suporeksem w ścianach wewn. Ja tak robię i myślę że jest tanio i ok
Napisano
Cytat

Na allegro są oferty sprzedaży Ytonga niemieckiego w cenie ok. 20% niższej niż polski odpowiednik. Jednak w odróżnieniu od polskiej wersji niemiecki Ytong ma nie 20cm a....25 cm wysokości. Pytanie jest po pierwsze- czy warto, po drugie- jak sobie potem poradzić z łączeniem ścian wewnętrznych z Silki (20cm wysokości) z takim Ytongiem? Ktoś miał może takie doświadczenia.
Swoją drogą ta róznica wysokości sprawia wrażenie zrobionej na siłę, po to żeby rozdzielić rynek między państwowy icon_sad.gif


Myślałam ze Ytong to marka i jest znormalizowany,może to ,,odpowiednik "jak to się ładnie nazywa. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Jeśli kupisz Ytong na całość - ściany zewnętrzne - to ok kup niemiecki - można go łączyć z suporeksem w ścianach wewn. Ja tak robię i myślę że jest tanio i ok



Mam wątpliwości co do użycia betonu komórkowego na ściany wewnętrzne nośne, problem akustyki. Raczej będzie to silka.
Napisano
Mam wrażenie ze niemiecki Ytong ma nieco inna strukture. Pomimo tej samej gęstości (400) pory z powietrzem wydaja się być większe....
A tak przy okazji może ktos wie jakie nalezy zachować długości podparcia na Ytongu dla belek stropowych teriva. Na stronach Ytonga nie ma żadnych wytycznych w tym temacie.
Napisano
Cytat

Mam wrażenie ze niemiecki Ytong ma nieco inna strukture. Pomimo tej samej gęstości (400) pory z powietrzem wydaja się być większe....
A tak przy okazji może ktos wie jakie nalezy zachować długości podparcia na Ytongu dla belek stropowych teriva. Na stronach Ytonga nie ma żadnych wytycznych w tym temacie.


Na dowolnym materiale ściennym belki teriva podpiera się jednakowo. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mam wątpliwości co do użycia betonu komórkowego na ściany wewnętrzne nośne, problem akustyki. Raczej będzie to silka.



Będzie głośno? icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Będzie głośno? icon_sad.gif


Beton komórkowy jak każdy lekki materiał niespecjalnie tłumi dźwięk, chociaż wolałbym usłyszeć opinię kogoś kto ma ściany z BK, bo może to przesada
Napisano
Cytat

Mam wątpliwości co do użycia betonu komórkowego na ściany wewnętrzne nośne, problem akustyki. Raczej będzie to silka.


Parametry akustyczne betonu komórkowego są wystarczajace i zgodne z normami,natomiast stosowanie go wewnatrz mija sie z celem bo wymyślono go do innych zastosowań.Do murów zewnętrznych z uwagi na walory cieplne i małą wagę. icon_biggrin.gif Bob
Napisano
Cytat

Mam wrażenie ze niemiecki Ytong ma nieco inna strukture. Pomimo tej samej gęstości (400) pory z powietrzem wydaja się być większe....


Może to przypadek, złudzenie albo po prostu inna technologia produkcji przy podobnych parametrach produktu ?
Zdanie z jakim się spotkałem mówi o tym, że parametry zbliżone do oryginalnego BK odmian 300 i 400 posiada tylko BK produkowany w Bielsku - Białej a niewiele gorsze BK produkowany w Kolbuszowej.
Jakość z tych dwóch fabryk będących poza koncernem Ytonga nie odbiega a często przewyższa jakość BK z fabryk w innych krajach Europy.
Nie wiem czy jest to do końca prawdą ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...