Skocz do zawartości

Podłoga OSB


Recommended Posts

Napisano

Witam 

Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB 

Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci 

Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie 

Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy 

Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 

Napisano
5 godzin temu, Lewy napisał:

 Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci 

 

Skoro jest wilgoć to zanim cokolwiek zrobisz, to trzeba usunąć jej przyczynę. Nie wyobrażam sobie wykonywania podłogi na mokrym, tym bardziej podłogi OSB czy drewna. Skoro budynek jest stary, to pod podłogą powinno być sucho jak na Saharze.

Napisano

Ja chciałem zerwac całą podłoge do gryntu i zrobić miesznke z cementu i piasku na sucho dopiero dać folia paroizolacyjna na to łaty 50mm I Wełna mineralna dopiero płyte 

Nie wiem czy jest sens 

Napisano

Ale napisz co to za budynek, z czego, ile ma lat, jaka jest w nim wentylacja, czy ma właściwe izolacje poziome, zabezpieczające przed podciąganiem kapilarnym i tak dalej. Bo może nie trzeba zrywać?

Napisano

Budynek jest ocieplony tak samo fundamenty a wentylacjie ma w kuchni kretke z wentylatorem  prosto na zewnątrz a zerwac chce bo bym chciał zachować poziom równy do innych pomieszczeń dlatego się pytam czy by to coś dało jak wcześniej napisałem lub co by pan zaproponował  a i jest rura z licznikiem wody i tak podejrzewam że to od tego idzie wilgoci bo nawet nie jest ocieplona dlatego bym musiał zerwac wszystko i dać nową I ocieplić rure co Pan proponuje 

Napisano
5 godzin temu, retrofood napisał:

Ale napisz co to za budynek, z czego, ile ma lat, jaka jest w nim wentylacja, czy ma właściwe izolacje poziome, zabezpieczające przed podciąganiem kapilarnym i tak dalej. Bo może nie trzeba zrywać?

Budynek jest ocieplony tak samo fundamenty a wentylacjie ma w kuchni kretke z wentylatorem  prosto na zewnątrz a zerwac chce bo bym chciał zachować poziom równy do innych pomieszczeń dlatego się pytam czy by to coś dało jak wcześniej napisałem lub co by pan zaproponował  a i jest rura z licznikiem wody i tak podejrzewam że to od tego idzie wilgoci bo nawet nie jest ocieplona dlatego bym musiał zerwac wszystko i dać nową I ocieplić rure co Pan proponuje

Napisano
1 godzinę temu, Lewy napisał:

B tak podejrzewam że to od tego idzie wilgoci bo nawet nie jest ocieplona  

 

Na rurze z zimną wodą może się skraplać para wodna, tylko skąd jest para wodna pod podłogą? Chyba że rura (albo jakaś złączka) jest nieszczelna, koniecznie trzeba to sprawdzić. Powtarzam, jeśli nie znajdziesz źódła wody, to nie ma co robic podłogi bo czeka Cię walka z grzybem. A to niełatwe do wygrania.

 

Sposobów wykonawstwa podłóg jest wiele, jak komu wygodnie, tyle, ze w każdym wariancie podłogę wypada ocieplić. Skoro chcesz dorównać do poziomu innych pomieszczeń, to ile masz centymetrów do dyspozycji? Czyli ile jest centymetrów od poziomu ziemi do tego pożądanego?

Napisano

Powiem tak na pewno się skrapla woda bo robiłem łazienkę i to samo było rura była cała mokra i zaddzewiała wszystkie rury zostały wymienione na rury Pp i ocieplona podłoga tylko że robiłem wylewkę  a tu bym wolał zrobić na płytach OSB bo zaoszczędzę na czasie i głównie mi o to chodzi i chciałbym tak zrobić jak pisałem a wysokość jest w granicach 20-30 Cm 

Napisano
56 minut temu, Lewy napisał:

Powiem tak na pewno się skrapla woda bo robiłem łazienkę i to samo było rura była cała mokra i zaddzewiała  

 

Ale to były rury na powietrzu, a nie pod posadzką. W powietrzu jest para to się skrapla, ale nie rozumiem skąd para wodna pod posadzką. 

 

Cały czas staram się oszczędzić Ci pracy nad rozbijaniem starej wylewki, ale chyba się nie da. W każdym razie jeśli ją rozbierzesz do gleby, to radziłbym najpierw wylać chudziak, aby wyrównać podłoże i na to dać izolację przeciwwilgociową. A na nią ocieplenie. Jeśli chcesz legary - to między legarami. Grubość ocieplenia to nie zaszkodziłoby ok. 10 cm styropianu. legary pod OSB to chyba rozstaw ok. 40 cm byłby właściwy. A na OSB co planujesz, panele?

Oczywiście, rura z wodą pójdzie pomiędzy legarami. 

Napisano

Tak pod płytą chciałem dać rure i ocieplić a zamiast chudziaka chciałem dać piasek zmieszany z cemetem steropian i na to folia paroizolacyjna lagery pomiędzy wełna mineralna i płyta OSB a na płyte chciałem dać kafle panelowe 

Napisano

żeby ci się styropian nie połamał jeśli piasek z cementem nie będzie równo rozprowadzony i ubity.

Folia paroizolacyjna może być mało. Ty masz przerwać podciąganie kapilarne wody, a nie parę.

Napisano
1 minutę temu, retrofood napisał:

 

Ok to chudziak jakiej grubości bo chodzi mi oto żeby zaoszczędzić na czasie  a normalna posadzkę jak zrobic i jak długo musi schnąć żebym mógł kłaść kafle a jeżeli zrobić na osb to muszę odległość zachować od ściany a plyta a jak będę klasci kafle to czy taz 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
    • Szanowny Panie,   Pragniemy zapewnić, że każde zgłoszenie traktujemy indywidualnie i nie korzystamy z gotowych szablonów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczyć Panu wszelkich niezbędnych informacji technicznych związanych z produktem, jego odpowiednim zastosowaniem i montażem, a także staramy się pomóc w ramach naszych możliwości. Rozumiemy, że jest Pan świadomy zaleceń dotyczących postępowania z blachą z antykondesatem. W związku z tym, nasza pomoc w tym zakresie może być już ograniczona. Nie możemy wypowiadać się w kwestii oceny jakości przeprowadzonych prac montażowych. W Pana przypadku, mając dodatkowo do czynienia z profilem trapezowym firmy Blachotrapez, zachęcamy do skorzystania z pomocy technicznej producenta lub skontaktowania się z niezależną jednostką organizacyjną – Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD).   W celu konsultacji lub inspekcji na budowie, która może skutkować wystawieniem opinii technicznej, zachęcamy do kontaktu z odpowiednim dla Pana lokalizacji oddziałem Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Inspekcja ta odbywa się bezpośrednio na miejscu, a orzecznik PSD po przeprowadzeniu oględzin może wydać zalecenia wskazujące, co należy poprawić. Link do zamówienia opinii technicznej: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna  
    • Najpierw usuń samosiejki i śmieci z działki, potem wyrównaj teren i sprawdź ziemię – leśna gleba bywa kwaśna, więc może trzeba będzie dodać trochę ziemi ogrodowej albo wapna. Jak już uporządkujesz wszystko, możesz wysiać trawę (najlepiej cieniolubną) albo zrobić żwirowe ścieżki i kawałek miejsca do siedzenia. Nie musisz wszystkiego robić od razu – działaj etapami, będzie łatwiej ogarnąć.
    • Jak duży jest to budynek? Jaki jest spadek tego dachu? W dachach o małym spadku głównym czynnikiem zapewniającym wymianę powietrza pod pokryciem jest działanie wiatru. Czy ta taśma w kalenicy to taśma dekarska przeznaczona do układania w kalenicy? Bo takie są paroprzepuszczalne.  Czy te wąskie okienka-szczeliny w ścianach są czymś wypełnione, czy nimi wnika swobodnie powietrze? Im lepsza będzie wymiana powietrza w tym budynku, tym mniejsze będzie ryzyko kondensacji. Proszę sprawdzić czy do niej nadal dochodzi, gdy w tym budynku pozostawi się lekko uchylone wszystkie wejścia.  Natomiast samą blachę można próbować ratować usuwając zaprawę na styku z blachą przy zewnętrznych krawędziach (linie okapów) oraz zapewniając przepływ powietrza pod kalenicą (szczelina pod gąsiorem kalenicowym, nawet bez żadnej folii lub innego uszczelnienia). 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...