Skocz do zawartości

Ogrzewanie podlogowe w malej lazience


Recommended Posts

Napisano

Szukam pomyslu jak ulozyc jak najwiecej rurek podlogowki w lazience jak na zdjeciu.

 

Podloga na legaeach.

Wejscie i wyjscie ogrzewania na scianie miedzy muszla a prysznicem, 

asd.png

Napisano
38 minut temu, witiaw napisał:

jak najwiecej rurek

A dlaczego JAK NAJWIĘCEJ?

 

Jest kalkulator do podłogówki (dostępny w sieci) i on pomoże wyliczyć odpowiednią ilość rurek, a potem można pobawić się w ich układanie... 

Na papierze...

Napisano
10 godzin temu, podczytywacz napisał:

A dlaczego JAK NAJWIĘCEJ?

 

Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje.


Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ???

Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.

 

Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??

 

10 godzin temu, podczytywacz napisał:

Wprowadź odległość od rozdzielacza do pętli w metrach (suma przyłączy do wszystkich pętli grzewczych):

 

Napisano (edytowany)
8 godzin temu, witiaw napisał:

Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica

Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...

 

8 godzin temu, witiaw napisał:

jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje.

Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...

 

Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie 

8 godzin temu, witiaw napisał:

dobrze grzalo 

 

 

8 godzin temu, witiaw napisał:

kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.

Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...

 

Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...

 

 

 

Edytowano przez podczytywacz (zobacz historię edycji)
Napisano

Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu?

Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc.

Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem?

Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 

Napisano
8 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu?

Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem.

Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota.

9 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc.

jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st. 

 

9 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem?

Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki. 

 

9 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 

niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest

panel-powrotny-dfe.jpg

Napisano

Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało.

Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.  

W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.   

Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?

Napisano
Dnia 12.08.2025 o 09:12, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe

chcial bym cementoeo-wloknowe, niestety tylko gopsowow-wloknowe maja rozstaw 10 cm. 

 

Dnia 12.08.2025 o 09:12, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną

Nie bardzo rozumioem. Miedzy legarami bedzie ocieplenie w postaci perlitu. Ok 15 cm grubosc

Napisano

Chyba bede musial sie pogodzic z faktem ze podlogowka bedzie tylko dla komfortu.

Znalazlem grzejnik mini instal home i pytanie jaki rozmiar wybrac ??

 

drugie pytanie czy skoro podloga grzeje tylko dla komfortu do jest sens dawac rury co 10 cm ? czy lepiej co np 12 czy 15 cm ??

450987647.thumbnail.png

Napisano

Jaką konstrukcję ma strop? Bo zwykle są to stropy np. ceglane, zaś legary i na nich drewniana podłoga to tylko wierzchnia warstwa. Dlatego legary zwykle można całkowicie usunąć i w powstałej w ten sposób wolnej przestrzeni można ułożyć izolację cieplną i zrobić suchy jastrych lub nawet typową wylewkę. 

W tej łazience, przy takiej powierzchni i konstrukcji podłogi, ogrzewanie podłogowe będzie tylko dla komfortu. Czyli płytki pod stopami nie będą zimne. W związku z tym rozstaw rurek nie jest zbyt istotny. Lepiej zrobić je rzadziej, ale wykorzystując bardziej odporne na wilgoć płyty cemmentowo-włóknowe. Albo w ogóle zrobić tylko elektryczne maty pod płytkami. Robota znacznie prostsza.

Tak jak pisałem poprzednio, głównym źródłem ciepła będzie i tak grzejnik. Ten zaproponowany ma niezbyt wysoką moc. Nawet największy daje 618 W, ale to przy założeniu, że woda na zasilaniu ma 75°C, na powrocie 65°C, zaś w pomieszczeniu jest 20°C. Takie parametry podaje producent na swojej stronie. Ale trzeba uwzględnić, że w łazienkach standardowo utrzymuje się wyższą temperaturę 24°C. Już samo to powoduje spadek mocy grzejnika do ok. 550 W. Jeżeli natomiast temperatura wody w obiegu będzie choćby niewiele niższa, to moc zacznie gwałtownie spadać. Już parametry 70/60/24°C powodują jej zmniejszenie do ok. 475 W. Krótko mówiąc, najlepiej dać możliwie duży grzejnik o jak największej mocy. Tę moc zawsze możemy łatwo ograniczyć używając typowej głowicy termostatycznej. 

Napisano (edytowany)

obecnie mam grzejnik plytowy 60x60 jak na zdjeciu. 

Niewiem jaka on moze miec moc ale nie sadze ze wiecej nic 400W max.

Bez problemu nagrzewa lazienke..

 

znalazlem pasujacy mi szerokoscia 25 cm grzejnik firmy Instal Home.

https://instal-home.com/pl/grzejniki-lazienkowe/2645-27080-grzejnik-lazienkowy-mini.html#/1007-kolor-bialy_mat_drobinki_struktury_/1193-rozmiar-770x250

 

Znacie ta firme ? 
jakie opinie o tych produktach ??

asd.jpg

Edytowano przez witiaw (zobacz historię edycji)
Napisano

Taki grzejnik (jedna płyta i ożebrowanie) o wymiarach 60×60 cm maa moc ok. 610 W dla parametrów 75/65/20°C.  To praktycznie tyle samo co największy z wymienionych  grzejników drabinkowych (618 W, grzejnik 25×165 cm) przy identycznych parametrach zasilania. 

Czyli w tym przypadku mamy zastąpienie starego grzejnika nowym o tej samej mocy. Przy innych parametrach zasilania zmiany mocy obu grzejników też będą niemal identyczne. 

Natomiast mniejszy grzejnik drabinkowy 25×77 cm będzie miał prawie dwa razy niższą moc niż stary model płytowy - 363 W, dla parametrów 75/65/20°C. Wymiana na taki jest już mocno ryzykowna, z utrzymaniem pożądanej temperatury w łazience może być problem.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Z fotografii wynika, że minimalny spadek da się zachować, będziesz tylko musiał tę rurę kanalizy zabudować, bo pod nią będzie trudno utrzymać porządek i czystość. Jak u mnie, niemal dokładnie, tylko ja mam w drugą stronę. .  Jak to potem "schować" to już kwestia wyobraźni, może nad nią jakąś szafeczkę da się zmieścić?  
    • Witam, dziękuję za wszystkie odpowiedzi.   Pytanie padły dwa: 1. Odnośnie statusu mieszkania. Jest to stan developerski w budynku wielorodzinnym oddanym do użytkowania. Jest zarządca na budynku. 2. Wymiar od ściany to około 60 cm      
    • Temat dotyczy wiaty, która została postawiona za zgodą właściciela działki "A" na działce "B". Wiata przez wiele lat miała konstrukcję na czterech słupach oraz dach z blachy. Z przodu zamontowana została roleta. Budynek "A" postawiony został na granicy działki.    W tym roku właściciel działki B zdecydował się bez zgłoszenia na domurowanie z betonu komórkowego ścian. Co zostało zgłoszone do nadzoru budowlanego. Inspektor stwierdził, że nadal jest to konstrukcja lekka i nie zabudowana z 4 stron, więc nadal pełni rolę wiaty. Właściciel działki "B" po kontroli zamiast rolety wstawił drzwi prowadzące do budynku w ścianie z bloczków komórkowych oraz dokończył wszystkie ściany.    Czy posiadając zgodę na wybudowanie wiaty właściciel działki nr B ma prawo dokonać zabudowy tej wiaty bez zachowania dystansu pomiędzy budynkami ? (wg. inspektora tak), jak również czy może dobudować piętro ?  (wg. inspektora tak).   Czy ktoś może pomóc w tym temacie ?
    • Dzień dobry, posiadam działkę na której jest już wybudowany fundament (szerokość 40cm) o wymiarach 8 x 9m co daje po obrysie zabudowę 72 m2 - miał na nim powstać budynek gospodarczy. Szukam projektu domu na zgłoszenie który mógł bym na nim postawić. Interesuje mnie dom parterowy z poddaszem do adaptacji, dach dwuspadowy. Technologii jeszcze nie wybrałem, ale skłaniał bym się ku murowanemu. Nie jestem obeznany z tematem i czy mógł bym wybrać np.: Projekt domu Z73 o zbliżonych wymiarach 7,86 x 9,06 m lub Projekt domu A-130 Dom lipowa 7,86 m x 8,86 m i go adaptować do istniejącego fundamentu?   Załączam poglądowo stare plany domu gospodarczego.  
    • Taki grzejnik (jedna płyta i ożebrowanie) o wymiarach 60×60 cm maa moc ok. 610 W dla parametrów 75/65/20°C.  To praktycznie tyle samo co największy z wymienionych  grzejników drabinkowych (618 W, grzejnik 25×165 cm) przy identycznych parametrach zasilania.  Czyli w tym przypadku mamy zastąpienie starego grzejnika nowym o tej samej mocy. Przy innych parametrach zasilania zmiany mocy obu grzejników też będą niemal identyczne.  Natomiast mniejszy grzejnik drabinkowy 25×77 cm będzie miał prawie dwa razy niższą moc niż stary model płytowy - 363 W, dla parametrów 75/65/20°C. Wymiana na taki jest już mocno ryzykowna, z utrzymaniem pożądanej temperatury w łazience może być problem.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...