Skocz do zawartości

czy oras to dobry wybor?


ramzesik

Recommended Posts

Napisano
znalazlem w internecie bardzo ciekawe baterie lazienkowe, takie kubistyczne, oras. prawdopodobnie bede je bral, nadadza charakteru wnetrzom, czy to dobry producent? bede wdzieczny za opinie:).
Napisano
Cytat

Oras,to bardzo dobry producent,jeden z najlepszych.



co masz na mysli mowiac"bardzo dobry producent" ? w czym to sie przejawia? zywotnosci? walorach estetycznych? fakt te sam docenilem. o czym trzeba pamietac kupujac tego typu rzeczy jak baterie poza wygladem?
Napisano
Ich baterie są bardzo mało awaryjne i ciche.
Porządna bateria jest dokładnie wykonana również wewnątrz,co daje cichą pracę.Są klasy głośności baterii,ale nie znam szczegółów.
Chińskie są przeważnie poza klasowe.
Napisano
Cytat

Ich baterie są bardzo mało awaryjne i ciche.
Porządna bateria jest dokładnie wykonana również wewnątrz,co daje cichą pracę.Są klasy głośności baterii,ale nie znam szczegółów.
Chińskie są przeważnie poza klasowe.



aaa, no widzisz, wielkie dzieki:). szary clzowiek taki jak ja nie ma pojecia o skalach glosnosci baterii. bede sie zatem wybieral do salonu obejrzec z bliska te produkty oras. zawsze juz cos wiem, nei lubie korzystac z opinii ekspertow sklepowych, jesli sam nei wiem nic o produkcie i branzy.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
ja mam w mieszkaniu zamontowane baterie Oras`a od 8 lat i tylko w wannowej wymaga naprawy przelącznik prysznicowy,cos ze sprężyną chyba bo nie zaskakuje. Innych problemow brak.
Napisano
Cytat

Ich baterie są bardzo mało awaryjne i ciche.
Porządna bateria jest dokładnie wykonana również wewnątrz,co daje cichą pracę.Są klasy głośności baterii,ale nie znam szczegółów.
Chińskie są przeważnie poza klasowe.



troche temat przestudiowalem, klasy glosnosci sa rzeczywiscie, opisuje je norma ISO 3822. Orasy maja pierwsza klase glosnosci, zatem najlepsza...swoja droga bardzo dziekuje za pomoc, baterie juz zakupilem i spisuja sie bardzo fobrze icon_wink.gif
Napisano
Cytat

aaa, no widzisz, wielkie dzieki:). szary clzowiek taki jak ja nie ma pojecia o skalach glosnosci baterii.



A skala głośności bateri to co takiego?
Napisano
Co do głośności pracy baterii,można zauważyć,że jedne wylewają wodę cicho,a inne strasznie przy tym szumią.
Chińskie są zwykle pozaklasowe.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A co myslicie o bateriach bezdotykowych Oras? Słyszałam,że takie krany są bardziej ekonomiczne i bardziej higieniczne- powaznie zastanawiam się nad ich kupnem...
Napisano
Cytat

A co myslicie o bateriach bezdotykowych Oras? Słyszałam,że takie krany są bardziej ekonomiczne i bardziej higieniczne- powaznie zastanawiam się nad ich kupnem...




wiadomo, bardziej higieniczne, dodatkowo jak uzywasz jeszcze papierowych - jednorazowych reczniczkow to chronisz rece przed powtornym zabrudzeniem. to jest dobre rozwiazanie dla dzieci, one ciaglwe umorusane chodza, po kazdym myciu rak pod tradycyjna bateria trzeba polowe lazienki myc, bo te brud z rak zostaje na kranie, umywalce itd;).
Napisano
Cytat

A co myslicie o bateriach bezdotykowych Oras? Słyszałam,że takie krany są bardziej ekonomiczne i bardziej higieniczne- powaznie zastanawiam się nad ich kupnem...


Siemka .Oras to dobre baterie i mają nie najniższą cenę.Bezdotykowe baterie irytują mnie bo człowiek zastyga na chwilę z rękoma pod wylewką ,czekając na wypływ wody.Smieszne widoki w toaletach widać jak wycieczkowicze machają rękami przy umywalkach. icon_biggrin.gif Całuski
Napisano
Cytat

Siemka .Oras to dobre baterie i mają nie najniższą cenę.Bezdotykowe baterie irytują mnie bo człowiek zastyga na chwilę z rękoma pod wylewką ,czekając na wypływ wody.Smieszne widoki w toaletach widać jak wycieczkowicze machają rękami przy umywalkach. icon_biggrin.gif Całuski


Mąż mówi że to są sceny warte filmowania.Najpierw obywatel próbuje odkręcić baterię co czasami się udaje poprzez jej urwanie,póżniej stuka w wystające części,szuka przycisku w ścianie lub pod umywalką .Gama zachowań jest przebogata.Ale kino. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że to są sceny warte filmowania.Najpierw obywatel próbuje odkręcić baterię co czasami się udaje poprzez jej urwanie,póżniej stuka w wystające części,szuka przycisku w ścianie lub pod umywalką .Gama zachowań jest przebogata.Ale kino. icon_biggrin.gif



To fakt, różne dziwne wygibasy ludzie robią, kiedy nie wiedza jak to działa. No, ale to chyba kwestia przyzwyczajenia:)
Ponawiam pytanie- jak sie maja takie baterie do zuzycia wody?
Napisano
Cytat

To fakt, różne dziwne wygibasy ludzie robią, kiedy nie wiedza jak to działa. No, ale to chyba kwestia przyzwyczajenia:)
Ponawiam pytanie- jak sie maja takie baterie do zuzycia wody?




no to jasne, z bezdotykowymi latwiej sie oszczedza wode, bo sa tak przez producenta zaprogramowane, zeby lac ja wtedy kiedy sa rece pod czujniczkiem. zabierasz - woda sie wylacza. dzieki czemu nei ma opcji ze ktos podczas mycia zebow zapomni sie i nie zakreci wody. a tak umnie robi sie ciagle , ale coz...ile mozna zwracac uwage icon_wink.gif
Napisano
Cytat

To fakt, różne dziwne wygibasy ludzie robią, kiedy nie wiedza jak to działa. No, ale to chyba kwestia przyzwyczajenia:)
Ponawiam pytanie- jak sie maja takie baterie do zuzycia wody?


Mąż mówi że oszczędzają wodę i łupią po kieszeni.Mają sens tam gdzie zużycie wody jest bardzo duże to znaczy w publicznych toaletach i w prysznicowniach basenowych. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

no to jasne, z bezdotykowymi latwiej sie oszczedza wode, bo sa tak przez producenta zaprogramowane, zeby lac ja wtedy kiedy sa rece pod czujniczkiem. zabierasz - woda sie wylacza. dzieki czemu nei ma opcji ze ktos podczas mycia zebow zapomni sie i nie zakreci wody. a tak umnie robi sie ciagle , ale coz...ile mozna zwracac uwage icon_wink.gif


Mąż mówi żeby przydział w litrach na osobę zrobić i do miseczek lać,albo po łapach.Kłopot z automatycznymi bateriami jest jeszcze taki że mają ustawioną stałą temperaturę i zimny prysznic wykluczony icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że oszczędzają wodę i łupią po kieszeni.Mają sens tam gdzie zużycie wody jest bardzo duże to znaczy w publicznych toaletach i w prysznicowniach basenowych. icon_biggrin.gif


Widziałam taki obrazek.Pani wyszła z sauny i chciała wziąść zimny prysznic a tu same automaty z mocno ciepłą wodą.Poszła spocona ochłodzić się do basenu icon_surprised.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi żeby przydział w litrach na osobę zrobić i do miseczek lać,albo po łapach.Kłopot z automatycznymi bateriami jest jeszcze taki że mają ustawioną stałą temperaturę i zimny prysznic wykluczony icon_biggrin.gif


Takie baterie spotykamy tylko na basenach i innych prysznicach publicznych.W domu chyba nikt rozsądny nie zainstaluje sobie baterii bezdotykowej w kabinie.Tam montujemy baterie termostatyczne,gdzie oczywiście można dowolnie regulowac temperaturę.
Napisano
Cytat

Takie baterie spotykamy tylko na basenach i innych prysznicach publicznych.W domu chyba nikt rozsądny nie zainstaluje sobie baterii bezdotykowej w kabinie.Tam montujemy baterie termostatyczne,gdzie oczywiście można dowolnie regulowac temperaturę.


I to jest właściwe podsumowanie tematu. icon_biggrin.gif
  • 3 lata temu...
Napisano
Juz pisano na forach o bateriach Oras. Ja polecam linię II Bagno Alessi One. Bateria bezdotykowa, działająca na fotokomórkę, więc ekologiczna. Jest wyposażona w filtry siatkowe, które wpływają na ograniczenie strumienia wody i jednocześnie na oszczędzanie wody. Jak ktoś jest zainteresowany dokładnie jak działa perlator, odsyłam do http://www.e-instalacje.pl/a/3416,systemow...czedzanie-wody1. A tak działa bateria bezdotykowa. http://www.youtube.com/watch?v=0L6v1IZpp5w
  • 1 rok temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
baterie Oras - ciche niezawodne głowice, korpusy i chromy baterii dopracowane. widziałem świetnie działającą 10 letnią baterię termostatyczną w mieszkaniu studenckim. a to chyba najlepsza rekomendacja.
jedyny problem to dość siermiężny design.

pozdrawiamy
  • 4 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...